Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

Täällä voi keskustella maantiepyöristä, maantiepyöräilystä, lenkkivinkeistä, kilpailuista, fiilistellä hipopartseja ja jakaa omia henkselinpaukutteluita yms.

Itse olen täysi noviisi, mutta sen verran houkutteleva (=halpa) runkosetti tuli alkutalvesta tarjolle, että päätin pikkuhiljaa ja halvoista osista kasata jotain jolla pääsisi vähän kokeilemaan maistuuko.

Jostain syystä lähti taas kerran lapasesta ja kävi niin, että tuo entry-level runkosetti on epäilemättä paketin heikoin lenkki 1900g painoineen ja aluruotoisine haarukoineen. Tämmösellä härvelillä olis tarkoitus nyt sitten vähän maistella sitä maantienlaitaa

Osat siis pääosin 10sp ramilaisen punaista pl. Kahvat jotka on rivalit. Kiekoissa dt’n 350 navat ja hedin belgiumit. Edessä tällä hetkellä 42t NW mutta vaihtuu 2x setuppiin kunhan saan etuvaihtajan pannan postista.

Tänä kesänä ajattelin kitkuttaa yksin hitaasti maantierata-fiksihybridilläni.

Ah, langan otsikointi ja suunta vaihdetttiin pyöräilyn sijaan pyöriin keskittyvämmäksi tosiaan! Siispä, treenijutut →→→ harder better faster stronger eli pyöräilyn treenaustopsu sitten paremmin.

Sykkeistä,
http://www.fitlandia.fi/sykerajat-ja-harjoittelu/

Kohti pitempiä päivämatkoja,

Ryhmäajosta, klassikko

Kestävyysurheilijat
https://www.kestavyysurheilu.fi/pyoraily/3147-ryhmaeajon-perusteet-osa1

Pikayhteenveto polkupyöräwikissä,

Suomen Pyöräilynohjaajat ry, Lenkkien ja retkien vetäjien ohje

Tälläisella kalustolla kauteen:

Takavaihtajan vaijeri pitäis vielä vaihtaa ei-rispaantuneeseen ja tankonauhatkin kaipaisi hoivaa

Avovaimon pösö. Tykkään tästä oikeastaan enemmän kuin omasta 'dalesta.

Kisailuun ja tämän hetken ykköspyörä Sworks Venge Vias

Trainerissa/pitkille retkille/rässimiseen Sworks Tarmac SL3

Täytyy kyllä sanoa, että tuo Venge on aivan ihana. Jämäkkä ja tosi nopean tuntuinen, vaikka ei tuossa Tarmacissakaan sikäli mitään vikaa ole, mutta helppo uskoa, että ken Vengeä on koeajanut, niin sellainen on pakko saada…

Minulla on (kat2)-lisenssi ja tarkoitus olisi ajaa kilpaa. Nyt se ei toki tapahdu, katsotaan jos myöhemmin tänä vuonna.
Seurana edustan Lietolaista Team Velocyclingia, vaikka olenkin Tampereelta.

Huh mitä pulukkia! Ei kyllä kehtaa omia sunnuntaiajeluvehkeitä tänne enää laittaa.

Voi tokihan löytyy maantiepyöröilyfiilistä.
Mulla tällainen:
https://danielb.kuvat.fi/kuvat/Mobiili/Yv/A33286FE-3395-4DAC-9CB1-D938D55E6DD0.jpeg?img=medium

Mul taitaa olla ainoa läpiakseli levari aeropyörä

Mikä lasketaan maantiepyöräks? En tiiä onks meikäl

Droppitangot on varmaan se ainoa kriteeri näinä päivinä.

Tahmatassu - 16:26, 19.4.2020 » Mul taitaa olla ainoa läpiakseli levari aeropyörä
Pistä kuva. Ois toki kivat nuo läpiakselit ja levyjarrut, mutta sain semmoisen diilin tuosta Viasista, että pystyi hoitajankin palkalla tarttumaan. Ei oikein budjetti taipuisi kantaa uutena tuommoista kotiin. Onneksi on hyviä ja reiluja kavereita.

Vaikka Danielin Kanjon on hieno, mä Specialized-fanina enemmän Syfiliksen Tarmacin perään kuolaan.

Läpiakselit ja levyt ja sähköt on tätä päivää. Mulla ei sellaisia kuitenkaan ole. Sähköt kinostaa eniten, levyt (ja läpiakselit) ei niinkään.

Maantiepyöräksi suosittelen kyllä täysin vannejarrullista versiota, noi levarit on etenkin nykysillä shimanon kahvoilla(8070 ja 9170) sen verran paskat että jää jarrutustehossa kuivalla alle vannejerrujen ellet vedä jotain jättilaskuja hiilikuitukiekoilla. Sitten on vielä se jos ajaa sateella niin ne alkaa aina hinkkaamaan ja levyt alkaa hankaamaan muutenkin hyvin pienestä. Ja tää koskee siis di2 kahvoja, mekaaniset kahvat on toiminut ihan hyvin mutta ne on kyllä aivan liian suuret imo.

Oisi pitänyt ostaa aikoinaan se Aeroadin vannejarruversio kun niitä vielä sai slx-mallina “halvalla”

Laitan kuvaa jos joskus jaksan.

vasaraasialainen - 17:01, 19.4.2020 » Vaikka Danielin Kanjon on hieno, mä Specialized-fanina enemmän Syfiliksen Tarmacin perään kuolaan. Läpiakselit ja levyt ja sähköt on tätä päivää. Mulla ei sellaisia kuitenkaan ole. Sähköt kinostaa eniten, levyt (ja läpiakselit) ei niinkään.
Kiitos. Se on tosiaan Tour De Francen tiimirunkoja. Tuli ilman maaleja Signatureen samalla kun tuli tiimivärillisiä runkoja. Tuo on yksi niistä joka olisi pitänyt maalata keltaiseksi jos voitto olisi osunut kohdalle. Ei osunut tosin sinä vuonna, kun vasta doping käryn jälkeen. Vedetty automaalaamossa mustaksi sitten.

Otin pitkästä aikaa maantiepyörän esiin, nyt kieli pitkällä odotan niitä lastenhoito- ja sääolosuhteita jotka sallivat vuoden ekan lenkin.

huhhuh, aika hot cervelo epazilla.

1 Like

kunnon slämmed ohjaamo huh

Alkuun tunnustus, kestopäällyste ei oo varsinaisesti mun juttu. Välillä käyn silti fiilistelemässä tolla youngtimerilla:

Kuvasta poiketen polkimet on nykyään oikeat maantiemallit, ja se on hyvä juttu se. Nii ja kiekot on kans hipommat, erot lähinnä vähemmän flexaava ajotuntuma putkelta runtatessa, ja tehokkaammat jarrut kuivalla.

Time-kamaa ei kovin usein näe!

paras topi

Voisko treenivinkit kuitenki jättää topiin, jonka nimi on harder better faster stronger eli pyöräilyn treenaustopsu? Näitä jokapaikan höyläystopeja on jo ihan tarpeeksi.