Dear yksivaihde comrades.
Tässä tämä nyt sitten on. Piti pikkuhiljaa kasailla ensi kevääksi, mutta kyllä sen nyt tiesi, että miten siinä käy. Kohta viikon ollut ajossa ja konversion jälkeen tuntuu niin hiton nopeelta ja hyvltä käteen.
Mutta, tässähän tämä:
Nelson Pista 57
Kiekot konversiosta
Nitto bullhorn ja cinellin korkkiteipit (asento sivuaa aihetta “hipsterin ratakiima.” Mut kai tolla ajelee.)
Omniumit
MKS polkusimet konversiosta (Hyllyssä jo lukot, mutta laitetaan ne sitte keväällä kiinni.)
Stemmi on joku laatikonpohjalta löytynyt, tulee vaihtumaan, samoin tolppa vaihtuu myös vielä talven aikana.
Turbo
18/48 (täydellisyys)
Keulan ruotoputkesta pätkäsin jo pari tuumaa, mutta jätin ton avaruudettimen vielä säätöjä silmällä pitäen, lähtee loputkin pois kun on varma, että on hyvä korkeus.
Axel-Foley - 17:31, 6.10.2010 »
Keulan ruotoputkesta pätkäsin jo pari tuumaa, mutta jätin ton avaruudettimen vielä säätöjä silmällä pitäen, lähtee loputkin pois kun on varma, että on hyvä korkeus.
Kannattaa miettiä haluaako käytellä erilaisia tankoja jatkossa ennen kuin pätkäsee.
Hornysta en sano mitään. Mullon kuitenkin kuusiokolosetti yleensä mukana.
Toi tankopointti oli hyvä, ei liian ahneesti kandee leikellä putkea. Jos siis vaikka droppitankoon tykästyy niin saattaa äkkiä putkea olla alaotetta ajatellen liian vähän ja kohta rinta polveniskuista mustelmilla ja korvat täynnä jalkoja. Mielestäni noi ergonomia-asiat tulee vähän pidemmillä rykäisyillä ja pidemmällä aikavälillä ilmi, kandee siis harjoittaa kärsivällisyyttä että selviää onko joku tuntemus tottumattomuutta vaiko silkkaa sopimatonta ajoasentoa. Kukaan ei kuitenkaan tiedä asiaa henkilökohtaista tomumajaa paremmin, sitä kannattaa vaan kuunnella ja tuntemuksiin reagoida.
Pidempi putki toki helpottaa myös mahdollista jälleenmyyntiä, ei kuitenkaan niin että mitenkään manailisin. Hieno pyörä!
Ja samaa mieltä ruotoputken katkomisesta: ajele alkuun useammalla tangolla ja mahdollisuuden mukaan pidempiä lenkkejä ennen poikkasemisia (nimim. kuituruoto hipsteripäissään liian lyhyeksi nykyselle lempidropille).
Toki myös havainnekuva ajoasennosta kädet kahvoilla kiinnosta.
Joo, enpä mä niitä skid patcheja niin oo jaksanu laksea, pyöräyttää rengasta sitte aina ku ketjuja kiristää. Mut on sulla toki ihan hyvä pointti tossa! 49/18 vois olla fiksu kun ajais vaan kaupungilla, mut tulee kuitenkin kommuuttia vedettyä 30km päivässä ni on mukavempi noin.
Kyl sitä varmaan tarttee dropeilla kokeilla myös, mut viel on niin aikasta sanoa, et mikä oikeesti on hyvä korkeus. Pitää vetää pitempää lenkkiä viel syksyllä, että saa sit sen oikeen tuntuman siihen.
Ehkä hieman häiritsevää jos et ole ottanut moisia huomioon mut silti vedät jarruttomana. Mut joo ajelee rauhallisesti niin kyl siin hiljalleen tulee kokemusta. Ite käydä jarrua siks koska pystyn ajaa sen kans kovempaa ku ilman.
No joo lähinnä meinasin sitä et jos ei ole ottanu selvää siit mitä on skidpatchit niin vois olettaa ettei ole kovinkaan paljoa kokemusta pyöräilystä. Onks fiksua lähteä ajelemaan tonne ratapyörällä ilman jarrua jos haluaa ajaa kovaa? Jeesustelu kiinnosta. Jos siit provosoituu noin pahasti niin sori. Nojoo ehkä tästä jarruasiasta ei kannata puhua.
