Matkapyöräily, pyörämatkailu, retkipyöräily ja pyöräretkeily

Kuusilla alkaa vissiin olemaan tuulissa pitelemistä, kun maa ei enää roudi samaan tapaan kuin ennen. Tai näin oon antanu ittelleni kertoa. Tiiä sitte onko Porvoon korkeudella routinut kunnolla ennenkään.

Eiks ihan perus 3x3:ssa riitä mitta toisen päädyn sulkemiseen?

No huh huh.

Ite oon yrittäny tiirailla ettei ois mitään uhkaavia oksia yllä tai teräviä kiviä tms. alla jne. mut eihän sitä oikein pimeessä ja väsyneenä oo terävimmillään.

Minkämoinen makuuspussi/setuppi sulla on muuten näille keleille? Omilla vermeillä, ja mukauudenhaluisena en oikein viä pärjäis kun 5C tuntuu olevan se mukavuusraja vaikka speksien mukana pussi tarjois kyl enemmän.

E.Niin ja hyvä ettei sattunut. Varmaan aika erikoisfiilis herätä siihen kun matto lähtee nouseen.

Lekan tuotteilla mennään, Hollanin talvimallin pussi ja Brittien viidakkopussilla, sekin sen takia, on aamulla mukava nousta se harteillaan, vanhan ajan villaviltti aluspeittona, minulla täytyy olla pipo ulkona nukkuessa, lopuilla ei niin väliä, olen nukkunut viidakkopussilla -2 asteessa, pikku moka tuli pakatessa.

Muutama mustelma tuli, onneksi petti jalkopäästä, lonkka vielä aristaa, olihan se kokemus herätä, tosiaan kuvittelin jonkun eläimen törmänneen naruun ja ainoa huoli oli, jos on hirvi niin kunhan se ei pillastuisi ja jäisin sorkkien alle, sitten jo putosinkin.

Helatorstaiksi mietin että itselleni synttärilahjaksi lähden tekemään pyöräretken. Reitti pitäis nyt speksata ja kattelin Saimaan saaristoreittiä mutta lautta aloittaa liikennöinnin vasta 21.5.

Reittisuosituksia otetaan kiitollisena vastaan mestoista jonne max 3h matka junalla/julkisilla Tsadista. 150-200km lienee hyvä mitta reissulle. Kestopäällyste ja greivel taipuu mun kalustolla.

Noita Tampereen alueen pyörämatkailureittejä ei paljon missään ole mainostettu. Harmittavasti tuo bike&boat kausi alkaa vasta kesäkuussa. Kesällä olis tarkoitus ajaa bike&boat nässyn ympäri.

Vaikka tän soratiereitin menomatka itään Kymenlaakson halki oli musta tosi kiva, jos tykkää olla itekseen syrjäisemmillä teillä. Vähän vaatii sovittamista ton lyhentäminen joukkoliikenteen varrelle, Kouvolasta ainakin osuis.

Kouvolasta pohjoiseen Mäntyharjulle Repoveden halki on toisaalta oikein mukava ajella kans ja junilla pääsee.

Tai Saloon, josta Kemiöön https://www.yksivaihde.net/t/kimitoon-gravel-paradise/

Kävin äskettäin Ilomantsin suunnalla retkipyöräilemässä viitisen päivää, on mukavaa seutua sekin. Tarkoiteus oli ajella monta sen suunnan vaellusreittiä yhdistellen ja muutamaa ajoinkin, mutta talvi vielä muutti suunnitelmaa paikoitellen. Oravantaival Joensuusta itään oli oikein mukavan oloinen, joskin lumi vähän himmasi nyt, Taitajan taival oli sulanut jo mainiosti, kun kulkee semmoisen erinomaisen harjun laella, mukavasti ilta-auringossa oli ilo losotella. Itäisimmälläkin pisteellä kävin tähyilemässä. Koitajoen varrella oli mukavaa, joskin siinä Tapion taipaleen helmien pätkien välillä oli välillä jonkunlaista rämpimistä, kahlaamista ja tasapainoilua veteen kaatuneiden tukkien päällä yms., kesällä saattaa olla sujuvahko sekin. Nyt vesi oli paikoitellen korkealla, vyötäröön asti vaikka käveli pitkospuita, ja lunta vaarojen varjoisimmissa rinteissä puoleen reiteen. Mutta olipa hauska reissu ja mukavan rauhallista.

