Matkapyöräily, pyörämatkailu, retkipyöräily ja pyöräretkeily

Sellainen huomio olisi, että Saksassa on, tai ainakin oli silloin viitisen vuotta sitten, kun siellä pyöräilin, välillä aika jänniä käytäntöjä majoitusten suhteen.

Tahtoo sanoa, että halpa majoituspaikka saattaa vaatia sisäänkirjautumista esim. klo viiteen mennessä tms., näitä kannattaa hiukan etukäteen selvitellä, koska itselleni siis tuli yksi vähän kiirus päivä.

Tietääkö tietäjät et onko Matkoslammen laavulla sauna käytössä myös talvisin?

Ympäri vuoden siel on käyty, eikö ole ollut poissa käytöstä ellei ollut jotain rikki. Vähän varpaat palelee talvella, mut kyl se mukavaa tekee pakkasilla silti.

1 Like

On se käytössä. Juomavesitankki ei ole, mutta ei ole väliäkään. Ura oli tukossa kun joulukuussa ajoin saunanhimoisena ohi, enkä viitsinyt tunkata koskemattomassa hangessa.

1 Like

Käytiin itsenäisyyspäivää edeltävänä viikonloppuna ja aiemmin tehdyn avannon sai silloin avattua pienellä työllä. Vähän voi olla tuurista kiinni, saako lammesta nostettua vedet, ellei itse pysty tuomaan järeitä välineitä. Paikan varustukseen kuuluvaa kirvestä emme löytäneet mistään.

1 Like

Hyvä tietää. Pitää sit ottaa vehkeitä mukaan. Ahkiossa kulkee kampe nätisti. Kiitos yksivaihde 23.1.2023.

1 Like

Toissa viikonloppuna käytiin viimeksi siinä yöpymässä ihan oli taas hyvät löylyt :heart:

4 Likes

Oliko kirves löytynyt?

Edellisellä kerralla vielä oli, mut nyt en kyllä enää nähnyt - toisaalta meil oli oma ni ei tullu kyllä oikein katseltuakaan.
Puita oli hyvin ja ja se laiturin päässä oleva reikä oli muutaman minuutin työllä auki.

1 Like
2 Likes


Kirjahyllyä siirtäessä putosi kirjan välistä :smiling_face_with_tear:

  • olen notskittanut kalapuikkoja
  • olen notskittanut mikropizzan
  • olen notskittanut einespiirakan
  • en ole notskittanut kalapuikkoja
  • en ole notskittanut mikropizzaa
  • en ole notskittanut einespiirakkaa
  • olen notskittanut joskus jotain muuta aivan väärää
  • en ole koskaan notskittanut mitään väärää

0 voters

1 Like

munhan piti joskus käyä Sipoonkorvessa grillaa kalapuikkoja mutta sitten siellä oli joku fasistinen sääntö että ei saa polttaa metsää enkä halunnut että minun vuokseni joudutaan soittamaan kytät paikalle

kaikki kiva kielletään

Olen aina notskittanut kaiken väärin. Löytyispä jostain lehdestä pian vinkkikokoelma joka auttaisi notskittamaan kaiken oikein.

Tostahan jäi tärkein vaihtoehto pois eli kirkkojen notskitus ja ei muutaku täppää perään

2 Likes

Olen notskittanut maksalaatikon. Se oli lopulta haalea, mutta savustettua. Ai että.

2 Likes

Rusinoilla vai ilman?

Tietty rusinoilla!

4 Likes

matkoslammelle mahdollisimman helposti?

junalla ja onko sinne kauheen hankala ajaa jos kyseessä on tosi noviisi pyöräilijä?