Mistä nimimerkkisi tulee?

ikivanha irkkinikki, väännös etunimestäni.

Alppiapina - 23:13, 7.6.2014 » --- yksi kapteeni Haddockin käyttämistä haukkumanimistä [Tässä lisää niitä, jos tarttet.](http://fi.wikiquote.org/wiki/Kapteeni_Haddock)
Go Haddock! Listan ekana solvauksena "absolutisti" :D Oma nimim. on myös yleis-inter-net-nimeni. Ja [i]ricochet[/i] vaan on siisti sana jotenki. Oliski nimeni Kimmo ni voisin olla vaikka [i]Kimmo-que[/i].
Iikeli - 21:21, 7.6.2014 » Nyt on sitten ala-asteen jälkeen kaikissa nettijutuissa ollut [s]iikeli[/s] Likeli nimimerkkinä.

Oma nimimerkki tulee Ressun alter-egosta J Cool:sta, LL Cool J:stä ja omsta etunimestä joka alkaa J:llä.
Tämä kaikki höystettynä sillä ironoalla (tai ehkä sarkasmilla, en osaa päättää kummasta on kyse) etten ole alkuunkaan “cool” (enkä ole koskaan ollut)… ei jaksa alkaa miettiin miksi se noista tulee.

Neuvolassa on parhaimmillaan ilmoitettu strategisiksi mitoiksi ~190cm/140kg. Nykyään oon vähän kevyempi, pituus lienee aika samoissa. Nimimerkki ollut käytössä jostain Msn-messenger ja Habbo Hotel alkuajoista asti, on jonkin sortin ajatusleikki Robin Hoodin Lil’ Johnia mukaillen, koska hänkään ei ollut pienestä etuliitteestä huolimatta ihan siro poika…

adsfdsafafdsaf

Sanoisin että tämä selittää ihan hyvin. Ja kuvastaa.

Oudon artistin oudon biisin hahmo, josta tiedetään lähinnä se että hän on nähnyt oudon naapurin allaskaapissa myrkkyä.

Itä-Suomessa, Venäjän rajan lähellä syntyneen ja varttuneen ihmisen jatkuvaa kaipuuta länteen marjamehunpunaisella vadelmaveneellä. Nimimerkkiä varten jouduin ottamaan toisen nimeni ensimmäisen kirjaimen veneen tulpaksi, ettei henkinen Ruotsinlaiva uppoaisi.

Nämä on jänniä nää henkilökohtaiset topicit, missä koitetaan vähän kuin päästä nimimerkkien ihon alle. Tällaista tavallaan triviaalia, mutta viihdyttävää materiaalia. Kertooko se enemmän asiatason laskusta vai siirtymisestä toiselle, enemmän livekokemuksia etsivään suuntaan, sitä en tiedä.

Rekisteröistyessä melkein ensimmäinen silmiin osunut esine. Sanana kuvaa turhankin hyvin ajoittain.

perus tarina, postaan silti.
etunimeni siis on Miiko, tein IRC-galleriaan (ts. irkki, galtsu) käyttäjätilin, en keksinyt mitään päheetä nimeä,
kaveri sitten ehdotti että iske perseeseen VSKI- pääte, se on tarpeeks cool ja muistiinpainuva.
no nyt se on toiminu siitä lähtien lähes kokoajan kutsumanimenäkin.

ozzy tony geezer bill
ei muuta

oma irc-nick vuodelta 1990. “pete” oli jo käytössä, joten epiteetillä joka viittaa rock-musiikkiharrastukseeni lisättiin siihen personoivaa ja tunnistettavaa piirrettä.

Yläasteella Laurin ystävänpäiväkortissa luki Lartsukka. Tomi siis luonnollisesti Tompsukka. Tompsukka jäi Lartsukka ei.

Mulla oli joskus kultaisella 90-luvulla riikinruotsalainen nettituttu, joka aina kutsui mua muminflickaksi (koska suomenruotsalaiset puhuu muminsvenskaa). Yhtä mailia allekirjoittaessani typotin muminflicka → nysimum. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan…

Vähän niin kuin mun oikea etunimi, joitain samoja kirjaimia ja sama pituus. Porteur-tangot ja porter-juomat on kans suosikkeja.

Pitäisikö kans kertoa mikä muistisääntö itse kunkin käyttämän salasanan taustalla on…?

Oma nikki on väännös omasta etunimestäni Tomi.

Ale on mun ainainen lempinim ja lukuisien muiden kutsumanimien lisäksi, parhaimmistoa mm. alekoppa tai alecoqqi… ja 99 viittaa syntymävuoteen.

Metsästin palstalta uutta polkupyörää, joten jouduin rekiateröitymään. Delegoin luomistyön nimimerkin osalta kaverille ircissä.