Miyata 618 GT

Miyatan foto

Jees eli mitä mieltä te tästä ootte, kun tuli ostettua joku aika sitten kierrätyskeskuksesta 50e? Nyt olen tosin vaihtanut kumit, polkimet, satulan ja tankonauhat hieman uudempiin. Osaako joku kertoa merkistä/mallista jotain, kun mulle ei oikein muuta sano kuin että jaappanialainen peli kyseessä? Jotkut Nexaven vaihteet (18kpl) siinä on, mutta muita speksejä ei tähän hätään ole heittää. Tuskin rahat ihan hukkaan sentään meni, kun runko on hyvässä iskussa?

Sanoisin että erittäin hieno löytö tuohon hintaan. Näyttää kuvan perusteella erittäin hyväkuntoiselta :slight_smile: Kyseessä taitaa olla Miyatan retkipyörämallistoa jarrujen ja geometrian perusteella. Pienellä googlaamisella löytää jotain infoa:

“Miyata 6xx : A quality touring model, one step down from the 1000, with slightly different frame geometry and lower level components. Mid 1980’s 610’s have triple-butted splined Chromoly frame tubing, an unusually high quality tubing and construction for its price level. This bike is slightly lighter in weight than Trek 520/720 touring bikes, but of similar quality.” Wikipediasta

“The 618GT was a mid-range, grand touring model. It does not have the stature of a model 1000 but is still a good bicycle and basically an evolved model 610. The frame uses Miyata’s excellent Spline Triple Butted tubing but used a Mangalight fork to reduce costs over the 1000’s splined CrMo fork.The frame also has lacks the 1000’s bosses for low-rider racks and doesn’t not have the boss for mounting compressed air bottles as on the 1000.” Bikeforums

Paljon ajoa vaan :slight_smile:

EDIT: Pitänee alkaa kiertämään kierrätyskeskuksia.

Eiks tää oo tosiaan ihan kunnollisesta päästä oleva retkipyörä? Laitat vaan lokasuojat paikoilleen, niin johan on jokasään kulkinetta.

cantileveritkin vielä. Hieno!

Kiitos ja kovasti yritetään ajella. =) Japanialaiset tekee nopeita prätkiä, niin miksei pyöriäkin?

Vaihteet sai nyt lähteä.

All sizes | IMG_7197 | Flickr - Photo Sharing!

Hieno, mutta lykkää vähän tykimpää kumia kun haarukatkin antaa myöten!

Hieno, olisko -89?
http://www.miyatacatalogs.com/2007/12/miyata-catalog-1989.html

Joo näin olin googlettavina itekkin.