M: Campagnolo Super Record maantietupla / O: Ratakammet

Jep,
haluisko joku vaihtaa Campagnolon Super Record -maantiekammet joihinkin ratakampiin?
Välirahakin onnistunee, tai sitten hoitaa nää kaupat erikseen, eli että myyn kammet jollekin ja ostan kammet joltakin. Aikaa ja elämää nähneet kammet, mutta kuitenkin kunnossa. Ja ihan nätit, puunaamalla ihastuttavat. Mukaan saisi 53- ja 42-hampaiset rattaat, pulttijako 144. Campan rattaanpultit ja kammenpultit, pölysuojat puuttuvat. Ovat 170mm pitkät tosiaan.

Vaihdokkikammet sais olla mieluiten kirkkaat, ja saa olla vaikka kuinka kuluneet, ISO-viiste mieluiten. Poljinkierre sais olla standardi ja kunnossa. Uudet tai vanhat, samapa tuo. 165mm ehkä? Tarjoilkaa.

Onko tuo sittenkin Super Recordia? Itellä on samanlainen vasen kampi, ja olen luullut aina että se on Nuovo Recordia. Takana lukee muistaakseni Strada 1 tai 2, en muista tarkkaan, koska oikea kampeni on Gran Sport ja siinä lukee se toinen.

velobase.com selvittää super recordin ja normi strada/record kampien erot. Super recordissa on “timantti” jonka sisällä on vuosi/mallimerkintä. Jos ei ole super record, niin lukee vaan pituus sekä “strada”.

Tuossa quote velobasen käyttäjältä:

These Campy cranks were used for over 10 years and ended around 1984, when they got rid of the fluted arms but continued with the Super record line for a few more years until C-Record came out. They have a date code on the inside of each crank arm. The number inside the diamond refers to the year in the 1970s. For example, a “9” inside a diamond means it was manufactured in 1979. They went to a circle in the early 1980s. The crank arms for the Super Record were the same as for the Record, except the chainrings for the SR version had the cut outs.

Tämän perusteella tuntuisi olevan, ja Super Recordeina nuo ostin. Huomattavin ero on rattaissa, joten mikäli ovat alkuperäiset niin Super Recordeiksi tunnistaisi. Tosin, noissa kammissa on eri leimat, joten eri vuosilta, mutta kai niiden pitäis Super Recordia olla kumpienkin. Jos ChainThugilla on jotain lisäinfoa, niin antaa palaa. Ja muakin saa sivistää, ei oo tarkoitus myydä jotain osia sellaisina, mitä ne eivät ole.

Kampien pituus voisi olla tärkeä tieto?

Tosiaan, sori. 170mm pitkät.

Joo, en minä sillä etteikö olisi Super Recordia, vaan kiinnosti että onkohan tuo oma vasen kampi sittenkin samaa sarjaa, kun olen luullut sitä Nuovo Recordiksi. Mutta tuo leima-asiahan sen varmistaa: Nuovo Recordia se on. Kiitos tiedosta!

Joo, tarkoitinkin lähinnä että tosiaan saa korjata, jos olen tietämättäni myymättä jotain mitä se ei oikeasti ole. Hyvä että selvisi! :slight_smile:
Vuosileimat näissä on eriparia, vasen kampi sisältää ympyrän sisällä olevan kolmosen, oikea kampi neliön sisällä luvun 11. Ulospäin kuitenkin täysin samanlaiset.

Täällä ois, kaksi kaunista möhkälettä Italiasta, Gamagoolon kaunottaret, ehkä aikansa parhaat! Oioioioi!! (Joo, tiedän että on aivan ylihintanen, oli vaan pakko laittaa)

Tässä vielä pari kuvaa:
1
2
3
4
Kuvissa ovat lyhyemmät rattaanpultit, alkuperäiset saa mukaan. Ja mahd. myös nuo lyhkäisemmät.

Nämä ois vielä. Valitettavasti en pysty pelkästään myymään, ku sit ei pyörä kulje, mutta mä en tarvitse kuin (mieluiten kuitenkin hienot!) jotkut kammet, niin joku, jos oikeesti tarvitsee tällaiset niin täältä saa, jos antaa jotain kelvollista vastineeksi.

Eli jotkut ratakammet, tai toiset hienot maantiekammet kiinnostaa. ISO-viisteellä ensisijaisesti.