M: Kevyttä maastoterästä eli Kona Explosif -04 (MYYTY)

Mä voisin olla nyt henkisesti valmis luopumaan tästä. Explosiivi on ollut mun jo melkein kymmenen vuotta. Pariin viime vuoteen ajoa on tullut aika vähän, koska totuttuani ajamaan oikean kokoisella rungolla tuo vaan on mulle lyhyt. Se ansaitsisi päästä vielä sellaiselle kuskille, joka veisi sen sinne, minne se kuuluu. Eli metsään.

Pyörä on kevyt, mukava ja nopean kuskin alla varmasti myös nopea. Speksit ovat vähän muuttuneet AMA-ajoista.

-Runko: Kona Explosif 18" vm. -04, True Temper OX Platinum. Runko on oikeasti kevyt, paino n. 2050 g slidereiden kera. Vaihtajankovakkeellinen slideri tulee mukaan myös.
-Keula: Salsa Cromoto 26".
-Ohjainlakru: FSA Orbit X.
-Kiekot: Hope Pro2 SS, DT-competition, DT XR 4.2.
-Renkaat: Nyt alla Maxxis Aspen Exception 2,25", mukaan 2,4" Ralliranet ja tosi möhköt 2,35" Vredestein Black Pantherit
-Kammet/ratas: Middleburn 175 mm/ Uno 32t, leveä
-Keskiö: Shimano BB-UN54 -nelikantti
-Takaratas: King 16t
-Polkimet: Shimano 520
-Stemmi: Syntace F139, 25,4/105 mm (logot piilotettu Miranolilla ja vaihtoehtoisesti tarjolla FCF-stemmi 100 mm)
-Stonga: Ritchey WCS -alumiiniraiseri, kavennettu n. 63-senttiseksi
-Jarrut: Hope Mono Mini 160/180 mm
-Tolppa: Thomson
-Sitsi: Selle SLR XC
(Tolpan ja satulan voisin pitää itsellänikin)

Kaikki toimii ja mikään ei klappaa eikä rutise. Runko on ehjä, mutta käytönjälkiä on sen verran, että polku-uskottavuus on taattu. Jarrupalat on vaihdettu suht äskettäin, samoin ketju. Takavanteessa on pieni dentti (näkyy kuvassa) ja sisäpuolella venttiilin reiän kohdalla pieni halkeama, jonka takia en Tubeless-virityksiä nykyisille vanteille enää tekisi, mutta sisurikäytössä kummastakaan ei ole ollut mitään haittaa.

Geometria löytyy tuolta.

Hesassa on ja jos koeajo rupesi kiinnostamaan, niin laita viestiä nolviisnol-viiskuusyheksä3042 tai PM.

Ainiin… ja se paino on: 9,6 kg Shimpan ankkuripolkimilla

Hintapyynti: tasan 900 €. Enemmänkin saa toki tarjota :slight_smile:

https://farm9.staticflickr.com/8682/15765789902_e65bbd81c8_c.jpg