Mitä on repussasi nyt?

Vitusti kuitteja / papereita / “tärkeetä roskaa” ja reseptilääkkeitä.

Kurskit , jakoavain , viiloja , kuusiokoloavain sarja ja sähkötekniikan kirjat

Millä romuilla Missä te oikein ajelette kun tarvii noin paljon työkaluja, varaosia ym. kamaa kantaa mukana?

Konversiolla Helsingin lasinsiruilla päällystetyillä kaduilla.

^^Idea on ainakin mulla siinä, että voi ajaa missä vaan ja minne vaan suht omavaraisesti.

Mieluummin parisataa grammaa painavampi laukku kun talutusta jos jokin osa irtoaa tai löystyy etc.

Fiksi/sinkula on niin yksinkertainen laite, että kannattaa käydä läpi kaikki ruuvit ja mutterit sovittamalla niihin asianmukaista työkalua ja laittaa sitten sivuun se työkalu, joka sopii. (Keskiölaakerin ja takarattaan irroitustyökalun voi sivuuttaa.) Näin saadaan varsin suppea työkaluvaikoima, jolla hoituu kaikki vikatilanteet, jotka eivät edellytä varaosan hankintaa. Ja korva tarakkana, ettei helinän seurauksena jokin irtoamassa oleva osa katoa. Tietysti varakumi pitää aina olla.

http://farm9.staticflickr.com/8314/7892856166_64141fe661.jpg

Talutan keskimäärin kerran vuodessa pyörän kotiin (yleensä hajonneen renkaan vuoksi). Enkä kanna koskaan mitään työkaluja mukana. Itse katson tämän helpommaksi lähestymistavaksi kuin työkalupakin/varaosa-arsenaalin jatkuvan mukana raahamisen. Lukko takataskussa on riittävä varustus kaupunkipyöräilyyn.

^ Samoilla linjoilla

Joskus tuli kannettua jos minkälaista työkalua ja varaosaa mukana, mutta aika nopeasti jäi kotio kun ei koskaan tarvinnut. Tuurilla ne laivatkin seilaa.

kaukomieli - 11:45, 30.8.2012 » [s]Millä romuilla[/s] Missä te oikein ajelette kun tarvii noin paljon työkaluja, varaosia ym. kamaa kantaa mukana?
Kadulla, maantiellä, hiekkatiellä, kärrypolulla, metsässä, velolla, poolokentällä, asvaltilla, soralla, mudassa, auringossa, sateessa, ulkona, poissa koneelta.

Mikäs siinä, hyvä tietää että jengi on noin hyvin varustautunutta. Voin sit freeloaderina yrittää pyytää apua jos lukkorengas löystyy, muut tarpeelliset työkalut ja varaosat mahtuvatkin tiiviisti pakattuna pienen kahvipaketin kokoiseen pussukkaan.

Lisäksi repussa kulkee pumppu, lukko sekä vaatetusta, läppäri ym. päivästä riippuen. Viime viikolla selässä kulki talvipyörän aihio renkaineen päivineen.

Minipumppu, rengasmuovit, varasissari, SKS monitoimityökalu, sadetakki ja lamput molempiin päihin. Paikkarasia pitäis nakata repun pohjalle kans.

Roinat ja työkalut tuovat turvallisuudentunnetta! Ja sitten on sekin puoli, että voi jeesiä tarvittaessa jotain kanssapyöräilijää, joka tuskailee pudonneiden ketjujen tai puhjenneiden kumien kera.

Teemu - 12:07, 30.8.2012 » Talutan keskimäärin kerran vuodessa pyörän kotiin (yleensä hajonneen renkaan vuoksi). Enkä kanna koskaan mitään työkaluja mukana. Itse katson tämän helpommaksi lähestymistavaksi kuin työkalupakin/varaosa-arsenaalin [u]jatkuvan[/u] mukana raahamisen. Lukko takataskussa on riittävä varustus kaupunkipyöräilyyn.
Yeah! Kävin pari vuotta sitten To survive -vaiheen läpi varustelun kanssa, sittemmin kokosin fiksipyöräni kunnolla ja laitoin renkaiksi gaattorit. Nyt arkena mukana laukussa lukko ja purkkapussi. Talutuksia noin yksi vuodessa, viimevuonna ajoin nastaan ja tänäkesänä joku oli ampunut takarenkaaseeni niittipyssyllä niitin.

Aika paljon työkaluja vaik ajeletteki huoltovapailla fixeillä

Zombie apocalypse ilmeisesti oli aiheena?
Onpa taas noita työkaluja hilloontunut repun pohjalle, jopa turhia tuplia joten olikin aika tehdä reppututkimus itse.

Mä olen joskus aikaisemmin ihmetellyt, miksi joku tarvii päivittäiseen käyttöön 35+ litraisen repun/laukun. En ihmettele enää.

Tällä hetkellä Vergi pullo (?), takki, pumppu, lukko, monitoimityökalu ja kiintoavain.