M: kakki meni [TKU]

Osat:
Takana aerotrack.Etukiekko on Mach1 Neo Disc kehällä ja dt pinnat. Varmaa comp? Kumeina ajetut grifot.
FSA SLK stemmi 110mm ja aluvahvistettu SLK kuitutanko ritcheyn foameilla (räkäset)
Thomson tolppa, mukaan myös orkkis. Satula spessun joku sportti.
Orkkis laager.
Mukaan vicious cycles levarikeula ja clusteri.
Voimansiirtoa vaille valmis pyörä.
Hayesin hydro kiljuu edessä, pitäis varmaan kuumentaa/vaihtaa palat ja putsata levy. Katon tota jarrua vielä tarkemmin kunhan kerkeän, jos tarvis.

Palottelu ok jos löytyy ostajia ainakin suunnilleen kaikelle.
1000€ + mahdolliset postit.

Up

:’(

miksi?

Liian pieni ja nyt on hyvä aika luopua, kun alkaa sateet sotkemaan selkää ajellessa.

-Taina

Mistä kohti on liian pieni? Satula ei näytä olevan mitenkään överikorkealla ja stemmikin on ainakin tästä kuvasta päätellen alle 15cm?

Kammet 172,5 ja satula on vähän alikorkeudella, myös toe overläp v*tuttaa. Ratkaisu minikoon häkeistä ?
E:Kuvassa siis vanha setuppi, nykään 10cm stemmi ja omniumit.

-Taina

Voi käydä: minikoon häkit -> poljinakseli liian edessä jalan alla -> liikaa kuormaa pohkeille/takareisille silloin kun tarvitaan voimaa.

Onhan se tosiaan aika huono syy lähteä ajoasentoa muokaamaan, jos ei jatkuvasti aja ympyrää jossain parkkipaikalla. Ja silloin voi tietty laittaa 650 etukiekon…

Kyl tuo mun silmään sopivalta näyttää, 170 kammet? eikä 100 mm stemmi oo ees pitkä. MUT sun pyörä ni tiedät paremmin.

^^^ Tiukat kurvit, paikaltaan lähtö käännökseen, mitäkaikkia näitä on…

-Taina

paulos - 17:14, 9.8.2013 » Kyl tuo mun silmään sopivalta näyttää, 170 kammet? eikä 100 mm stemmi oo ees pitkä. MUT sun pyörä ni tiedät paremmin.
Kyllähän tä luultavasti ihan ajokokonen on, mutta luultavasti kasvan vielä ja olen n. 185cm pitkä + en usko, että vaihdokkiakaan ihan heti löytyy. Talvella tulee kuitenkin uutta projektia.

-Taina

tiukat kurvit kiinnostaa

Kokoasiaan en sano mitään mut liian pienet häkit tai liian lyhyet kammet eijjoo ratkasu toe overlappiin. Mun tietääkseni about kaikissa ratarungoissa sitä on ja tulee olemaan (pl. ihanvitun isot raamit), ja sen kans on vaan opittava elämään.

Toki ymmärrän jos tekee mieli vaihtaa raamia, niin sitä tekee itselläkin about joka toinen viikko :slight_smile:

e. ja niin, lässytyksistä huolimatta toivottavasti löytyy hyvä vaihdokki!

^^Jos ei jatkuvasti aja TÄYSII niin hitaissa ja jyrkissa kurveissa tapaa ottaa kenkä eturenkaaseen kiinni. Tämänvuoksi turhanpaljon läheltäpiti tilanteita.

E: Onhän tässä toki muutakin kuin järkisyitä taustalla :DD

-Taina

Oon aika samassa rekassa, ja ei tunnu kivalta 56cm vigorelli ja pitäs olla 58cm mutta ne vaihdot on sitten ens talven ongelmia

eiks kaikis ratapyöris ole toe overläppiä. Ei se vaihtamalla ainakaan parane. Tai jos siitä haluaa eroon niin menee koko ajofiilis (geometria) ihan paskaks.

Eihän siitä tarvitse täysin päästä, mutta oletan että jos raami on vaikka muutaman (yx kax kol) sentin pitempi, niin ongelma ei tulisi yhtä usein vastaan.

-Taina

Kantsii huomioda, että TT:n pituus ei välttämättä kerro kaikkea. Jos esim. vaihdat pari senttiä pidempään raamiin jossa on asteen loivempi satulaputken kulma, ei TT pitene keskiön etupuolelta kuin ehkä sentin. Samoin ohjauskulma & haarukan rake vaikuttavat overlappiin.

En osaa ajatella noin hankalia, jos seuraava ei sovi luukutan ja ostan isomman tälläsen.

-Taina