Naamakarvoitus

Imho toi gilletten proglide on sen verran hyvä, ettei ole paremmasta väliä jos on väliaineet kunnossa. Tätä saa Stokkalta, ja toimii höylän kanssa hyvin yhteen.

mantis - 13:12, 12.9.2012 » http://www.dovorazors.com/_wp_generated/wpaa4ef9b2_05.jpg http://www.dovorazors.com/_wp_generated/wp06a3dcd0_05.jpg
Pitempään jo tällainen setti houkutellut, mistäköhän saisi?

edit: muualtakin kuin dovorazors.comissa joka tuossa veitsen kuvassa mainitaan

Esim. www.theinvibleedge.co.uk
www.theenglishshavingcompany.com
http://www.edwinjagger.co.uk

Briteissä on ihan hyvin noita paikkoja.

Suosittelen tuota invisibleedge-mestaa koska nuo on oikeasti teroitettu kunnolla. Tehtaalta tulevat veitset EIVÄT ole sellaisenaan käyttövalmiita vaan ne pitää teroittaa ensin.

Tärkeää on myös kunnon stroppi. Mitä isompi, sen parempi imho. Välineet maksaa kieltämättä aika paljon mutta kun ne kerran hommattu ei tarvi enää ikinä hommailla riistohintaisia höylän teriä. Sellanen 100-200e menee aika helposti.

Jos nyt jotain tarvii suositella niin tuolta:

toi traditional tai modern kitti sisältää kaiken, jotta pääsee alkuun ja tuossa on rahoille ihan hyvin vastinetta.

Ja jos Suomesta tilataan, niin tämä taitaa olla nykyisin se paikka.

Out: metsuriparta.
In: viktoriaaniset parranajovälineet.

Sanottakoon nyt vielä, että etsin tuollaista vuonna 2007 ja jos olisin löytänyt, niin olisin ostanut heti. Sittemmin olen päässyt yli tästä tarpeesta. Tähän kuva siitä hipsterikissasta.

Voi sen parran ajaa veitsellä nopeastikkin:

Tässä on hyvä esimerkki veitsen käyttämisestä:

elaintarha - 12:14, 12.9.2012 »
olavi_takatalo - 11:05, 12.9.2012 » Sain isältäni kahdeksantoistavuotislahjaksi proosallisesti Philipsin partakoneen. Siitä on nyt 13 vuotta ja laite toimii edelleen ihan hyvin, semminkin kun parrankasvuni on yhä teinipojan tasolla.
En siis ole ongelmani kanssa yksin.. (Tosin koneen saamisesta on vasta 11 vuotta..)
Tätä olin tulossa postaamaan. Noin ~15 vuotta sitten isi antoi lahjaksi partakoneen. Olin tavallaan todella otettu siitä, sellainen eleetön "elikkäs olisit nyt niinkuin lähempänä aikuisuutta, tämä vähän niinkuin viittaisi siihen", tavallaan vähän että "ootko nyt varma että tuli tarpeeseen".

Karvat mulle on alkanu kasvamaan naamaan kunnolla vasta joskus pari vuotta sitten, ja nekin tollaset 70s hard rock viikset, eikä parittelukumppani anna edes pitää niitä. #FML #firstworldproblems

rokpete - 13:59, 12.9.2012 » aina kun pitäs ostaa lisäteriä, meen ihan puihin enkä muista mikä sen varren malli on... =D
Kuten sanoin edellisellä sivulla, ei oo ongelma. Kaikki MASH3 jälkeiset letukat, naistenmallisto mukaanlukien, on keskenään yhteensopivaa tavaraa. Silti itsekin kyllä joka kerta pohdiskelen että jumalauta jos 20 euron teräsetti ei natsaakaan mun varteen.

Meillä taas viikset saa kasvaa ja kukoistaa. Niistä pidetään kunhan niistä pidetään huolta.
#SCORE

jes mun eka postaus täällä. muniksen viixet noteerattu - älä koskaan aja pois.

toisaalla, en huolla, trimmailen vaan. normiphilipsin trimmeriterällä ylimääräset pois ja philipsin hiustenleikkuukoneella lyhennetään sitten kun kanssa-asuja huomauttaa että hyi saatana.

onks joku bongaillu viiksikampoja?

