Missä pyörän paikka?

Oliskohan kellään hyviä ideoita pyörän säilytystä koskien…
Asun kerrostalossa jossa on harvinaisen ankeat kaksi pientä pyöräkellaria jotka jengi työntää täyteen kaikenlaisia pyöränrotiskoja. Siinä samassa röyhkeästi toisten pyöriä siirtäen ja samalla kolhien.

Kotisovun tähden en voi pyörää pitää sisällä, mutta jonkunlaista seinäkiinnitys-systeemiä olen edellämainittuihin säilytystiloihin miettinyt…

Mulla on pyörä eteisessä - turvallisin muttei siistein vaihtoehto ja voi aiheuttaa parisuhteessa hellasäröä. Pyöräkellariin en nykyisessä talossani luota. Joku aiemmin mainitsi että oli isännöitsijän luvalla pultannut pyörävarastoon kiskot ja pyörä kunnon lukoilla niihin kiinni.

Missä te ihmiset muuten yleensä fiksailette pyöriänne? Mulla on kans yksiö ja tuntuu ettei oikein sopivaa tilaa huoltohommiin löydy mistään. Jonkun pikkuhuollon nyt pystyy tekemään ehkä sisälläkin, mutta entä isommat joista saattaa tulla liuotteiden katkuja? Entä peseminen?

Kakluunin edessä noi näyttää viihtyvän. Raadot pyöräkellarissa ja maantievekotin odottaa parempia kelejä häkkivarastossa.

Matot alle ja lupausta paremmalle puoliskolle pitää pyörä erossa seinistä ja muusta likaantuvasta materiaalista. Meillä toimi, tosin siihen vaikuttaa myös se, että neidin fillari on sisäsäilytyksessä myös.

jos siellä pyöräkellarissa on jotain putkia tms. soveltuvia remeleitä katossa/seinillä niin viritä rohkeasti joku oma kannatinsysteemi kiinni? ja jos se onnistuu niin voihan tuohon aina myös kysyä ‘virallisen’ luvan talkkarilta tai isännöitsijältä.

taloyhtiön hallitukselle voi myös aina esittää toivomuksen että sinne duunattaisiin kunnolliset ripustussysteemit jos sellaisia ei kerran ole. säästää tilaa jne.

myös vuokralaiset voi tehtä aloitteita ja jos olet osakkeenomistaja niin yhtiökokoukseen messiin vaatimaan tollanen systeemi.

jussi - 9:19, 18.2.2009 » jos siellä pyöräkellarissa on jotain putkia tms. soveltuvia remeleitä katossa/seinillä niin viritä rohkeasti joku oma kannatinsysteemi kiinni? ja jos se onnistuu niin voihan tuohon aina myös kysyä 'virallisen' luvan talkkarilta tai isännöitsijältä. taloyhtiön hallitukselle voi myös aina esittää toivomuksen että sinne duunattaisiin kunnolliset ripustussysteemit jos sellaisia ei kerran ole. säästää tilaa jne. myös vuokralaiset voi tehtä aloitteita ja jos olet osakkeenomistaja niin yhtiökokoukseen messiin vaatimaan tollanen systeemi.
Jep, jotain ton suuntaista pitää tehdä. Toisessa niistä pyöräkellareista on kyllä niitä koukkuja roikkumassa mihin saa pyörän ripustettua etupyörästä. Ovat kylläkin kaikki täynnä. Jotenkin on tosin sellainen fiilis että tuo roikkumis-systeemi ei tee fillarille pidemmän päälle hyvää. Vai mitä mieltä on muut?

Jos se fillari ei paina tonnia, niin eiköhän se riiputtamisen kestä. Jos pelkää sitä, niin laittaa pyörän roikkumaan kahdesta pisteestä.

Eikä yleensä mikään estä pistämästä fillaria roikkumaan siihen koukkuun takarenkaasta.

no se on kyllä totta

mie oon noissa roikotusvehkeissä joskus ottanu etukiekon irti ja nostanu pyörän roikkumaan emäputkestaan - riippuu tietty koukusta et saako sen siihen. sit eturengas lukolla kii runkoon/takapyörään.

Kai se pyörä nyt roikkuu eikä mee mikskään. Pyörän massa eli se kymmenen kiloa ei kiekkoa käyristä jos ei satakiloinen kuskikaan. Jos tahtoo lukita fillarin johonkin kiinteään niin siinä mielessä koukku on vähän ongelmallinen.

Jos kellari on täynnä raatoja niin tosiaan yhteyttä yhtiön vaikuttaviin elimiin. Meidän yhtiöstä just syksyllä heitettiin pyörän raatoja reilu tusina metallinkeräykseen.

Omat ajokit majailevat eteisessä, olkkarissa lipaston päällä, portaikossa kiinni patterissa ja Liikuntamyllyn varastossa. Ja muikin filo on osina keskellä olkkaria. Jo yllä mainittu kellarin häkkikomeronkin on varsin mainio paikka säilyttää fillaria.

jos säilytysturvallisuutta kelaa niin kellarikomero (etenkin jos se on mallia häkkikomero) tuskin sellaisenaan antaa paljoa suojaa.

freNdiltä oli pöllitty kaikki työkalut kellarikomerosta murron yhteydessä mutta samassa paikassa toisiinsa vaijerilla kiinni lukitut usean tonnin maastopyörät oli onneksi saanu jäädä rauhaan.

