Moni meistä on rikollinen - jarruttomuuskeskustelu

Naah, itku tulee yleensä pitkästä ilosta. Odotellaan hetki. Hymyillen.

Kummallisella kiihkolla “kansa” kriminalisoi fillareita tuolla kommenteissa ja unohtaa että ei se pyörä ketään tapa - kuskin taitojen puute ehkä. Jos joku tunaroi itse itsensä tärvellen, siperia opettaa. Harvemmin siinä sivulliset kärsii, paitsi ehkä joku mersukuski traumatisoituu kun peltiin tulee naarmu…

Missä mahtaa olla huoli skootterikuskeista. Muistaako kukaan enää viritettyjä mopoja.

Ei herranjumala, polkupyörä! The evil inside.

Aiemmin illalla kaivopuiston benjihyppäyttäjien katoksella oli yksi tuollanen pahamaineinen jarruton fix-pyörä, svobo flattipolkimilla. Pahus ois pitänyt jäädä sinne pusikkoon vaanimaan kuinka se muodostaa alamäessä jauhavan myllyn ja repii pahaa-aavistamattomilta lihakset luista.

Stephen Kingin seuraava menestysromaani;“Riding the Fixie”.

täällä ne anarkaistat huutelee. kohta ootte poliisi-tv:ssä nikkienne kaa kun joltain repee lihakset luista huutonaurun saattelemana. teitä on varoitettu.

Jotenkin koko uutisen - ja siitä aiheutuneen keskustelun - saa laitettua varsin toisenlaiseen valoon, kun vilkaiseen “kaupunki”-osion uutisia.

“Moottoripyöräilijä kuoli ulosajossa”
“Poliisia säikähtäneet kaahasivat Järvenpään taajamassa”
“Turhaa puhetta bensan kipurajasta”

Mut mä tykkäänkin nillittää.

Mitä, isoratas laittaa viranomaisrattaan pyörimään? On tää ny, mihinkään ei voi luottaa.

outlaw biker-paidat äkkiä painoon, mää ainakin ottaisin yhden. vaikka mulla onkin jarru(t).

Pohjois-Suomessa kipu- ja uutiskynnys on vielä vähän matalampi kuin pk-seudulla. Fiksipyörien laittomuudella päästään puolen Suomen ykkössanomalehdessä Kalevassa jo toiselle aukeamalle. Huhhuh. Ei sentään pääkirjoituksen viereen.

Mulleki kelpais joku nätti yksivaihde-teepaita.

Toivon myös, että joku jolla riittää keskittymiskykyä kirjoittaa tasapainoinen ja hallittu mielipidekirjoitus aiheesta, jaksaa niin tehdä.

Aahahhhahaha, kuka teistä meni postaamaan kuinoman kokeiluilmon? :smiley:

Erityisesti portailla ja korokkeilla.

Siis jos joku on kadun kulman takana suojatiellä niin meikä kyllä painaa autoillessa vaan kaasua, ihan sama näkyykö sinne kulman taakse vai ei.

eki - 2 hours ago »

Erityisesti portailla ja korokkeilla.

No mutku hei, se on niin erilaista ja törkeen hauskaa.

http://users.tkk.fi/~sjt/jarrutuskoe.pdf

Tehtiin töissä pienimuotoinen testi aiheeseen liittyen.

Rakkaat lapset ja muut. Polkupyörässä PITÄÄ olla JARRU, joka täyttää dippadappaapudappa-standardit. Eli kiinteä välitys EI ole jarru, joka täyttää nämä standardit.
LUKEKAA SE TIELIIKENNELAKI, ennen kuin pilaatte kaiken… sitä paitsi talvi tulee kuitenkin.

mjaa.

Vaikka linkissä oli tkk, niin toivottavasti että ole insinöörejä. Jo tietämys perusfysiikasta riittää, että voi todeta: huonosti testattu. Totta kai testi olisi pitänyt tehdä samoilla massoilla (150 >> 90). Lisäksi: millaiset renkaat sitten pyörissä olivat?.

Tässä hommassa on selvästi puolustelun makua, kun tosiasiat ovat vastaan. Kuten kaikissa uskonnoissa. En silti väitä etteikö fixi pysähdy siinä missä muutkin pyörät. Ainakin auton kylkeen. Toisaalta en tiedä muita pyöräilymuotoja, jossa olisi jarruttelun pituuskisoja.

Selvä, nyt Hesarin palstoilla keskusteleva jengi on sitten soluttanutunut jo tännekin. Suljetaanko jo koko foorumi?

Olkaa huoleti en ole insinööri.

Testin tarkoituksena oli vain herättää hieman toisenkinlaista keskustelua. Laittomuudesta tai laillisuudesta huolimatta ainakin mulla heräsi mielessä ajatus laillisen 150 kg pyörä+pyöräilijä pysähtymisestä verrattuna vaikka muhun. En missään nimessä suosittele jarruttomuutta tai mitään muutakaan hölmöä kenellekään.

Testissä mulla oli 28mm leveät pistosuojatut sliksit ja Esalla se Oivan perusrengastus, eli n. 45mm leveä “tavallinen” kuvioitu rengas. Mulla jäi asvalttiin kapea, noin sormen levyinen raita. Esalla taas ainakin tuplat leveämpi jälki.

Fiksipyörällä ajaminen ei ole mulle uskonto, eikä koskaan tule olemaankaan.

tviQ - 22 hours ago » Aiemmin illalla kaivopuiston benjihyppäyttäjien katoksella oli yksi tuollanen pahamaineinen jarruton fix-pyörä, svobo flattipolkimilla. Pahus ois pitänyt jäädä sinne pusikkoon vaanimaan kuinka se muodostaa alamäessä jauhavan myllyn ja repii pahaa-aavistamattomilta lihakset luista. Stephen Kingin seuraava menestysromaani;"Riding the Fixie".
Tunnustan. Onneksi kyseisissä flattipolkimissa on lukot toisella puolella ettei tarvitse pelätä seuraavaa tapahtumaa:"...Normaalisti pienetkin ongelmat kuten kengännauhojen tarttuminen ketjuun tms. voi muodostua katastrofiksi tällä laitteella..." :D

Uusia polkimia odotellessa…

[url=Ayla Brakes (Fixed Gear Braking) - YouTube]

nuf said

Haluan palauttaa tämän helmeilevän keskustelun eloon nyt kun tnts kerran kaivoi langan esiin. Lukekaa ja repeilkää.