Lyhyet rataspultit

Onko jossain stadin kaupoista hyllyssä lyhyitä rataspultteja/muttereita/ruuveja/whatever. Eli eturatas kiinni sinkula- fiksisetupiin. Melkein kaikissa kaupoissa on vaan sellasia vähän pidempiä jotka sopisivat jos pistäisi 2 ratasta kiinni, mutta turhaa viilailua jos haluu kunnolla kiinnittää vaan yhden rattaan.

Hehe… ite just pari päivää sitte viilasin kun ei uuden eturattaan kanssa istunu vanhat prikat. Todella vittumaista hommaa, mulla menee joku tunti siinä, mut en noita kaupoistakaan oo löytäny…

Pyorahuolto.comilla ainakin oli, mut suht harvinaisiahan ne on… Ei siinä vastakappaleiden viilaamisessa kovin kauaa mee kun laittaa viilan pöydälle, pultin vastakappaleen siihen päälle, ja sormella hinkkaa sitä viilaa vasten.

Myydäänhän jarruvaijeritkin pitkinä ja pätkitään oikeaan kokoon. :wink:

Mä tein kanssa viime viikolla yhden uuden lyhyen mutterin, meni joku kaksi minsaa. Noh, kukin tyylillään. :wink:

Jos et muualta löydä lyhyitä muttereita, niin mä voin sorvata. Voin heittää keskareihin.

itse viilaan ne naaras päät ruuvaamalla urosta takaapäin sisään muutamia millejä ja sitten saan pihdeillä hyvän otteen ja saan pidettyä hyvin pöytää vasten. Sitten vaan viila viuhumaan, niin parissa minuutissa on tasainen lyhennys valmis.

ja ei sit mitään kaksimielisiä kommentteja tuosta ekasta lauseesta, kiitos.

Niijoo, se uros kannattaa tietty eka ruuvata sisään takaapäin (h0h0h0!)

Tohtorilta ostin yhdet joskus.