"Lyhyt" maantietanko

Heh, ei mittää ja anteeksi jos turhaan innostuin.
Meitä on moneksi; ajoin tuolla 400mm Verolla viime kesänä sen verran että se tuntui vaan paremmalta, joka suhteessa, paitsi että siinä ei ole niin hienoa leimaa.
Noodlen ostin alunperin juuri tuon jonniilaisen hypen takia joka sitä ympäröi, ja olisin mieluusti siitä tykännyt, mutta kun ei niin ei.

randomm - 18:32, 1.10.2010 »
eero - 15:54, 1.10.2010 » [Tämmönen](http://www.bike-components.de/products/info/p20934_Road-Pro-Compact-klassischer-Lenker.html)pitäis hankkia ittellekin, kun ei tuo Nitto Noodle sittenkään tunnu hyvälle, ja toisen pyörän FSA Vero taas tuntuu, ja tuo Procraft on melkein yksyhteen Veron kanssa paitsi että on 26 millinen. Kimppatilaus?
Mä voisin ottaa toisen. Keväästä oon ajanut yhdellä ja oon tykästynyt. Jos tilaat, niin tilaatko mullekin yhden? 44cm please, tulee talvipyörään...
Mulle kelpais kans yksi, 42cm kiitos!

Nonni haluaisin tilata tässä ketjussa mainitun procraftin droppitangon, lähteekö kukaan mukaan tilaamaan tällaisia?:

Yksi henkilö mahtuu mukaan. Laitan maksun pankkisiirtona noille joten postikulut 10 euroa.

Tietääkö kukaan, onko noi keskeltä keskelle mitattu vai päästä päähän?

Okei, painiskelen itsekin tämän asian kanssa.

Mulla on ollut testissä vajaan 1000 km Cinellin Giro d’Italia 64-40 ja paritkin eri campan jarrukahvat, nyt viimeisenä ihan moderneja vaihtajakahvoja vastaavat. Tanko on nätti ja sopivan aggressiivisen näköinen - sehän pitää asentaa rampit hieman alaviistoon, että saa alaotteen sopivaan kulmaan. Ongelmana on vintage-kahvoissa, ettei käsiä voi pitää kahvoilla ollenkaan (ei siihen kerta kaikkiaan saa mahtumaan kuin pienen osan kämmentä, tämä kai on ongelma ihan yleisesti kaikkien vintage-kahvojen kanssa). Modernitkaan kahvat eivät ainakaan mulle tunnu riittävän “pituudeltaan”, mä kai tarvitsisin suht tasaisen siirtymän kahvojen ja tangon välillä. Nyt tuossa ajaessa tulee peukalon ja etusormen väli kahvojen nousua vasten, ja kämmenen toinen puoli tankoa vasten, jolloin kämmenen keskiosa ei oikein pääse kunnolla tukemaan mihinkään.

Kokeilin myös Nitton noodlea, jotka on tarkoitus asentaa suunnilleen vaakasuoraan ramppien osalta. Tällaisen syvähkön dropin ja laajan taivutuksen kanssa taitaa helposti käydä niin, että modernit kahvat jää tosi kauas, ainakin jos alaotetta käyttää. Stemmiä pitäisi ainakin lyhentää ja reilusti. Modernit kahvat taitavatkin olla sopivimmat jonkin kompaktitaivutuksen kanssa. Vaan sopiiko sellainen tanko ollenkaan vanhaan fillariin? Vai onko mulla ajoasennossa liikaa painoa käsillä, pitäisikö tankoa vaan saada ylöspäin ja satulaa taaksemmas, jotta ei tarvitsisi nojata liikaa noihin kahvoihin?

Toisessa ketjussa mainostettiin Nitton M106:sta, onkohan kellään siitä kokemusta? Muita vastaavia (hopeisia 26mm kiinnityksellä tms) ei taida juuri olla. Soma Hwy One on löytynyt mutta senkin saatavuus vähän kyseenalainen täällä.

Overdrive - 10:51, 10.5.2012 » Soma Hwy One on löytynyt mutta senkin saatavuus vähän kyseenalainen täällä.
mailia osoitteeseen info@fine-adc.com ja pistävät sulle stongan tulemaan UK:sta hintaan 38£ posteineen

Ylempänä kehuin nuudelia yhden jarrukaffan kanssa rentoon ajeluun. Olen edelleen samaa mieltä.

Lenkkipyörään kuitenkin halusin vähän sporttisemman ohjaamon joten asensin kompaktidropin ja kaksi kahvaa. Tuloksena on Täysin Erilainen tuntuma: huput ja dropit ovat lähellä ja otetta tulee vaihdettua aika tiuhaan.

Tankona Deda Piega (26mm clamp!) joka on erityisen pieni ulottuvuuksiltaan. Stemmiä pidensin täydet 20mm kompensoidakseni. Harkitsin kyllä myös Hwy Onea, kokemukset kiinnosta.

tya - 19:44, 21.4.2010 » P.P.S. Näistä reach-luvuistahan näkee kuinka helvetin paljon eteenpäin droppitanko voi viedä käsiä jos kahvoilta ajelee. Tuli vaan mieleen nää keskustelut runkojen pituuksista, että onko järkeä miettiä ajavansa samalla rungolla riserilla ja dropilla... Ei sillä että dropilla tarttis aina ajaa kahvoilta ja etteikö droppi ois tarkoitettukin etunojampaan asentoon, mutta kuitenkin.
Kiva nähdä, että joku muukin on tätä asiaa ihmetellyt. Competitive Cyclistin laskuriin syötetään millin tarkkoja mittoja. Sen jälkeen ostetaan sentilleen oikean mittainen runko, johon asennetaan maastopyörän ohjaustanko...

No eihän fiksi ole mitään muuta kuin yksivaihteinen hybridi.

opqdonut - 11:19, 10.5.2012 » Harkitsin kyllä myös Hwy Onea, kokemukset kiinnosta.
-reach ja drop kuten on luvattukin -leveys on c-c -muoto hyvin lähellä FSA Veroa mutta dropeissa ei taivutusta ulospäin -paino hopeisena (42cm) 316 grammaa -helppo pujottaa quill-stemmiin -kiillotettu suoralta osalta ja muualta karhennettu mattahopea (teipattavilta osilta).

uusia tuulia täällä 26mm kompakti droppi saralla?

Voin lämpimästi suositella tätä. Erittäin loistava 5/5

https://hugbikeshop.fi/hug/wp-content/uploads/2015/02/Bockstyre-Cavo.jpg
Mikälie Cavo käyrätanko @ HUG
Clamp 26 mm, leveys 420 mm, drop 120 mm, reach 75 mm

Tilasin tuollaisen testiin Soma Hwy Onea odotellessa kun hinta oli todella halpa.

Edit: Muoto on hyvä, paino ei: 420g.