M: 650b ranskalainen retkipyörä ja 26" cannondale täysjousto, molemmat medium-kokoiselle

On tullut aika luopua muutamasta käyttöä vaille jääneestä pyörästä.
Molemmat koeajettavissa Helsingin Rastilassa. Yhteydet yksityisviestillä.

Bernard Carré 57x57 c-c. Tarkoitettu varmaankin 25-622 renkaille, 28 mahtuu lokarin kanssa mutta mielestäni liian tiukka. Kolmannessa kuvassa alkuperäisesti 28 kiekoilla. Muutettu kuitenkin 650b kiekoilla 38-584 renkaille. Itselleni liian pieni kunnon "french fit"ttiin, oon 177cm. Eli sanoisin jonkun n. 173 senttisen olevan optimi tälle pyörälle jotta ohjaustangon saa suunnilleen satulan korkeudelle ilman korkeaa stemmiä. Jos haluaa makaavamman asennon niin sitten sopinee mun pituiselle.

Osina SP dynamonapa, Gran Bois vanteet, Shimano Ultegra takanapa, Compass renkaat Honjo lokasuojat, Nitto Gran Randonneur B135AA 450mm, Suntour Superbe kammet, Simplex retrofriction kitkavivut, 1x8 voimansiirto, Suntour jarrukahvat ja Diacompe BRS202 jarrut.

Velo Orange tarakat ja edessä VO decaleur. Musta Ostrich etulaukku kuuluu hintaan.

Hinta laukulla mutta ilman satulaa ja polkimia 1300e. Haluaisin pitää satulan ja polkimet mutta suostun myös myymään ne jos vaaditaan. Satula +100e (Brooks Swift), polkimet +60e (MKS Allways).

Voidaan myös myydä ilman kiekkoja, hinta silloin 1000e




Cannondale Prophet 2004(?)
Ostin fillaritorista, ja toisin kuin myyjä väitti niin oli hirveesti kaikkia ongelmia joita en itse jaksa nyt enää ratkaista.
M-koko, eli sopinee 170-180cm ajajalle. Hiilikuitu Lefty-keulalla. Iskaria tai keulaa ei ole huollettu, keula ei ainakaan toimi kunnolla. Tähän saa mukaan jonkun muistaakseni 140mm Fox “normaalin” keulan joka toiminee jotenkuten. Sitä varten pitää tosin hommata oikeat ohjainlaakeriadapterit koska rungossa erikoinen 1,5" cannondale emäputki. Voimasiirto uusittu,mm. ihan uusi 9s XT pakka ja eturattaat.

Ongelmia: takajouston joku pusla klappaa, takakiekosta yksi jarrulevyn kiinnityksen kierre korkannut. Vaihdevipu taitaa olla kanssa hajalla. Ja tosiaan iskari ja keula kaipaa huoltoa.

Osina Mavic Crossmaxit, Manitou iskari, Sramin vaihteet 2x9, Shimano SLX jarrut, joku hiilaritanko, Flite satula yms. Todella kevyt pyörä, varmaan ~11kg.

hinta 600 euroa


7 Likes