Montana, Fixie 28" --> kiinteä välitteinen?!

Terve kaikille! tämä eka postaus tälle sivustolle ja haluaisin tietää hiukan tästä montanan halvasta marketti pyörästä.

Eli ymmärsin että tämä on sinkula vapaarattaalla ja kysymys onkin että kuinka suuri projekti se on että sen saisi muutettua kiinteä välitykseksi.

Itse olen nyt vasta kiinnostunut fiksistä ja ajattelin kuitenki aluksi että en satsaa mitään suuria summia pyörään ja ajattelin että tässä olis ehkä hyvä koko koska olen 176cm pitkä.

Jos kuitenkin rupeen satsaamaan pyörään niin kiekkoihin jo saa menemään rahaa ja jos runko jossain vaiheessa tulee vastaan niin voihan ne kiekot siirtää uuteen runkoon :stuck_out_tongue:

Mut näin aluksi haluan kiinteillä välityksillä ja vähällä rahalla niin saako tosta tehtyä jollain tavalla jonkinlaisen kiinteä välityksellisen pyörän?

Kiitos jo etukäteen paljon! :smiley:

Linkki netanttilassa 169€?? aika halpa.

Takakiekko uusiksi, sellaisella fixinavalla johon saa rattaan lukkorenkaalla kiinni. Lisäksi vaihtaisin polkimet lukollisiin/remmeihin. Kenties vielä ketjut uusiksi.

Tossa on varmaan takakiekossa nk. flip-flop -napa, jossa toisella puolella on kierteet vapaarattaalle (sinkula) ja toisella puolella kierteet fiksirattaalle JA lukkorenkaalle. En tosin ole varma, mutta näissä yleensä tuppaa olemaan. Suosittelisin kuitenkin jättämään tuon kauppaan ja väijymään täältä palstalta jotain asiallista käytettyä. Odottelu on tietysti tuskallista. Tuo 56cm runko on sulle luultavasti liian iso, varmaan about 53-54 sopisi sulle paremmin.

edit: jos ei oo lukkorenkaalle kierteitä navassa niin sitten niinkuin yllä ohjeistettiin.

Ei oo flip-flop, vaan puhdas sinkulakiekko takana.

Kyseisessä verkonpainossa on myös ketjulinja ihan päin honkia, ainakin tehdasasetuksilla. Saattaa korjaantua vaihtamalla eturatas spyderin sisäpuolelle.

Älä osta.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/311839_10150349200684874_1079016_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/309045_10150349201179874_4148427_n.jpg

Kuten hinta kertoo, niin kilkkeet ovat oikeasti halpoja. Läkkipellistä tehty ohjainlaakeri ja antiikkisuutta lähentelevä stemmi ei vakuuttanut. Takanaabelissa on kierteet vain vaparille - olettaisin, että sieltä vaparin alta ei löydy niitä lukkorenkaan kierteitä. Ja sitten voi miettiä minkäläisen voimansiirron saa penneillä.

Toistan: älä osta.

huh. nyt on kyllä vägevä el compliitto tota. huh.

Toi stemmi on kyl ihan vitun TESTO.

No täälläpä satelee vastauksia paljon :smiley: kiitos vastauksista.

Ajattelin päästä halvalla ku tuttu oli tollasen ostanut ja kyseli jos haluun vaihtaa sen yhteen läppäriin :smiley: Mä sain töistä 50€ sen ja olis vaan tullut tosi halvaks :stuck_out_tongue:

Entä sit sellanen et jos laitan oikeesti itse rahaa tohon kehiin hiukan niin onko toi runko sellanen et siihen vaihtamalla vois saada jotain aikaseks ja mitkä osat siihen kannattais vaihtaa ekana?

toivottavasti ei ole tyhmä kysymys :confused: noobi ku oon (multa löytyy kyl iki vanha peugeot kilpuri jossa 22 622 renkaat ja kaikkee mut siin on joku vitsin ihme kierre kasetti juttu ku on antiikkii ja sil naval ei tee mitään. Mut muut osat siin on vissiin ihan kelpoja.

Ongelma sen kans on et se on 62 cm runko j aen tee sil mitään ku on liian iso :frowning:

Myy pökötti ja läppäri, osta foorumilta joku halpa ja vanha 54cm teräsrunko (50-80e) sekä satasen kiekkosetti. Loput hilppeet raavit kierrätyskeskuksista yms eurolla laaki. Kyselet kasausvaiheessa kaikkea mahdollista “hölmöä” yksivaihteen tietäviltä → olet voittaja.

Uudenvuodentinaa saa kätevämmässä muodossa lähikaupasta.

Tsekkaa ensin Fiksi-info ja sen jälkeen Ensifiksi-topikki. Kun oot noi pläränny läpi, niin kysy lisää.

