Maastoon (Espoo-Hki)

Löysin Sotkamosta uudelleen innon yksivaihteiseen maastoajeluun. Kiinnostaako muita tuommoinen XC-maasto yhdellä vaihteella tai kiinteällä?

En mä kyllä edes tiedä mitä XC tarkoittaa. Mut kuitenkin enemmän vauhtia, kuin joustoa ja kiperä tilanteita.

Mua kyl kiinnostaa… tosiaan vaan vähä pitäis tietää, mitä tiedossa. Itellä on ns. maastopyöränä Steamrollerissa vähä paksummat ja karkeemmat renkaat, sekä välityksenä 42/20. Ei jarrua. Kiva sillä on kolistella, mut kömpelöä se on.

mun tulee ajeltua sinkulakaksyserillä jonnin verran erityisesti tuolla Hgin Kexcuspuistossa, perinteinen 32/18 maastovälitys. hissukseen maisemia katsellen…

Eeppinen paluu! Löysin Muuralasta paikan, johon on läjitetty kaikenlaista rakennusmateriaalia, kuten esimerkiksi rouhittua asfalttia miehenkorkuisina dyyneinä. Pitää kuin tauti, ei sorru renkaan alta, mutta tuntuu kuitenkin pehmeältä.

Tuossahan ne näkyy!

Tuolla alueella on muutenkin jos jonkinlaista kivaa polkua. Ilmoitelkaa, jos kiinnostaa maastotyhmäily. Ite en tällä viikolla enää mene, kun on tuo Tahko lauantaina. Siitä tullee täydellinen katastrofi (60km, yksi vaihde ja 25mm joustoa molemmissa päisssä).

OT: Meikällä jää tänä vuonna Tahko väliin ekaa kertaa seitsemään vuoteen. Pitää kehittää jotain uutta tyhmää että jaksaa taas lähteä (esim. 120km sarja, täysjäykkä tai yksivaihteinen, tai kaikki nämä?).

Tahko takana yksivaihteisella sinkulalla. Aika 4:50 ja sijoitus 499. Joku 500 jousitettua vaihdepyöräilijää jäi taakse. En halua yhtään leuhkia, mutta nyt on aika kuninkaallinen olo.

Ja oli muuten ihan *tun tyhmää ajaa.

Ei huvita toi maantiepyöräily just nyt ollenkaan. Melkein ovelta lähtee loistava “single track,” eli maastoratsastuskäyttöön kunnostettu polku. Edestakaisin siirtymisineen se on 30km hiekkapolkuja, latupohjaa, metsäautotietä, kuravelliä, lätäköitä, hevosenpaskaa, juurakoita, kivikkoa, tunkattavia ylämäkiä ja hulluja alamäkiä.

Piti käydä ostamassa kasteluletku, että saa kurat pestyä pyörästä pois. Samalla pesuvedellä tulee kasteltua ja lannoitettua nurmikkokin.

Missä sulla on ovi? Saako tulla vaihteisella (ja vielä täpärillä) joskun mukaan, kun ei ole nyt muuta maastokäyttöistä filoa.

Tottahan toki voi tulla. Mun ovi tosin on Muuralassa, eli Ikean kulmilla, eli vaatii vähän harrastelua, että pääsee alkuun. Parin tunnin iltalenkki klo 17:00 aikoihin esim. keskiviikkona (menee tosin keskareiden päälle) voisi sopia mulle.

Mulla on tuommoinen kymmenen kilsaa kotoa Ikealle, joten onnistuu ihan hyvin. Jos voisi ihan vähän myöhästyttää niin ehtisin duunista varmemmin vielä. Viiteenkin voin yrittää ehtiä, mutta menee riskipeliksi.

Keskiniikkona 17:30 @ Lommilan McDonalsin parkkipaikka (Ikean vieressä)?

Jos muita kiinnostaa, niin tuolla pärjäilee hyvin cyclokrossarilla tai millä tahansa muulla maastopelilläkin, oli vaihteita tai joustoa tai ei.

Nyt näyttää tulevan vettä sen verran, että voin henkilökohtaisesti luvata jokaiselle ilmaisen mutanokkoskauneushoidon.

Joo. Pitäisi onnistua. Heitän viestiä hyvissä ajoin, jos en ehdi millään töistä.

Jos on muitaki tulossa, ni soitelkaa 040 566 ja 9936 että tiedetään odotella.

Tähän tapahtumaan en kyllä pääse, mutta muuten olisin kyllä kovin kiinnostunut! Etenkin kun PK-seudun reitit ovat ulkopaikkakunnalta muuttaneelle pahasti pimennossa.

Mun pyörä haisi tänä aamuna vielä mädäntyneelle heinälle, vaikka pesin sen eilen.

Voi veljet, kuulostaa siis asialliselta lenkiltä! Tämän viikon jälkeen olisin enemmän kuin kiinnostunut tulemaan mukaan!

Toteutin laiskimman teon varmaan ikinä. En jaksanut pestä pyörää enää paremmin, joten vein sen huoltoon, johon kuului pesu. :slight_smile:

Oikeasti oli muutenkin syytä viedä se huollettavaksi. Lenkki oli kyllä tosi hyvä.

Kiinnostaako Nuuksio XCM ketään? Lauantaina klo 12:00 Luukista.

http://www.cch.fi/Nuuksio.aspx

Edit: Ja sunnuntaina 29.8 klo 11.00 olis Olan Tempo: 20km Vanhalla Hämeenlinnantiellä.

asb - 11:39, 24.8.2010 » Kiinnostaako Nuuksio XCM ketään? Lauantaina klo 12:00 Luukista. http://www.cch.fi/Nuuksio.aspx
Vaihdetaan maastopyörä geokätköilyvälineisiin.