M: Specialized Tricross Single / Singlecross runkosetti

Hyväksyttävä se on, tämä on mulle valitettavasti vähän vääränkokoinen ja sitäkautta jää liian vähälle käytölle. Eli, kaupan on Spessun Tricross Single (kyseinen yksilö on 2008 mallia, tämän vuoden mallissa ovat vaihtaneet nimen Singlecrossiksi) runkosetti kokoa 58cm. Mukaan tulee: runko, mukana tullut hiilikuituinen keula, ohjainlaakeri + bonuksena satulatolppa + mukana tullut 6 asteen 110mm stemmi (OS) + mukana tullut satula. Ruotoputkea on lyhennetty 2mm, eli käytännössä ei lainkaan (uudella stemmilla ei muuten laakerin kiristys onnistunut). Tähän mahtuu vaikka minkälaiset renkaat alle, eli ympärivuoden käyttöön sopiva. Myös haarukassa on etutarakan kiinnitysbossit, eli jos yksivaihde-retkeily kiinnostaa niin tähän saa kamat kiinni eteen ja taakse.

Jotain pieniä naarmuja toki löytyy kun olen sillä kevään ajanut, mutta ei mitään mainittavampaa. Myyn yksinomaan itselleni sopimattomuuden vuoksi.

Tricross single frameset for sale

Hinta 260e / lähin tarjous. Nouto Helsingistä tai rahat + matkahuolto tilille niin voin myös lähettää (mahdollisuus myös linjalla Hki-Lahti-Jkylä-Oulu toimitukseen kesäkuun lopulla).

Äh, ja siis alkuperäinen stemmi eikä satula ole kuvassa olevat…

pakko kysyä kuinka pitkä ukko tolla on ajanut? aikas hurjasti tota satulaputkea ulkona. mulla on nimittäin itsellä sama pyörä. mittaa itsellä 183cm. ja on ollut vähän sellainen olo, että pyörä on mulle liian iso. tosin toi stemmin lyhentäminen korjais varmasti asiaa paljon.

edit: runkokoko on sama 58

bullhorn - 13:16, 10.6.2009 » ...mulla on nimittäin itsellä sama pyörä. mittaa itsellä 183cm. ja on ollut vähän sellainen olo, että pyörä on mulle liian iso. tosin toi stemmin lyhentäminen korjais varmasti asiaa paljon. edit: runkokoko on sama 58
Minä sua sentin lyhempänä omistin vuosi sitten vastaavan laitteen kokoa 56, ja sekin tuntui mulle liian isolta...

Kuvan 58:lla on varmaan vajaa parimetrinen kuski?

Mä olen 189cm pitkä, mutta pitkäjalkainen ja vastaavasti sitten yläkroppa sen verran lyhyempi → ainainen ongelma kun tarvis lyhyen MUTTA korkean rungon… tuo ei ole mulle oikeastaan kumpaakaan.

randomm - 13:46, 10.6.2009 » ..ainainen ongelma kun tarvis lyhyen MUTTA korkean rungon...
L-kokoinen Chargen Plugi? 56,6cm pitkä, mutta 62,6cm korkea.

kas - thänks!

Asiasta 3nteen, kiinnoistais heittää täyspitkät lokarit omaan Tricrossiin kun syksykin jo muutaman kuukauden päästä tulee. Eli mites tuo etulokari on kiinni? Ihan “normaalisti” haarukan yläosasta vai onko siinä joku jatkopala? (kun tuota ilmaa on aika reilusti eturenkaan ja haarukan välissä. Ja onko muuten mitkä lokarit? Ajattelin jotain SKS:iä jostain briteistä (tai sitten biltsun joiden pitäis sopia hyvin budjetticxpyörään).

Mulla on Tricrossissa kiinteet lokarit ympäri vuoden. Jotkut peruslokarit Nummen pyörästä. Ei sitä tilaa lopulta kauheasti jää esim. 35mm nastarenkaan ja lokarin väliin. Ja onhan noissa lokareissa yleensä pieni säätövara, jolla korkeutta voi timmata.

kyttyra - 17:43, 10.6.2009 » Asiasta 3nteen, kiinnoistais heittää täyspitkät lokarit omaan Tricrossiin kun syksykin jo muutaman kuukauden päästä tulee. Eli mites tuo etulokari on kiinni? Ihan "normaalisti" haarukan yläosasta vai onko siinä joku jatkopala? (kun tuota ilmaa on aika reilusti eturenkaan ja haarukan välissä. Ja onko muuten mitkä lokarit? Ajattelin jotain SKS:iä jostain briteistä (tai sitten biltsun joiden pitäis sopia hyvin budjetticxpyörään).
Mulla on kahdesta bilsun normaalista 28" pyörään tarkoitetusta setistä rakennetut nuo kuvassa olevat, eli kumpikin on se ns takalokasuoja. Se setissä tuleva etulokari on niin naurettavan lyhyt että sama olisi laittaa kurasuojus (tai mikä tämä maastomiesten suosima juttu on mille singlecrossissakin on paikka viistoputkessa) viistoputkeen ja ajella ilman kun se ei estä a) kenkien kastumista, b) ketjulle shaissen heittoa eturenkaasta.

SKSsiin verrattuna tuo on vielä aika budjettiratkaisu kun eikö se yks setti bilsussa maksa 12e tms?

Eli, etulokari on yläosasta “viritelty” siihen pätkällä sinkittyä reikänauhaa (kaks reiän väliä) että saa tarpeeksi lähelle 28mm renkaalle. Ei kauhean elegantti ratkaisu mutta toimii.

nimimerkillä “annetaan 2 x bilsun etulokareita hyvään kotiin”

randomm - 7:20, 11.6.2009 » (tai mikä tämä maastomiesten suosima juttu on mille singlecrossissakin on paikka viistoputkessa)
Taitaa nämä singlecrossin viistoputken alapuolen mountit olla vähän turhan alhaalla tuolle lokarille, koska ovat siellä lähinnä kolmatta juomapulloa varten.
simojoki - 7:37, 11.6.2009 »
randomm - 7:20, 11.6.2009 » (tai mikä tämä maastomiesten suosima juttu on mille singlecrossissakin on paikka viistoputkessa)
Taitaa nämä singlecrossin viistoputken alapuolen mountit olla vähän turhan alhaalla tuolle lokarille, koska ovat siellä lähinnä kolmatta juomapulloa varten.
Kas ;) näin käy kun olettaa...

Varattu.

Ja män on.