Luottokamat (Hehkutusta)

kid_scientifik - 13:48, 14.2.2012 » Häh, siis tosissasi kysyt? No vastaan joka tapauksessa tosissani: rungon takakolmion mitoitukset suhteessa erikokoisten renkaiden ja rattaiden käyttöön. Temppuheikeillä toki vielä grindaus ym. tyhmäily.
No tätä vittua. Älä nyt hermostu. Meikä arvostaa sua hahmona maailmalla ja internetissä. Halusin vaan tuoda omat faktat ja raskaat perustelut puolilinkeistä jne. Itsestänihän ne eivät ole juuri mistään kotoisin
kid_scientifik - 13:48, 14.2.2012 » rungon takakolmion mitoitukset suhteessa erikokoisten renkaiden ja rattaiden käyttöön.
Siksi puolilinkki.

Temppuheikit meni metsään, mutta eikö tuo nyt ollut lähinnä yhden näyttäytymisen sivuosassa koko jutussa. Toki hyvä, että tuon oikaisit.

itteeni nyt tässä vielä lainaan ihan edellisestä postista.

“Yksittäisiä halflinkkejä suosin itse, jos halutaan tarkkaan sopiva ketjumitta hakea. Kyllähän nyt jo oikeastaan maalaisjärki kertoo, että kumpi on kestävämpi. Ketjulinkki, joka on johonkin muotoon väännetty (halflink), vaiko normaali suoraan kulkeva linkki. Eiköhän se mutkattoman kappaleen vetolujuus ole suurempi.”

Yllä mainitusta ja omien käytännön kokemusten takaamasta syystä LUULEN, että yksi halflinkki on kestävämpi ratkaisu kun kokonainen halflinkkiketju. Edelleenkään mulla ei ole mitään väliä sillä, jos jengi käyttää halflinkkiketjuja. Mutta en niitä millään tavalla osaa julistaa normaalia ketjua paremmaksi. Sellanen lelumeininki noista on mieleen jäänyt. Edellämainituista syistä uskon myös siihen, että miksi halflinkkiketju ei ole tosikäytössä oikein ottanut tuulta alleen.

Niin. Tosin. Kai minäkin saan esitellä luottokamoja täällä, vaikka se sinulle ihan sama onkin millä polkimilla ja ketjuilla EXTREMERÄÄDISTELEN?

Katkeaako ketju sitten aina siitä puolilinkin (heikoin lenkki) kohdalta?

EDIT: Open Pro on luottokamaa. Ja Shimanon M520.

En nyt halua olla ärsyttävä, mutta ketjujen ketju sijatsee muualla… Kiitos kuitenkin, että keskustelua syntyy! Peace!

Ok.

Minä en valitettavasti osaa omaa pointtiani tätä yksinkertaisemmin esittää:

1 Et tarvitse normaalin ketjun tarjoamasta hienojakoisempaa säätövaraa. Aja rataketjulla. Niin minäkin teen.

2 Tarvitset, mainituista syistä, hienojakoisempaa säätövaraa. Voit valita näin ollen joko

1.1 puolilinkkiketjun, tai

1.2 yhden puolilinkin normaaliin ketjuusi.

Jos valitset vaihtoehdon 1.1, niin mainitsemani ketju on osoittautunut omassa käytössäni paremmaksi kuin muut käytössäni olleet puolilinkkiketjut.

http://www.rsiinsurancebrokers.com/Portals/32510/images//skid.jpg

Banaanipitsoihin on tullu törmättyä ihan ilman turtles-referenssejäkin. Ihmettelin ihan oikeasti, rehellisesti, vilpittömästä ja vailla vittuilua, että mikä se tilanne on, joka pakottaa käyttämään halflinkkiä, ja olen vastaukseni saanut. Se on tilanne, jossa ketjun pituutta pitää hienosäätää pienemmissä pykälissä kuin kokonaisen linkin pituus eikä muista pakottavista syistä halua käyttää vain yhtä halflinkkiä perusketjussa.

Ihme kiukutusta.

Off Topic:

^ + tilanne, jossa käytetään hyvin hyvin vähäpiikkistä takaratasta, jonka yli ketju pitää saada kulkemaan nätisti.

1 Like

^You win zillion points, sir.

open pro
thomson
fizikin tankonauha

ui… Fizikin tankonauhaa onkin pitäny hankkia, hyvä kuulla jos jollakin on toiminu!

soft touch varsinkin todella miellyttävää käsissä

Fizikin Soft touchia en ole kokeillut, mutta omalle kohdalleni sattuneista tankonauhoista olen pitänyt eniten Specializedin S-Wrap Roubaix’sta.

Joo, itelle Fizik ei ainakaan oikeen futannut. Jotenki liian ohutta omiin mieltymyksiin. toisaalta se pinta oli todella mukavan tuntunen. Ens kesäks tarvis keksii uudet teipit molempiin pyöriin. Nelsoniin varmaan jotain trollaus tapea ja maantiepyörään sit jotain asiallista. Tota Spessun teippiä on muukin internet kehunut.
Niijajoo. Ehdottomasti luottokamoista luotettavin:

Park Tool CT-7, kova

http://www.parktool.com/uploads/thumbnails/uploads/products/4e6a56c9aeccdb7a32f519f7101f30c9c851ad89_430x390.jpg

Tää on kova kans. Niitä sai joskus muinoin Clasulta alennuksessa hintaan 11,95, nykyään kai Hubjubilta.

http://www.hubjub.co.uk/etc/cracker220.jpg

Sidi Dominator 5, luottokenkä. Nyt lähes päivittäiskäyttöä ympäri vuoden omillani menossa kolmas vuosi ja tarrat olisi aika vaihtaa uusiin, mutta muuten ei mitään moitetta.

BBB HardWear neopreenipäälliset. Ensimmäiset, jotka ovat kestäneet yli puoli talvea (nyt on toinen talvi jo menossa).
http://s.wiggle.co.uk/images/bbb-hardwear-ovsh-11-med.jpg?w=350&h=350&a=7