Mikä keskiö suginon rd2-messenger kammille?

Onko tästä nyt kenelläkään ensikäden tietoa? Hommaanko 103mm vai 107mm keskiön, vai väistänkö ongelmat ja hankin jotkut ihan eri kammet? Mainittakoon että ketjulinja sais olla mielummin millilleen eikä pari milliä sivuun. Olen nimittäin näissä asioissa ehkä liiankin pikkutarkka.

edit: kieli oppi yhdys sana virhe.

Sugino RD2 Messenger kammet tekee normaalisti 103mm keskiöllä 42mm ketjulinjan, kun ratas on ulommaisessa paikassa. Tää on pitänyt ainakin miulla paikkaansa.

jännitys tiivistyy… ensi viikolla lyödään palikat kiinni toisiinsa. julistan tuloksen tähän ketjuun!

Mikä oli tulos?

Tärkeä nosto: Sugino Messenger + Sugino 103mm JIS + Raceface Decadence ratas ulommalla paikalla ketjulinja 43mm rattaan keskeltä mitattuna.

ajaaks joku vielä alle 150€:n kammilla?

mä oon varmaa sit ainoo

^^samallla tapaa ne hifistelykammetkin kiillottuu kengästä. Komppaan kaimaa.

Nyt näyttää siltä, että joutuu ajamaan alle 150 euron kammilla. Ei siitä varmaan mitään tule, mutta kysytään silti: Pompino + Rd2 kammet ja Suginon 103mm keskiö, takanapa Miche x-press fix/fix ja Surlyn ratas → asettuuko 42mm ketjulinjaan ratas ulkopuolella ?

Ei. 44.5mm juuri mitattuna. Sama kombo muuten mutta Michen Primato hubi.

En ole juurikaan mitään ongelmia (kulumaa, suurempia narinoita tms) tuosta huommanut, hyvin skulaa ku ajaa vaan.

Jahas, täytyy koittaa mälvätä.

Messenger RD2 ja tokenin 103 mm jis-viisteiseksi väitetty bb antaa ketjulinjaksi n. 46mm. Voi toki olla, ettei muhvi oo ihan millilleen, retkikonversio kun on.

Takakiekko on 42 mm linjalla, eikä toi toisaalta ainakaan toistaseks ääntele.

^Retkirunko niin chainstayt varmaan on pidemmät ku ratasessa rungossa? Antanee helpommin anteeksi tuon 4,5mm. Och samma på finska, ajoa vaan.

4,5 millin heitto ketjulinjassa, ei helvetti.

Samoin mun RD2:t vaati 103mm ISO -keskiön 42mm ketjulinjaan.

Kylmul vaan on ihan 103mm ja jis. Ketjulinja ihan tarpeeks suora.

En nyt jaksa laittaa hattulainauksia, mutta juu, lähinnä halusin vahvistaa nämä spekuloinnithuhut valokuvalla. Tarkotus siis vain todistaa myytit 42 mm ketjulinjasta RD2:lla ja 103 mm akselilla vääriksi.

Ajan, otan vastaan nämä vittuilutsössötykset, kätken ne sydämeeni ja tutkiskelen.

edit. Sössöters gonna sössöttää

Spekulointeja vahvistettu

Jatketaas taas. 103mm Sugino ei tarjoa mulla suoraa linjaa, oli ratas ulkona tai sisällä. Napana michen x-press (aka fix/fix primato). Kävin rotsaan kierteet alan liikkeessä ja isot pojat kerto tähän liittyen heti kärkeen, että 107mm ja ratas ulos, niin menee suoraan mun michen kanssa.
Huomenna saan kalut kouraan ja Lidlin tönäri odottaa tositoimia. Kyllä tämä vielä ratkeaa.

Ite just vedin 103mm FSA:n keskiöllä, Suginon RD2:lla 43m ketjulinjan. Onkohan noissa sit jotain eroja minä vuonna tehty?