Pompino: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/YBCL185743/on_one_pompino_special_edition_medium_blue

tai bikemongerilta 53cm Surly Steamroller: http://www.charliethebikemonger.com/surly-steamroller-complete-bike-1002-p.asp

Tai sit runttaat pösön kilpuriin ja/tai Montanaan esim. tollaset alle: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPGIPA40/gipiemme_pista_a40_sealed_bearing_wheelset

Montana on siinä suhteessa fiksu peli, et ei maksa paljoa ja sillä saa selville et sopiiko yhdellä vaihteella polkeminen omaan ideologiaan. Stemmejä pyörii foorumilla markka-lagerien hinnoilla, samoin tankoja ja polkimia. Ohjainlaakeri ja voimansiirto (lähinnä keskiö) jos laukeaa, niin onhan noilla vuoden takuu sitä varten.

Kiekkosetin kun vaihtaa, niin ei se mene siinä Montanassa “hukkaan”, koska hyvät kiekkosetit kestää isältä pojalle ja lähetiltä toiselle.

Peruspyörä tiukan rahatilanteen omaavalle, ei pidä ylenkatsoa köyhän antia.

Mä vastustan halvan paskan ostamista ihan vain vääränlaisena kuluttamisena. Miksi ostaa roskaa edes halvalla?

Tietty jos joku laittaa vahingon kiertämään, niin sitten se on toinen asia, mutta siinä tapauksesssa mä varmistaisin, että miksi se vahinko halutaan laittaa kiertämään? Siksikö kun se fillari oli niin paska?

Mutta Hachiolla on kyllä pointti siinä, että kannattaa selvitellä onko se yksivaihteisena rimpuilu mukavaa omasta mielestä. Mutta ei tuota montanaa kannata kiekkosettiä enempää päivittää, se raha on kaikki hukkaan heitettyä.

True dat. Onhan toi väärin, et tehdään halval ja joku vitun öljysheikki Hassan / chinaman vetää massit taskuun. Silti noita vaan näkee esim. Turussa tämän tästä ja hyvin ne tuntuu liikkuvan.

Samalla tavalla se leipääntyi Mongoosen Mauricestakin vapaaratas, sekä keskiö ja kiekkojakin saa rihdata jakuvasti. Hintaa oli ostohetkellä varmaan tuplaten tuohon Montanaan. Mongoosen suuntaan kuppia vetää silti väkevästi sellaset seikat mihin “aloittelija” ei tajua edes kiinnittää huomiota.

Mongoosessa sentään Cro-Mo runko, kun Montanassa voin lyödä melkeen peukaloni vetoa et jotain tinalla blandattua hi-teniä/tms. paskaa. Ahead-keula ja flipflop-kiekot vakiona kans ihan jees juttu.

Lompakkohan täs maailmas nykyään määrää. Köyhät ostaa köyhien juttuja, rikkaat rikkaiden ja ne köyhät ketkä ei haluu ostaa paskaa, säästää sukanvarteen.

Köyhällä ei ole vieläkään varaa ostaa halpaa.

konkeli - 11:27, 13.6.2012 » Mä vastustan halvan paskan ostamista ihan vain vääränlaisena kuluttamisena. Miksi ostaa roskaa edes halvalla? Tietty jos joku laittaa vahingon kiertämään, niin sitten se on toinen asia, mutta siinä tapauksesssa mä varmistaisin, että miksi se vahinko halutaan laittaa kiertämään? Siksikö kun se fillari oli niin paska? Mutta Hachiolla on kyllä pointti siinä, että kannattaa selvitellä onko se yksivaihteisena rimpuilu mukavaa omasta mielestä. Mutta ei tuota montanaa kannata kiekkosettiä enempää päivittää, se raha on kaikki hukkaan heitettyä.
Allekirjoitan kaiken paitsi Hachion pointin. Montana on niin painava, että se ei anna hyvää kuvaa minkäänlaisesta pyöräilemisestä.

“Köyhällä ei ole vieläkään varaa ostaa halpaa.” ← WORD!
Nimim. Köyhä opiskelija jolla on kahden vuoden jälkeen vihdoinkin varaa katuratapyörään.

konkeli - 11:38, 13.6.2012 » Köyhällä ei ole vieläkään varaa ostaa [s]halpaa[/s] palpaa.
Anteeksi asiaton OT.
Dr.Jones - 11:43, 13.6.2012 »
konkeli - 11:38, 13.6.2012 » Köyhällä ei ole vieläkään varaa ostaa [s]halpaa[/s] palpaa.
Anteeksi asiaton OT.
Double OT, mutta osu ja uppos... Tilaus lähti tänään, hymyilyttää :)

ei kannata halpaa paskaa kyllä ostaa

nimim opintolainalla katuratapyörää

Kiitoksia kommenteista!

Nyt taitaa jäädä väliin tällä hetkellä ton pyörän hankinta ja alan katsomaan jos saisin rahat kasaan johonki muuhun joko käytettyyn tai sit valmiiseen fiksiin.