Susitaival jäi ajamatta, se kiinnostaisi. Ihan pohjoisimman pään Patvinsuon halki oon siitä ajanut, muuta en. Onko joku, mimmosta baanaa lie?

3 Likes

2019, olin kipeänä
2020, korona
2021, jokohan tällä kertaa onnistuis nykäsy juhannukseksi anoppilaan. Stadista. Kalajoelle.

3 päivää speksattu, koska en oo mikään randospesialisti. Ja tarkotus kans fiilistellä järvi-Suomea matkan varrella. Kaksatasen oon ajanu päivässä (Hela Torsdag), mutta tässä projektissa ongelmana onkin että se pitää tehdä x 3.

Luottokorttimajotuksella.

Vajaa pari kuukautta aikaa valmistautua, onnistuisko jos treenaan vaikkapa kahtena peräkkäisenä pävänä ajamista pari kertaa?

Malttia vauhdin kanssa ja tarpeeksi syömistä niin sujuu?

Mahtava satulatelineeseen kaksi Anything -mounttia teesseitse!

Meillä on nyt uusi Aurajoen matkailutie. Junalla Turkuun ja pyöräillen Tampereelle.

1 Like

Yritin etsiä yksinkertaista karttaa reitistä tuolta sivuilta mutta en löydä. Onko sitä jossain esillä?

Pyörällä - Aurajoentie tarjoaa eioota

Just tulin tätä samaa valittamaan :frowning:

Se kartan osoite oli typotettu joka paikkaan wirma piste fi vaikka oikea on https://kartta.virma.fi

Elikkäs siinä.

Pitää vielä kommentoida, että asiasta lukemani perusteella toi hanke on aika pahasti vielä kesken. Tie on toki siellä, mutta pyörätietä ei nimeksikään ja palvelut reitin varrelle on vasta haussa.

EDIT: Tossa se reitti Google Mapsiin: Google Maps

1 Like

Mutta matkailutie päättyy jo Oripäähän :smiley:

Ja se reitti löytyy sieltä auton kuvan takaa sitte… :thinking:

Aurajoki alkaa Oripäästä, niin ei kai sen reitin ole tarkoituskaan olla tuon pidempi? Mut Tampereelle jatkaisin sitten reittiä Alastaro, Punkalaidun, Vesilahti.

Tää oli hyvä juttu hei. Neljä kybää makso yhteensä kyydit himasta Tampereelle ja Turusta himaan. En mä tota matkailutietä kyl taida ajaa ainakaan ihan kokonaan.

Joo ei oo pyörätietä mutta liikennettä on vähän ja ei raskasta. Homma on vedetty aikalailla nollabudjetilla käsittääkseni niin ei ihme jos vähän vielä keskeneräinen.

Vanha vehnämylly nyt ainakin kannattaa käydä, ehkä hienoin vanhan tavaran ”kauppa” suomessa. Kaikki ei ole myynniss paitsi jos on rahaa niin kaikki on myynnissä.

Riehun kodalla.

Orippääsä voi sit käydä ihmettelemäsä Aurajoen alkulähdettä Myllykylässä. jos seuraa jokea tarkkaan, niin voi nähdä manuelkalan vanhan kotikadun.

mutta siis joo, oli mulla jotain annettavaakin, eli ajettiin viime kesänä about tällanen reitti Turusta Tampereelle

blissful paitsi jos ei tykkää nousta Nokian seudun nousuista ja sitten vielä Pispalan harjulle nousemisesta :—D

2 Likes