Muualla myynnissä

Cannondale ei oo tehnyt isompaa katalogin mukaan. Mistä saa isompia :see_no_evil:

Ysärimaastureiden koot ei yleensä sano paljoa jos kattoo vaan kuvastojen tuumakokoja. Se 22" ei oo edes 56cm ja se on yleensä satulaputken c-t mitta.
Kaks isoa (kuvaston isoin koko) Marinia omistaneena voisin suositella sellasta. Sanoisin että sekin jää mahdollisesti vähän pieniksi mutta riippuu mieltymyksistä. Oon 182 senttisenä ajanu tollasta Marinim 22.5 tuumasta runkoa droppitangolla ja oli hyvä koko. Oisko siinä joku 60cm vaaka.
Kato mielummin vaaka- ja emäputkien pituuksia. Sen nyt näkee heti esim. tosta yllä olevasta Cännäristä että ahdas on yli 190cm henkilölle.

1 Like

Noh, mikä nyt on lyhyt ja mikä on pitkä. Mun maantiepyörässä on 56cm c-c top tube, ja se on ihan hyvä 12cm stemmillä. Pösössä on 60cm c-c toptube ja siinä on 7cm stemmi. Ei kai sillä rungon koolla niin väliä ole, satulatolppaahan noissa riittää. Siks olis kiva käydä ainakin kokeilemassa jotain jännää pyörää. Cannondale ei ainakaan ollut tylsän värinen, vaan pirteän punainen.

2020-luvulta.

1 Like

Ok

1 Like

Noh en mää tarvii sellasia, mulla on jo yksi. Hydrauliset levyjarrut ja kaikki.

Intissäkin pyörän koko oli kaikille sama :slight_smile: Tärkeintähän on, että tanko on sopivalla korkeudella ja etäisyydellä satulasta, ja että satulan saa sopivalle korkeudelle. En keksi mitä suurempaa merkitystä sillä itse rungon koolla on.

Ai hitto meikähän unohti että nimenomaan intti on niin helvetin hyvä vertauskuva kaikkeen intin ulkopuolella. Kaikillahan oli kans samankokoinen maastopuku eli PELLEPUKU eli mitä mä turhamaisuuttani mietin jotain rungon tai kalsareiden kokoja :man_shrugging:

7 Likes

Nyt ollaan asian ytimessä. Liha sopeutuu kyllä, kunhan nyt jonkun kulkupelin saa käteensä.

Tai jos ei sopeudu niin sitten jauhautuu irti luista, tai jotain. :rofl:

Niin. Joka tapauksessa ei tuollainen satkun pyörä jää kovin suureksi tappioksi, ja varmaan sitä pääsee myös koeajamaan ennen ostopäätöksen tekoa, joten potentiaalinen rahanhukka on 0€. Pitäis vaan päästä kokeilemaan jotain ensin. Jos kaikesta huolimatta käy niin, että ostaa liian pienen rungon, koska olen tyhmä, niin kaipa siitä suurin piirtein omakustannehintaan pääsee eroon, etenkin jos pesee pahimmat liat pois.

Intissähän oli oikeasti muuten paljon suurempi kokovalikoima vaatteissa kuin civiilissä. Pituuskokoja oli 6-9 väliltä, eli tyyliin 10cm välein eri pituisille ihmiselle oli oma kokonsa. Lisäksi oli leveyskoko, mitälie 40-60 väliltä tms. En siitä niin tarkkaan tiedä. 952 ja 652 koon housut / takki on aika eri kokoisia. Civiilissä on vaan koot tyhmästi S, M, L, XL, kaikki epämääräisen paksuiselle ja pituiselle ihmiselle, eli ne ei oikeesti sovi kenenkään päälle. Varusvarastolta pääsi vaatteita vaihtamaan, ainakin vielä vuonna 2005, jos ei ekalla kerralla arpoutunut oikean kokoisia päälle. Menee muuten kyllä aika paljon offtopiciksi.

E: esim lekan m05 res housuja on 648-958 väliltä ainakin tarjolla: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-m05-res-reisitaskuhousut/51130

Gangsta V1

6 Likes

Korkki kii

1 Like

Oletko syntymästäsi asti vittuillut randomeille, vai onko tuo paha tapa pitänyt ihan itse kovalla vaivalla oppia? Ihan näin pyytämättä suosittelen sinulle, että hankkiudut tuosta tavasta eroon.

Tulin katsomaan, että täällähän on paljon muualla myynnissä kamaa, mutta täällähän oltiinki vain oltu tyhmästi. Lopettakaa.

10 Likes

Tossa taitaa olla truvativ howitzer keskiö eli vähän kuin isis mut hiukan eri viisteet ja ulkoiset laakerikupit. Jos se siis ihmetytti.

3 Likes

Kysyin kokoa ja pystyputki 46 cm.

P-Bone !!

höh, laitan seuraavan kerran privalla bongauksen. Mut lopettakaa riitely! Voi olla, että retro-kakskutoset ei oo parhaita mahdollisia vehkeitä noin pitkälle kuskille, mutta kokeilemalla se selviää, ja satasen pyörästä ei tosiaan tuu kummoiset oppirahat etenkin jos saa myytyä eteenpäin.

Kun nyt isoista pyöristä puhe niin tässä joku vähän epämääräisen oloinen Specialized-Rossin Turussa 275e:

1 Like

Niin. Poljin varmaan 20v “retro-kakskutosilla”, kaikki Marineja, kaikki pöllittiin. Viimesin oli ehkä 21,5" harmaa Nail Trail, joka pöllittiin. Lopulta taisin oppia pitämään parempaa huolta pyöristäni, nyt ei ole viime vuosina pyöriä lähtenyt enää kävelemään.

Tällä hetkellä mulla on siis joku sieluton 622 kiekoilla oleva Cuben MTB, jossa on levyjarrut, 4cm stemmi jne. Tekis vaan mieli kokeilla, että onko aika kullannut muistot, vai oliko niissä 26" mtb:ssä jotain ideaa, kun niillä niin kauan jaksoi polkea. Enkö vain tienny paremmasta? Harmaat Marinit ei vaan oikein nyt innosta, niistä on liikaa kokemusta, olis kivempi löytää joku pirtsakamman värinen.

Joku 100€ pyörästä (jos nyt ees päädyn ostamaan sellaista) ei ole kovin paljoa, maantiepyörään maksoi pelkät sisurit jo 50€ :fearful:

https://www.tori.fi/vi/110684611.htm

Kaverin ilmo, tääl hinta 400