Vaihdetaan Myydään kuvan mukainen Bianchin runko+haarukka. Kaupantekijäisiks campan ohjainlaakeri ja satulatolppa sekä Bianchin penkki. Pysty 60cm ja vaaka 58 muistaakseni. Rungossa käytön jälkiä ja edellisen omistajan tekemiä pieniä paikkamaalauksia hieman alkuperäistä tummemmalla värillä.
Mulla on titaaninen (megaset) Bianchi kyseistä kokoa. Korjailin tossa jouluna vaakaputken murtumaa kuidulla, hieno runko edelleen vaikka pitkälle toista sataa tonnia ajettukin (ja toistakymmentä kasaa kisoissa). Mutta toi koko on aika soppeli n.185 senttiselle riippuen vähän jalan sisämitasta. Itselläni on pituutta 188cm.
Ongelmaksi noissa vanhalla mitoituksella olevissa rungoissa tulee se että ei saa tankoa tarpeeksi alas, mikäli runko on liian iso ja visuaalisesti joku miinuskulman kannatin on no no, ellei halua jotain ratasekasikiötä. Mullekin 61cm olisi ollut oikeampi koko, mutta en halunnut tankoa milliäkään ylemmäksi. Muistaakseni 60cm rungossa vaakaputken mitta on 57,5 mutta voin toki muistaa väärin. 61cm on sitten sen noin 58.
Noi vanhat Bianchit on kyllä hienoja, hintakaan ei ole paha.
No johan, minkä mittainen stemmi sulla on? Oon sentin sua lyhyempi ja muistaakseni tuntui siltä, että hädin tuskin yläotteelle yletin ~100mm kannattimella. Täytyy ottaa mitta käteen ja koittaa uudelleen.
Käytin siinä 130 ja 140mm stemmejä, vähän fiiliksen mukaan. Loppuvaiheessa siinä oli kiinni lähinnä 140mm, jonka kulma oli perinteinen (eli stemmi horisontaalinen). Rungon mukana sain titaanisen stemmin, joka murtui yhdessä kesässä. Jossain faijan laatikon pohjalla se edelleen majailee.
100mm stemmillä tuon pitäisi kyllä mennä n.180cm kuskille kevyesti (jos runko on siis 60cm keskeltä päälle). Vaakaputken pituushan on tällöin sama kuin jossain 57cm rungossa 120mm stemmillä.
Tuossa on colnagon ei sloping geometria ja tuon aikaisten bianchien geometria ei pahemmin ainakaan mun kokoluokassa poikennut. P=korkeus päälle ja O=pituus keskeltä keskelle.
Noita runkojen pituuksia verratessa kannattaa pitää mielessä että ratarungot saattaa olla sen 75 astetta ja maantievehkeet 73 tai allekin. 60cm rungolla vaakaputken ero on noin aste ja sentti, eli 58cm maantievehkeessä ja 56cm ratavehkeessä=suunnilleen sama pituus pyörän päällä.