Säännöllisesti joku varmaan onnistuu rikkomaan lukkonsa tai hukkaamaan kaikki avaimensa. Löytyykö joltain reilut voimapihdit ja muita ammattinipojen tarvikkeita? Nyt luotettava tuttu ois tarpeessa.
Lidlin mainoksia tuli just postiluukusta. Rälläkkä oli muistaakseni 25 euroa ja laikkoja sai melko halvalla.
Ei tainnu kuitenkaan olla akkurälläkkä?
Jos pyörä on raahattavissa paikasta toiseen, niin ei muuta ku yhteyttä paikalliseen paloasemaan. Hydraulileikkureilla aukee alta aikayksikön. Pl. Kryptonite, se tuhoaa leikkurin terät, kertoilee alan mies.
Tietty miehet sinisissä eli poliisitkin voivat auttaa.
Nyt ollaan auttamassa naista jolla oli vaijerilukko. Siksi otsikossa mainitut voimapihdit riittäisivät. Hei onx kellään? Meneekö vaijerilukko rautasahalla?
^ menee mutta aika työläästi ja teriä saattaa kulua useampikin. multa saat lainaan voimapihdit mutta niiden terät niin huonossa kunnossa ettei niistä välttämättä ole paljoa iloa.
…nämä ovat siis samat pihdit jotka löysin eräänä yönä viime syksynä makaamasta keskeltä meidän talon pihaa, ilmeisesti olivat unohtuneet Folkelta kun joku oli osunut paikalle häiritsemään jotain toimenpidettä tai ehkä eivät olleet leikanneet terästä toivotulla tavalla tai jotain.
Sellainen markettivaijeri(spiraali)lukko menee rautasahalla vähän hankalasti mutta vartissa kuitenkin. Parempaan on ehkä syytä olla jonkinnäköiset järeät leikkurit
Hyvillä sivuleikkureilla pystyy myös katkomaan vaijerit ihan hyvin. Täytyy vetää muutama lanka kerrallaan, mutta yleensä sellaisen aukaisee kuitenkin noin viiteen minuuttiin. Sopii muutenkin paremmin naisen käteen, vaikka tietysti herrasmies auttaa myös itse työssä.
Ritari, ei ollut akkurälläkkä valitettavasti
Mitä oon joutunut noiden roskalavalöytöjen kanssa tappelemaan, niin olen todennut, että rälläkällä aukaistaan kaikki kiinteä ja vaijerit sitten sivuleikkureilla. Voimapihdeillä katkotaan ketjuja, pultteja ja sen sellaisia, eikä niissä aina ole tarpeeksi terävät leuat pienten metallisäikeiden katkaisemiseen vaijerista, joka saattaa huonojen voimapihtien alla vain painua kasaan ja luikerrella.
Kovin tarkkoja vinkkejä ei viitsisi täällä antaa, mutta menköön nyt. Hitaita konsteja olen tarvittaessa itse käyttänyt noissa muutamassa tapauksessa. Halvimmat vaijerilukot saa palasteltua pienen meisselin avulla. Klemmarikiinnitteisiin kaarilukkoihin puree rautasaha, kun osaa katsoa sopivan kohdan (juu, aika verkkaista ja ajokki saa pintavaurioita kihnutuksen myötä). Pellistä väännetty retrolukko, meisseli = avain.