Voi Fredi parkaa, eikö se ole se laulaja.

Meillä on kanssa taloyhtiön pyörävarasto ihan tukossa. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle kävi jotenkin kesällä ilmi, että harrastan pyöräilyä, niin se ehdotti, että mä miettisin parannusta tilanteeseen.

SanttuT - 11:42, 18.2.2009 » ... Meillä on kanssa taloyhtiön pyörävarasto ihan tukossa. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle kävi jotenkin kesällä ilmi, että harrastan pyöräilyä, niin se ehdotti, että mä miettisin parannusta tilanteeseen.
Kaikki, joilla ei voi ajaa takaperin ympyröitä, roskiin?

Meillä oli joku ehdottanut fillareiden siirtämistä sisäpihalta johonkin vielä rakentamattomaan, puoli kerrosta maan alla olevaapyörävarastoon, johon kulku olisi tapahtunut reilun metrin korkuisesta luukusta. Vapautuisi kuulemma se sisäpiha muuhun käyttöön. Taloyhtiössä on toinenkin sisäpiha, jota ei käytä kuin tupakoitsijat ja satunnaiset pyykin kuivaajat. Minulle jäi vähän epäselväksi, että mitä sillä pihalla muka tehtäisiin. Veikkaan, että jotakuta kukkahattutätiä häiritsee, kun sisäpihan pyörät eivät ole kaikkein uusinta mallia.

MrHat - 12:12, 18.2.2009 » ... Vapautuisi kuulemma se sisäpiha muuhun käyttöön. Minulle jäi vähän epäselväksi, että mitä sillä pihalla muka tehtäisiin.
No autojen pysäköintiin tietty, vai ooksä vähän tyhmä?!

6 pihalla, 1 eteisessä ja 1 makkarissa.

Ei jaksa enää kantaa Pistaa kutoseen, kun hissiin ei mahdu vetämättä mahaa sisään ja varsinkin laukun kanssa nuo 20-luvun häkit on vallan ahtaita. Pitäis jaksaa seinää vasten nojaava 2-kerroksinen teline hommata, mut ei saa aikaiseksi lähteä ikinä ajoissa töistä.

jussi - 12:21, 18.2.2009 » jos säilytysturvallisuutta kelaa niin kellarikomero (etenkin jos se on mallia häkkikomero) tuskin sellaisenaan antaa paljoa suojaa. fre[b]N[/b]diltä oli pöllitty kaikki työkalut kellarikomerosta murron yhteydessä mutta samassa paikassa toisiinsa vaijerilla kiinni lukitut usean tonnin maastopyörät oli onneksi saanu jäädä rauhaan.
Eiks kanaverkkokomerot oo vähän talvisodan ajoilta. Meillä on semmoset teräshäkkikomerot, joissa teräsverkon ainevahvuus on jotain 2-3mm ja lukkona abloyn 341 riippulukko. Tuolla mä oon säilyttänyt mun kolmen tonnin maasturia pari vuotta. Saahan sen sieltä vohkittua, mutta kyllä olkkaristakin voidaan videot pölliä työpäivän aikana, jos niikseen tulee.

Pari pyörää olkkarissa, kolme parvekkeella, yks makuuhuoneessa, yks toimistolla, yks runko vaatekomerossa ja toinen nojaa keittiön pöytään.

…joo, asun yksin…

tuossa nojaa yksiössä ruokapöytään nätisti. tosin asun maantasalla ja tähän minun bunkkeriin on oma sisäänkäynti porttikongista. asia saattaa vaikeutua kun projektipyörä on valmis ja pitäisi säilyttää kahta konkelia. vuokrakämpästä luopuminen ja muutto ihan omaan pankin omistamaan asuntoon on vireillä. uuteen asuntoon sitten joku koukkusysteemi seinälle.

mein perheessä käyttöpyörät asuu pihalla ja käy parin viikon välein kuivattelemassa itteensä sisällä saaden siinä ohessa yleensä jonkin sortin putsaushoitoa. hienommille ollaan kaavailtu seinäroikotusta tai muuta olohuoneyhteensopivaa säilytystä sitä mukaa kun niitä valmistuu. projektit asuu osina verkkokellarissa.

pyörän huollossa isoimmat ryönät koitan sutia pihalla irti ja loput sitten olkkarissa hellästi pesten ennenkun korjaan. oon meistä se vähemmän sotkunen osapuoli ja oikeestaan fillarin rakentelussa likaantuu lähinnä sormet ja sekalainen kasa kierrätysrättejä. haiseehan se. on kuulemma mukavan näköstä ku härvään siinä lattialla inkkariasennossa sormet rasvassa. huoltopisteen alle kannattaa ehkä laittaa joku pressu kumikangas tai muu josta sen tippuvan möhnän voi kerätä pois ennenkun se likaa mitään.

Patinamummis ulkona parvekkeen alla, tavarafillari maalattiaisessa kellarissa, pyöräkellarissa rouvan velo, oma hybridi sekä lasten fillarit, rappukäytävässä fixi. Onneksi taloyhtiössä on sellainen luksustila kuin askarteluhuone. Siellä on todella mukava tehdä remontteja ja jättää niitä jopa hetkeksi lojumaan sijoilleen. Pyöräkellariin olen miettinyt sellaista Bilteman seinäkoukkua.

M