Parran ajaminen kiinnostaa nykyään juuri sen verran, että pari kertaa viikossa tulee vedettyä sänki lyhyeksi vanhalla hiustenleikkuukoneella - yleensä samalla lähtee hiuksetkin samanpituiseksi. Tollai jää just sopivan mittainen tasainen sänki, joka on mielestäni sopiva mulle. Mitään partoja en ole kummemmin jaksanut kasvatella, ja viiksetkin on tyhmän näköset kun on ns. keskeltä poikki. En pidä höyläämisestä, mutta jos on niin erityisluontoinn päivä että on pakko, niin käytössä perus Gillette Mach 3 ja Nivean partageeli (sensitive skin tms).

Viimeks kun leikkasin naamakarvat alkoi vituttaa niin suunnattomasti etten aio enää ainakaan tänä vuonna niitä leikata, trimmailen vaan. Sellaset geezer butler viikset kun sais kasvatettua.

On teillä topikit. Mites vahat ja liuskat?

Mikäs vaha tuo ironisimman lookin?

varolevy - 10:03, 12.9.2012 » http://2.bp.blogspot.com/_6PtPxOqUtjQ/SazQJBgrFxI/AAAAAAAABGM/FfEX-r7YOZw/s400/IMG_6543.JPG #yksiterä
Tommosen varren löysin kirpputorilta tässä joku vuosi sitten. Saituuttani ajattelin kokeilla, josko tuollaisella saisi parran ajettua. Tohon sai teriä reilusti alle euron kipale. Sekös mieltäni lämmitti. Gilleten kolmiteriin olin siinä vaiheessa elämääni tuhlannut jo aivan liikaa pyörän speksausrahaa. Yllätys oli suuri, kun huomasin, että tuo myös toimi paremmin kuin hieno kolmiteräsysteemi.

Ja mikä tärkeintä noita teriä on useita erilaisia. Toinen toistaan hienommin ominaisuuksin. Nyt käytössä Japanilainen Feather rst-terä. Ihanasti leikkaa.
http://www.royalshave.com/mm5/graphics/00000001/HR_405-015_feather_de_blades_340x255.jpg

Joku hännällinen halpistrimmeri, millä rajaan suun alle tämän sopan hidastimen ja muuten ilman rajoitinta sellainen “eilen ajettu sänki” kerran-pari viikossa.

Tukkakin menee samalla vehkeellä nykyisin sivuilta kerran kuussa, mutta sen osuuden saa avonainen puoliso hoitaa.

Tästä ratkaisu kaikille sniiduilijoille Sharpening Disposable Razor - YouTube

Käytännössähän homma toimii siis niin että höylää vedellään farkkuja pitkin ensin kankaana vastakarvaan ja sitten myötäkarvaan, työntämällä höylää ylöspäin (kun sillä partakarvoja leikatessa vedetään alaspäin). Ennen joka ajoa kun 20 kertaa vetelee farkkua pitkin niin terä on kuin uusi.

Pariin vuoteen en ole gilleten terää vaihtanut!

[shock]

^ testiin.

Kaulahuivi jäi Uuteen Apteekkiin. Helmikuussa. Kesä meni hienosti.
Viilenneet ilmat + matala droppiajoasento + jeesusparta = profit!

Smurf - 10:05, 12.9.2012 » Kiinnosta tietää, onko joku veitsimiehiä ja kuinka pitkään pitää itseään viillellä ennen kuin oppii?
Kai tuo viiltelyn määrä riippuu siitä, kuinka hyvä motoriikka on. Äkkiä sen oppii, vaikka aluksi kämmejä tuleekin. Nykyään selviää veitsellä viidessä minuutissa vaahtojen vatkaamisen kanssa. Paljon mukavampaa on, kuin esim. naamaraastimella, eikä tarvii ostaa uusia/heittää roskiin teriä. Suosittelen. Sori nosto, meikän viis senttii.