Napsauttimen yksivaihdespeciaal

napsauttajaa kokeilleena. mikään ei korvaa isoa kompuraa.

sisukseton presta ei virtaa tarpeeksi myöskään.

oisko se sit kaasulla räjäytettävä vaikeimmat kumit

luovuttaminen on uus tubeless

no, kaikkea ei ole tarkoitus saadakkaan napsahtamaan

mannine - 21:56, 10.3.2015 » ... oisko se sit kaasulla räjäytettävä vaikeimmat kumit
Kyllä!

Pohdin tässä myös nestetypellä kumin asentamista.

Ainahan voi: Great Redneck Tire Mounting - YouTube

Hyvin ne napsauttimet on kyllä toimineet mitä vierestä oon seurannut.

Tilannepäivitys

Konkeli
Mika K, läskinapsautin
Ununu, naku
jussi
kid_scientifik
Odie, läskimalli
Lumikko, läskimalli
tsa, läskimalli
Jooona
Lappe
wtpooh, läskimalli.
Salomo
Welho

Tässä olis nyt läskimalleja ja yksi normi tuotantoprosessin ensimmäisen vaiheen jälkeen. Nämä vois olla alkuviikosta tarroja vaille valmiita.

mannine - 21:56, 10.3.2015 » napsauttajaa kokeilleena. mikään ei korvaa isoa kompuraa. sisukseton presta ei virtaa tarpeeksi myöskään. oisko se sit kaasulla räjäytettävä vaikeimmat kumit
Tää kiinnostaa, sullahan oli tuommoisesta 6kg mallista tehty. Mitä rengas/vanne komboa sillä oli vaikee saada nousemaan vanteelle?

mites tää homma etenee noin niin kuin käytännön osalta? tarttis lähiaikoina pikkasen ns. napsautella menemään…

31.3.-1.4. Hkissä. Jos Ouluun tulevat ovat silloin valmiit, voin poimia kyytiin. Sehän olisi näppärää.

Hienoa!

Tilanne on se että Napsauttimia on Yksivaihde spceiaaleja grafiikoita vaille valmiina, joten ehdotan että tehdään niin että toimitan Napsauttimia niitä nyt tarvitseville/oululaisille nyt jo tuolla normigrafiikalla, ja sitten Yksivaihde toimitetaan kun saadaan valmiiksi. kid_scientific ja wtpooh, laitan just YV:tä jotta sovitaan tarkemmin toimituksista.

Tuota, alkais tarve aktualisoitua ihan näinä päivinä, millonkohan mahtaa näiden osalta tapahtua jotain?

Noita on ihan valmiina tuossa varastossa, yksivaihde speciaaleja tarroja ei kyllä ole. Mutta tolla yksivaihde hinnalla saa tuommoisen vaikka heti. Jos se on mahdollista niin nouto ja osoite on Savelantie 8 Helsinki.

Käyttöraportti: Läskiversiolla nostettu yhdellä paineistuksella kaksi läskikumia ongelmitta vanteelle, kun toinen reunalanka oli valmiiksi paikoillaan, irtonainen puoli maata kohti ja säiliössä n. 10 bar painetta.

Oikein toimiva kompressorin korvike.

Juu sillä purkin kyljessä olevalla max.paineilla (oliko lie 6bar?) ei tosin oma kombo noussut :slight_smile:

Varsin nopea ragointi tuohon Mikan viestiin. Toi 6bar on lukema mikä riittää normaaleille maasturin ja cyclon renkaille, mutta + koot ja läskipyörien kanssa kannattaa laittaa enemmän painetta. Sitä ei voi pullon kylkeen kirjoittaa, sillä muutoin laitteet pitäisi painetestata. Nuohan on siis kyllä valmistettu kestämään 27bar painetta, joten sinänsä ei huolta 10bar paineilla.

Ostin napsauttimen lähikaupasta, ja poistaahan se matkat Shellille, mutta muuten on kehiteltävää.

Letku on ihan liian lyhyt ja liian jäykkä. Liittymä prestaventtiiliin on outo - ilmeisesti sitä ei ole tarkoitettukaan ruuvattavaksi prestaan tai muuten liitettäväksi? Ainakin kaikenlainen ruuvaus on mahdotonta. Itse olen tyytynyt vain painamaan suuttimen prestaventtiiliin, kun sekin yleensä riittää. Mutta käsiä ei jää vapaaksi.

Mä oon aina ottanut sielun irti prestaventtiilistä. Sillä tavalla myös 29+:t nousi kehälle 6bar pumpatulla paineella (ei täysin mutta riittävästi jotta sai jalkapumpulla viimeisteltyä). Ite kyllä tykkään kovasti kun tietää että kumin saa kehälle kotipihassa about 100% varmuudella.
Letku vois olla pidempi, se on totta.

sielu irti, toisella kädellä letkun pää venttiilin tynkää vasten ja toisella kädellä napsauttimen kahva alas. jämäkkä letku tässä aivan hyvä enkä pituuttakaan ole kaivannut lisää.

sitten litkut valmiiksi sieluttoman venttiilin läpi ja normipumpulla halutut paineet.

ei ongelmia.

Kare, olen samaa mieltä että noin Napsautinta voisi kehittää. Toi Nykyisen Napsautinmallin Presta adapteri on tarkoitettu ruuvvattaksi silloin kun sielu on paikallaan, eli ei siis optimi tähän käyttöön. En mistää ole vielä onnistunut löytämään järkevään tukku hintaan sellaisia jalkapumppuun tehtyjä Presta/Schrader päitä mitkä saisi prestaventtiilin sieluttomaan runkoon kiinni. Jos joku vaan keksii mistä niitä voisi saada niin mielelläni otan testiin että tuleeko niistä ilma läpi yhtä hyvin kuin nykyisestä aika suoraviivaisesta ratkaisusta, siinä yhteydessä olisi letkun pituutta myös helppo jatkaa.

Milläs ruuvaat kun letkun pää ei pyöri itsekseen?