Nishiki Olympic Royal (-82?) monivaihdeprojekti

Joopa joo. Oikeita töitä välttääkseni ja rakenteluvajareissa on pakko kirjoittaa projektiesittelyä, vaikka olen vasta kamojen haalimisvaiheessa. Haluan kuitenkin vehkeen kasaan, niin että ehtis vielä vanhojen maantiefilojen lenkille kruisailemaan kuninkaantietä ennen kuin siellä tarttee taas nastat…

Eli kyseessä on ensimmäinen maantiepyöräni, ja lenkkikäyttöön, ei museoitavaksi. Aihio on täysin käyttämätön ja kokoamaton Olympic Royale:

Käsittääkseni -82 vuosimallia
Tarkoitus ois jossain vaiheessa saada vehje kasattua mahdollisimman pitkäle D-A ax palikoilla. Syynä tähän lienee se, että Alkuperäinen setuppi käsittääkseni on ollut jotain D-A:ta. Eli tollanen.

Edit: Mistä tollisen pumpun löytää???

Haluan kuitenkin esim aerokaffat ulkonäkösyistä ja koska luulen että ne tekee mut onneliseksi ja vitusti nopeammaksi. En siis aio noudattaa ajanmukaisuutta. Koska yleissivistykseni maantievaihdepyöristä on kohtuullisen olematon, ja koska jotain kilkeitä mulla on jo, niin tarvitsen hiukan apua. Kasaamaan pääsen vasta syksyllä suomeen palattuani, mutta tältä maailmanreunalta tekee aina välillä löytöjä. Ja haaliessani niitä haluaisin välttää enemmän kuin todennäköiset: “vitun dorka, ei tota voi yhdistää ton kanssa” -onnettomuudet.

Takakiekkoni on toistaiseksi myös campaa, vanha ja superkaunis Shamal. Sen käyttö ei tosin ole vielä ihan varmaa, ainakaan jos se tarkoittaa lisäkustannuksia/säätöä vaihteiston kanssa. Ja taas kerran silmänpalvontaa, mutta tähän filon imho istuu parhaiten mahdollisimman matalaprofiiliset (japani) vanteet. Tässä vaiheessa kyssäri koskee OX:n takavaihtajaa. Onko sen kanssa käytettävän pakan laadulla muuta väliä, kuin että se soveltuu lyhelle häkille? Jossain myös kovasti väitettiin, että OX:n takavaihtaja ei ole kitka vaan index, voiko pitää paikkaansa? Jos, niin mitkä viistoputkivaihtajat moista käskyttävät…

Ja sitten jarruihin. OXn jarrut on vähintäänkin veikeät. Modernien jarrupalojen kiinnityksessä on säätämistä, eikä jengi tunnu yleisesti vannovan jarrujen tehon hienoutta foorumeilla. Kerjäänkö siis verta nenästäni jos moiset hankin? Vai valitsenko jotain korvaavaa joiden kanssa palojen vaihtaminen ei ole 75$ ebayprojekti tai jarrujen dremelillä raiskaus? Eihän OX:n kahvoissa ole mitään yhteensopivuusongelmia tavallisempien länkien kanssa?

ja ui ui, gummeiks löysin täältä NIB Vittoria Open corsa CX:t punaisena tyylikkääseen 30e:n hintaan.

Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita ja jos tähän sopivia osia lojuu ylimääräisenä, niitäkin saa tarjota… Ostamaan tulen tosin vasta syssyllä.

Edit: huomasin, että olen esitellyt tätä runkoa jo kerran. Sori tuplapostailu. ChainThug kertoi siellä jossain kompliitissa olleen diacompea etc. Joten täytyy vielä harkita tota osasarjaa, tohtorin aero gran compe-jarrusetti on aika herkku.

Hyvää perjantaita!