Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

Tää tais olla Torissa aika pitkään myynnissä, itsekin sillä silmäilin tota

Nyt on Principiass vaihtunu kiekot, stemmi, tanko satula ja polkimet. Nykykuosissa vaaka pysähtyy noin 8.7kg kohdalle polkimilla ja pullotelineillä.

10 Likes

Vaihdettiin foorumilaisen kanssa Pacerin runkoja ja kyllä tämä 52 on itselleni parempi koko. Mustat kompatkicampat ehkä joskus kammiksi. Muuten näin hyvä.

13 Likes

Tulipa siitä tasapainoisen nätti, ja punanen on tutkitusti nopein väri. Sulta saatu raami joutuu vielä odottelemaan osia kevääseen.

2 Likes

Löyty hauska kuvaspotti vaikka taustan mutaleikit onkin enemmän mtb/cyclocross-henkiset

11 Likes

Ei hitto, täällähän on oikein Principia-bileet! Mihin mä olenkaan sekaantunut ja minkä snagarin kulmalla kokoonnutaan yleensä?

On muute pakko ehkä perustaa lanka.

Perustankin. Hetki.

2 Likes

https://www.bike24.com/p2406619.html

Kausi jatkuu vielä kuukauden ja kengänsuojien kanssa ährääminen vituttaa. Aattelin, että viileinä mutta kuivina syyspäivinä tämmöset ois poikaa. Kokemuksia? Spedujen kaa mulla on jo täys arsenaali kenkiä olemassa, mutta maantielle mulla on vaan kesäkengät, jotka alkaa olla semmoisenaan liian viileät jo about +15 tietämillä. Varpaansuojilla ja kengänsuojilla pärjäis aika kylmille keleille asti, mut kuten sanottua, en jaksais varsinkaan niiden kengänsuojien kanssa äheltää jos ei oo ihan pakko (eli jos ei sada vettä).

Mukavaa kevättä :hatching_chick: Pitkään olen ollut ennakkoluuloinen hiilikuitua kohtaan kun “teräs on mukavampi” – mutta kyllä tämän kevään uuden tulokkaan kyydissä viihtyy tuntitolkulla vaikka millaisilla pinnoilla :smiling_face_with_three_hearts: polullakin pärjää kun laittaa alle 650b 2,1"

Yksi detalji, johon olen todella tyytyväinen: https://ratiotechnology.com/product/1x12-road-upgrade-kit/ ← asentelin tuommoisen ja toimii jopa paremmin kuin alkuperäinen SRAM Red 1x11 -viritelmä Force1-takavaihtajan kanssa.

5 Likes

Tästä mun Veltrixistä postailin tuohon toiseenkin lankaan, mutta kerta kiellon päälle. Tämä(kin) kausi mennään Campagnolon kymppi-Recordeilla (kuten aika monta vuotta aiemminkin), koska noi on parasta mitä on :v: Jotain uutta kuitenkin, hommasin käytetyt Mavicin Cosmic Carbonit eli nyt on kuitua kiekoissakin. Teräsrunkoa mieli kyllä välillä halajaa, mutta budjetti on eri mieltä.

11 Likes


Eka koeajo takana. On nopea. My first road bike.

11 Likes


Työkalu numero 1 tälle kesälle.
Vielä kun vaihtaa osat niin saa hyvän👌

5 Likes

Siinä ois valmis Canyon. 7,100kg sis. polkimet, pullotelineet, mittariteline, anturit. Ruoto sahattiin eilen, kun olin ajanut ensin puoltoista kautta ja 5000km slämmättynä varmistaakseni, ettei ohjaamoa tarvitse nostaa ylemmäs. Tällä on tullut nyt ajettua tosi paljon, koska on ollut hyvin aikaa ajaa pitkiä lenkkejä ja kunnollisia treenejä, ja nehän on kiinteellä joskus vähän hankalia toteuttaa kunnollisesti. Ihan saatanan hyvä pyörä, ja hankintahinnaltaan oli about 3000e kun lasketaan mukaan uusien kiekkojen osto ja vanhojen myynti.

Kyllähän tosta vielä painoa sais putoamaan helposti kun vaihtais pienempää pakkaa ja Dura-Acet mut ei kyl kiinnosta enää keventää tosta.

