Mistä tällainen tankoteippi?

Hei,

Haussa olisi valkoinen tankoteippi. Vaatimuksena teipille olisi, että se jäljittelisi nahkaa. Eli valkoinen teippi, jossa ns. kiiltävä pinta, toivottavasti joku tajuaa.

Ulkonäkö olisi siis suunnilleen tämä, mutta valkoisena:

Brooksin nahkateippi

Ja joo, ei löydä joka kaupasta. Olen nyt kiertänyt varmaan viisi isoa ja vähän pienempääkin fillariliikettä Pääkaupunkiseudulla, eikä ole vielä natsannut. Jokaisella on myynnissä sellaista vaaleaa mattapintaista, jossa on jotain pientä ihme pistettä/viivaa pinnassa.

Myös nettikaupat käyvät. Kiitos!

Itse olen juuri speksaillut vastaavaa, ja internet kertoo että Fizik Microtex olisi hyvä. En tiedä kuinka paljon näyttää nahalta kun en ole hiplannut, mutta mainostetaan kestäväksi ja helpoksi puhdistaa. Jotain nailoniahan tuo toki on.

…jos paikallisista ei tosiaan löydy, niin esim. tuossa voisi olla kohtuuhintainen Brooksia vastaava tankoteippi…

Fizikin Microtexillä jo kaksi - ja vieläpä samanaikaista - suositusta. Kyllä täytyy olla mainio teippi.

itselläni oli tuommoista hakemaasi tankonauhaa muutama rulla kun ostin niitä 2€/pari huuto.netistä pari vuotta sitten. Ei taida olla enää yhtään.

Brooksiakin saa nykyisin myös valkoisena.

En tiedä, onko tarpeeksi nahkamaista, mutta ainakin Fizik tekee vähän samantapaista rei’itettyä synteettistä teippiä, jota saa myös valkoisena. Sitä on ainakin kahdenlaista: mattapintaista ja aavistuksen kiiltävää. Molempia on yritetty myydä minulle sekaisin samana tavarana, joten kannattaa olla tarkkana. Velosportissa on ainakin joskus ollut, tuon luulisi myös olevan oikeaa tavaraa, mikäli sitä olisi jäljellä.

Kiitos nopeista vastauksista! :slight_smile: Toi Fizik vaikuttaa tosi hyvältä… oliko niin että juuri tosta TS:n linkkaamasta teipistä olisi kahta eri versiota?? Kiiltävä kiinnostaisi.

…itse asiassa tuota löytyy kolmena eri valkoisena, ‘white’, ‘white soft touch’ ja ‘white glossy’, joista tuo viimeisin olisi tuo kiiltävä. Samainen teippi löytyy tuosta hvt:n linkistä, vaikka voi olla että on PBK:sta finaalissa…

Sitä keinonahkaista tankonauhaa, jonka kasaan teipattuja viimeisiä rippeitä jokainen on varmasti nähnyt sen kaupungilla seisovan vanhan Crescentin tai Tunturin droppitangossa, saa muistaakseni Bike Attitudeksi brändättynä joistakin urheiluliikkeistä ja muista halvempien perusosien kaupoista (missä sitä Bike Attitudea nyt ylipäätään myydään). Maksaa 5 - 6 e.

väärä topikki…shit=)