^ Se, että sulla on tosi monta skidpatchiä, “oikea” kaupunkivälitys ja etujarru pyörässä antaa sulle auktoriteetin arvostella muiden “kokemusta pyöräilystä” tai sen määrää?
Aiheessa pysyäkseni, Nelson näyttää khyl ihan kivalta, noin yleisellä tasolla.
Öh kyllä ihan tidän, että mitä ne on. Tarkotin vaan, että en oo niiden päälle niin alkanu stressaamaan.
Hyin tässä kesä mennyt ilman jarruja jo.
Thank you for your concern though.
Edit: Ei mulla siis mitään jarruja vastaan ole ja voisin hyvinkin pistää syksyllä semmosen kiinni…
jussi - 10:12, 7.10.2010 »
^ Se, että sulla on tosi monta skidpatchiä, "oikea" kaupunkivälitys ja etujarru pyörässä antaa sulle auktoriteetin arvostella muiden "kokemusta pyöräilystä" tai sen määrää?
Se et käytän etujarrua ja se et nään suurii etuja sen käytössä antaa mulle auktoriteetin sanoo pointteja sen käytön puolesta. Alotuksesta välitty vaan semmonen fiilis et halusin jeesustella sen puolest et jarrut on myös ihan okei vaik too cool for school mash kundit ei niitä käytä. Mut joo provosoin ehkä vähän liikaa ja täytyy myöntää et mun ulosanti jol toin noi jarrupointit esille edellisis viesteis oli aika ylimielinen. Olis pitäny lukea eka viesti tarkemmin ja kirjottaa vähän rauhallisemmin.
edit: selasin tätä ennen lontoofoorumia ja jäi jotenki päälle se mentaliteetti jos heti oletetaan kaikki itteä uudemmat käyttäjät tietenkin kokemattomiks (vaik silti tiedän ihan hyvin et oon ite tosi alottelija) joille pitää takoa järkeä päähän järkipyöräilyn pointeista pikkasen trollaus-provosoivalla-naljailumeiningillä.
Upea pyörä ja kuva myös. Keväällä kävin tiheään CycleBasketin sivuilla pähkäilemässä tuon rungon tilausta.
Oletteko Nelsonistit muuten päässeet vertailemaan tuota runkoa vaikka Cinellin alurunkoihin? Kinesis ainakin hehkuttaa vuolaasti tuon kinesiuminsa ominaisuuksia sivuillaan…
Vaara-Ali - 10:34, 7.10.2010 »
[Mun o vaa pakko tehä tät]
[i]...täytyy myöntää [b]et mun ulosanti jol toin noi[/b] jarrupointit esille [b]edellisis viesteis[/b] oli aika ylimielinen.[/i]
[/]
Pyörä on hieno.
Kirjottelen netissä usein kieli poskessa trollaillen ja sit tajuun ettei se mun kasvojen virne ehkä välitykään sinne kanssakirjotteilijoille. Jos mokaan niin ihan asiallista se on myöntää. Joillekin foorumeille se sopii ja joillekin ei.
B-veli: Hmm joo itteä kans kiinnostais vertailla tota esim viggoon. Kevyt toi on ja hitsaukset on viimeistelty ihan ok. Aioo et maali chippaa pois suht helposti, joten jos haluaa säilyttää virheettömänä joutuu lukita tosi tarkkaan.
Mul on ollu vispi ja siihen verrattun ihan törkeen paljon parempi runko vaik lopullinen hinta ei ole ku satasen korkeempi. Jos haluut ihmetellä livenä Nelsonia niin tuol ens la on vissiin taas temppuilua kalasataman lähel siel teollisuusalueella ja kelasin mennä tol mun.
^^ Täytyy tunnustaa, että olen jo käynyt yliopiston päärakennuksen edessä salaa ihailemassa juuri sitä sun Nelsonia. Siitä tää koko hullutus ja toisen omaisuuden himoitseminen oikeastaan lähtikin.