E: Laitetaas vähän osalistaa:

  • Canyon Ultimate CF SL, koko L
  • Ultegra R8000, 52/36 ja 11-30
  • Prime Blackedition 50mm
  • GP5000 25mm + Vittorian lateksit
  • Ceijo Canyonin omat putkiosat
  • Selle Italia SLR Superflow Kit Carbonio
  • Elite Vico Carbon -pullotelineet
14 Likes

Hienoja vehkeitä kyllä täällä, vaivauduinpa laittamaan omaankin uudet vaijerit kuorineen vihdoin. Myös uudet jarrupalat, keskiö ja renkaat päivityksenä “viime kaudelta”…

Jos ne pari joka kesäistä lenkkiä sais tällekin vuodelle, treenaaminen hoituu muiden lajien parissa mutta tällä nautiskellaan. :slight_smile:

Uus pakka tulossa vielä taakse ja tankoteipit vaihtuu puhtaisiin jahka ajoasento selviää. Vaikka kaikenmaailman menneen maailman krääsää on tullut harrastettua niin tää kahdeksanvaihteinen Campagnolo saattaa olla yksi hankalimmista…

edit. joku vuosituhannen taitteen alumiinipulkka tietty kanssa houkuttelisi, eikä tuo ylempänä oleva Principia-potpuri helpota asiaa ollenkaan.

edit 2. eipä ne kuulosta Canyonin osatkaan helposti saatavilta, että otan sanani takaisin retrocampasta… <3

6 Likes

Kanjoni on kylla nasta peli (kunnes tarvii ostaa jotain osia).

Jep. Mä oisin halunnu sillon heti oston jälkeen vaihtaa ton hytin senttiä pitempään, mut CP10-ohjaamoja ei oo ollu myytäväksi asti tarjolla koko sinä aikana, kun toi pyörä on mulla ollut. Nyt kun oon enemmän tolla ajellut, niin luulenpa, että toi 110mm stemmi on ihan jees. Pääsee silläkin aika matalaksi ja jaksaa ajaa tosi pitkää siivua väsymättä, ja 400e ohjaamon ostaminen yhden reach-lisäsentin takia tuntuu kyllä aika hurjalta.

Uutta pyörää pitäsi speksata. Kesä taisi pääosin mennä jo, joten ensi kaudelle sitten ihan rauhassa. SIbbo slikseillä onneksi on tuossa varastossa. Tavoite on löytää pöllityn Pickenflickin tilalle ensimmäinen ihan oikea maantiepyörä. Aina joku cyclocross-adventure-pyörä 40+ rengastilalla vaikka jatkuvasti 25-30mm renkailla ajankin.

Voisi olla:
-terästä tai titamiinia.
-kuitukeula
-ultegraa
-levyjarrut

Ei voisi olla:
-kuiturunkoa
-alumiinirunkoa

Fairlight Strael on kiinnostanut ihan kokoajan. Toki hinta tulleineen ja puntamuunnoksineen aika kova.
Titaanirungon teettäminen Wittsonilla menee jo yli budjetin kun runko jotain 3000€.

Muita hyviä vaihtoehtoja? Mason Resolution ja Brother Stroma ehkä.

Koon kanssa meneekin vaikeaksi kun näinkin kallis investointi. Pickenflick oli L(liian pitkä), 56 Sibbo siinä ja siinä liian iso. Pituus 175 ja inseam 78. Kokeilin 56R Straelia ja tuntui aikas pitkältä.

1 Like

Road Logic, All City Zig Zag, Genesis Equilibrium?

1 Like

täähän on varmasti mieltymyskysymys, mutta noilla mitoilla itsestä tuntuis loogiselta katsella karkeesti 54-koon pyöriä. ystävällisin terveisin 179/82cm, maantiepyörät ~54cm tai pienempää.

vai onko intressinä pysty ajoasento tai runkolaukkupotentiaalin maksimointi tmv?

Masosen resolution 2 - dreambuildin kuski tässä terve. Tulin vain kertomaan, että en ole kertaakaan katunut tuon hankintaa.

Kokemusta muista teräs- tai titaanirunkoisista maantiepyöristä = 0, jos ei jotain vintagemaantiepyöriä lasketa.

Pituus 178 ja inseam 84. Hankin 54 kokoisen, mikä tuntuu omaan kehoon oikealta. Tempokepukoilla vähän vielä on asennossa hakemista, mutta huipuilta ja dropeilta ajaessa on oikea.