Me, Miyata and Prague. (Päiväkirja)

Toinen peräkkäinen poolopäivä teki hyvää. Löysin lempiolueni täältä. Hiukan fotoo. P.S. Keli tänään +23

no mikä se olut on?

tnts - 23:22, 25.9.2012 » no mikä se olut on?
Staropramen suodattamaton.

Mulla oli pyörä sellaisenaan ilman polkimia ja renkaat tyhjinä. Pinna katkesi matkalla. Muuten ehjä.

Prahan pyöräilykelit ja mahdollisuudet ovat mitä ovat, mutta pitää tähän nyt jotakin tihrustaa. Olin viime viikon Budapestissä. Se on todellinen pyöräilykaupunki, melkein kaikki nuoriso liikkuu pyörillä, joka toiseen baariin ja kahvilaan roudataan fillarit sisälle ja ripustetaan nätisti seinälle. Miesten kaksi lempipuheenaihetta, jos naisista ja viinasta puhumista ei lasketa, ovat pyörät ja linkkuveitset. Kävin muutamissa tällä forumilla mainituissa pyöräliikkeissä, mutta ne olivat täynnä blb:n tasoista palikkaa, joka ei sykähdyttänyt yhtään. Yhdessä paikassa oli iso liuta bagaboon laukkuja, hinnat olivat kohtuullisia, mutta itse tekijä todella nihkeä tyyppi. Meni maku ja vaihdoin paikkaa.

Sain vinkin yhdestä enemmän retrokamaa myytävästä liikkeestä ja suuntasin sinne. Recikli oli todella mainio liike. Seinät olivat täynnä italoherkkuja ja katto makeita kehiä. Omistaja oli noin 45 unkarilainen mies, jolla on italialainen vaimo. Tämän takia hyvät suhteet italialaisiin markkinoihin. Kaveri oli myös työskennellyt alalla useissa eri maissa, joten enkku sujui oikein mallikkaasti. Ostin firin kehät, parit stemmit ja satulan, tyttöystävä ulkokumivyön.

Reissun perusteella voin suositella Budapestiä pyöräilyn ystäville, Prahaa kaljanlitkijöille.

^Vaikka nyt sivuaakin sun päiväkirjaas vaan heikosti, niin yhdyn tohon Budapestiin kyllä pyöräilijän unelmakaupunkina. Olin itse kaks kuukautta takaperin. Vuokrasin fillarin paikalliselta gurulta kahdeks päiväks ja vetelin siellä autoteiden pyöräkaistoja täysiä, ja niin turvallista oloa ei ole Suomessa edes bussin kyydissä. Autot kunnioittaa ja homma toimii. Itse kyllä löysin Budapestista mielenkiintoisia fixi-kauppoja pari, mutta se voi johtua noviisiudestani, jolloin kaikki kiva viehättää…

Pitää lukee tää topsu myöhemmin ajatuksella läpi, mut oisko hyviä praha-vinkkejä tarjolla?

Pyörämielessä vai muuten?

Olin tuolla viime kesänä ja eihän tuo mikään pyöräilijän unelma ole, ellei jyrkät ja mukulakiviset mäet ole mistä tykkää.

Siellä kyllä on reunustavilla isommilla kaduilla pyöräkaistat ja kaupungissa/sta on selkeät pyörätiereitit.

Mutta sellainen suositus ainakin, että majapaikka kannattaa ehkä hommata Žižkovista, radan toiselta puolelta, TV-tornin kulmilta siis. Alue on vähän kuin paikallinen Kallio, eli siellä on vähemmän turistisia ravintoloita ja muutoinkin hyvä meininki. Eikä sitten tarvitse ravintolasta kulkea radan toiselle puolelle isoja motareita
kiertäen.

Grobian - 14:43, 23.5.2017 » Pyörämielessä vai muuten?
sekä että, mut ei pyörää mukana.
Grobian - 14:43, 23.5.2017 » Mutta sellainen suositus ainakin, että majapaikka kannattaa ehkä hommata Žižkovista, radan toiselta puolelta, TV-tornin kulmilta siis. Alue on vähän kuin paikallinen Kallio, eli siellä on vähemmän turistisia ravintoloita ja muutoinkin hyvä meininki.
Toi ekalla sivulla mainitsemani Parukarkan puisto on sit Alppipuiston vastine. Mut sinne ei tarvi kantaa omia kaljoja.

Huomenna lähtö tänne kolmeksi päiväksi. Edellisestä visiitistä onkin jo 16 vuotta. Alunperin piti vuokrata fillari, mutta harmillisesti vastikään murrettu solisluu vienee mielenkiinnon, joten pitää vissiin tehdä kävely- ja metroturismia. Ei nyt sattunut nettihaulla tuolta oikein löytyvän mitään paikallisväritteistä pyöräkampetta myyvää liikettäkään, joten taidan keskittyä oluttarjontaan eri ympäristöissä. Toi Parukarka vois olla yks sellanen.