Myyty: Murrospyörä

Laitan tänne muistutukseksi, että erikoiseetun seuraavan projektiin tulee murrettava runko.

1 Like

Kova, mihin splitterit? Viisto ja satulaputken pätkäisi on ollut suunnitelmissa…

tee slingshot

viistoon ja vaakaan katkot + kaks ei mittasta etupäätä = sulle & ninalle yhteiskäyttöreissukatkopyörä

Tee teleskooppipyörä.

Jani S - 10:55, 15.2.2017 » viistoon ja vaakaan katkot + kaks ei mittasta etupäätä = sulle & ninalle yhteiskäyttöreissukatkopyörä
Bike fridayllä tais olla splittitandem jonka voit kasata yksi tai kaksipaikkaiseksi..

Kuha ei vaan nitisis ja naksuis.

Erikoiseetu selvästi tullut murrosikään

Jani S - 10:55, 15.2.2017 » viistoon ja vaakaan katkot + yksi ylimääräinen keskiosa = reissukatkotandemi jota voi käyttää myös yksilöpyöränä
Tai voishan ton toki katkoa tuolla aloituspostauksessa kuvatulla tavalla ja saada saman efektin jopa helpommin.
Odie - 10:46, 15.2.2017 » Kova, mihin splitterit? Viisto ja satulaputken pätkäisi on ollut suunnitelmissa..
kyllä mä oon kallistunut tollaseen pulteilla irrotettavaan takakolmioon. sit voi vaihtaa vaihdeperän tourinkeihin ja fiksiperän critteihin

Ismo Leikolan sanoja lainatakseni: no niin

Aloitin proton rakentamisen. Leikkelin Pompinon.


Köytin alanivelen raaka-aineina Kongan soraritsaa. Samalla tulee peräänkin tilaa 45mm renkaalle.


Olen aina miettinyt, että miksi Pomppis on niin kamalan tuntonen. Kulmathan on pitemmällä keulalla luokkaa 71°, joten siksi. Säädän vähän taka-akselia alaspäin, jolloin keula ja satulaputken kulmat korjaantuu vähän aggressiivisemmiksi. Keula on Pelagon myyjäisistä.

Https://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2018/12/img_20181227_1838337918834245933900198.jpg

Binderit sorvasin itse. Porasin koteloporanterällä tankoon ennen sorvaamista noi putken kaaret, jotta vältyn viilaamiselta.

Https://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2018/12/img_20181227_213513717474238890018123.jpg

Joku näissä bindereissä mua ällöttää, mutta teen nyt tämän kerran näin. Tuo binderien sisään tuleva osa on sorvattu rosteripultista.

1 Like

Parasta mitä pomppikselle voi ihminen tehdä on sahata kahtia. Go eetu.

normaali - 9:15, 28.12.2018 » https://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2018/12/img_20181227_213513717474238890018123.jpg Joku näissä bindereissä mua ällöttää, mutta teen nyt tämän kerran näin. Tuo binderien sisään tuleva osa on sorvattu rosteripultista.
[s]Nojaako tuo sisäputken yläpää pystyputkea vasten vai pysyykö tuo paikoillaan noilla kahella pultilla (vai onko tuossa joku muu stoppari)? Mietin vaan mahollista uhkakuvaa että kanttarista alas tykittäessä lipsuu ja keskiö madaltuu :D[/s]

…Joskus luin pomppiksen historiasta semmosta että noi ois alunperin ollut maantierunkoja about 73-kulmilla ja lyhkäsellä keulalla, ja joku on sit vaan laittanut yksivaihdedropoutit ja pitemmän keulan siihen ja sitä on sit vaan myyty semmosena. En tiiä pitääkö tarina paikkansa mutta.

ps. Tuo alapään kiinnitys vetoaa jotenkin tosi syvästi muhun, se näyttää tosi kivalta.

makko - 11:08, 28.12.2018 » Nojaako tuo sisäputken yläpää pystyputkea vasten vai pysyykö tuo paikoillaan noilla kahella pultilla (vai onko tuossa joku muu stoppari)? Mietin vaan mahollista uhkakuvaa että kanttarista alas tykittäessä lipsuu ja keskiö madaltuu :D kivalta.
sorvasin siihen sisäputken alapäähän vähän leveemmän kohdan, jota vasten yläpuoli tukee, sen näkee nyt kuvista.

https://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2018/12/OI000002.jpg

https://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2018/12/OI000004.jpg

1 Like

Ei helvetti mitä touhua taas:) Kyllä täytyy hattua nostaa! Tekemisen ilosta vai onko jokin käyttötarkoitus mietittynä?

Lakimies84 - 18:12, 28.12.2018 » Ei helvetti mitä touhua taas:) Kyllä täytyy hattua nostaa! Tekemisen ilosta vai onko jokin käyttötarkoitus mietittynä?
tarkotus testata toimiiko tämä. jos toimii niin teen sitten sentin pidemmän rungon lentoreissailuja varten. ja ruotsin junia. ja pendolinoa. ja bussia. ja taksia.

Mitään en näistä ymmärrä, joten kysynkin:
Mitä etua tällä ratkaisulla saa vs splittaus vaaka/viistoputki?

Jos yläosassa olisi nivel, niin takakolmion yläputket voisi korvata joustohaarukalla. Hienoa tekemistä. Itse vain haaveilen tekemisestä saamatta mitään aikaan.

^ tai sit näin

DanielBraun - 19:06, 28.12.2018 » Mitään en näistä ymmärrä, joten kysynkin: Mitä etua tällä ratkaisulla saa vs splittaus vaaka/viistoputki?
säästää sen sandsin couplereiden hinnan eli ~300€. ja mitä tähän muuta ny sanos ku et personal preference on iso pultti :D