Löytöjä Interwebistä

Turvallisuudentunne tulee myös äänieristyksistä. Kun sensorinen palaute vähenee, kuski joutuu ajamaan lujempaa ennen kuin nopeus tuntuu “liian korkealta”. Ihmisapina on sillain herkkä, että kun se painaa kaasua niin se kiihtyvyys vapauttaa välittömästi kaikenlaisia hormoneja, joita luonto on tarkoittanut vapautumaan ainoastaan jyrkänteeltä alas syöksyessä tai sapelihammastiikerin kanssa painiessa. Jes.

ehdotan
http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2009/11/1/194647/wq01005ew.jpg

voidaan puhua joko autojen ajo-ominaisuuksien kehittymisestä tai aktiivisista/passiivisista turvajärjestelmistä tai molemmista. mutta kannattaa jättää joidenkin yksittäisten turvasysteemien syyttely kokonaisilmiöstä ainakin vähän vähemmälle.

konkeli - 15:20, 11.11.2013 » No pitäiskö sit puhua vaikka "autojen kehittymisestä" yleisemmälläkin tasolla. Ehdotan, että laitetaan uusiin autoihin keihäs rattiin, joka kevyenliikenteen kanssa tapahtuvassa törmäyksessä laukeaa keskelle rintakehää. Ehkä se hidastais? Sit vois kehittää niitä muita ominaisuuksia yhtä kovaa tahtia.
Eikös joku kiinalainen copy-paste-maasturi ollut "suunniteltu" kutakuinkin noin. 0 tähteä euro ncap:lta, kun ohjauspylväs murskasi kuljettajan pään pienimmässäkin nokkakolarissa. Lisää sellaisia liikenteeseen.

Mä tässä jo olin ehdottamassa partaveitsikonepeltiä, niin ei tarttis kitua. Mutta joku autopuolueen jäsen sen kuitenkin ottaisi ohjelmaansa humaanina ajoneuvokehityksenä huonommille veronmaksajille.

Tartte autoilijoita nyt noin paljon vihata.

http://www.youtube.com/watch?v=ad4Gda9GHxQ

Edit. Selvennettäköön että oon tässä ihan huumorilla liikkeellä. No hard feelings autoilijoita kohtaan.

vasaraasialainen - 15:46, 11.11.2013 » Tartte autoilijoita nyt noin paljon vihata.
Älä nyt, mä olen koko päivän speksannut uutta kotteroa.

mankkis - 11:54, 12.11.2013 » http://ustimes.com/Bicycle/brake.jpg
"Band brake" ei olekaan kuollut idea.

Toihan laahaa kokoajan?

Niin tekee, mutta se on huoltovapaa;)

Hihna on sen verran jäykkä, että kun jousi avaa vipuvarren, niin hihna irtoaa jarrupinnalta koko matkalta.

Linkittämässäsi hihnajarrussa joo, mutta arvelisin että tuo maaginen vannejarru laahaa.

e. pitäis opetella kirjoittamaan.

MrSticha - 13:49, 12.11.2013 » Linkittämässäsi hihnajarrussa joo, mutta arvelisin että tuo maaginen vannejarru laahaa.
True.

Kai muuten huomasitte ton alanurkan: “10 speed derailleur has extremely weak wheel with narrow hub and almost straight spoke angle on drive side to allow space for massive 5 sprocket cluster.”

^huomattiin, ei naurata

Workstinx - 15:01, 11.11.2013 » http://4.bp.blogspot.com/_aY_sD1dGnGc/RflQMyMdlYI/AAAAAAAAAEE/3jZ55lIIwyU/s400/ATT20443331818.jpg joo, ja tässä kuvassa pienimmälle tuskin sattuu kolarissa mitään... Kysymyshän ei kai ollut siitä mikä on ajajille&kyytiläisille se turvallisin vaihtoehto vaan et muiden vammat saatas vähennettyä edes jollain tapaa... Kyllähän se itelläkin kypärän käyttö lisää vauhtia niin fillarilla kuin mäessäkin. Mutta se että minulla on henk.koht"turvavaruste" jonka perusteella/suojissa nopeuttani nostan, ei lisää muiden turvallisuutta, päinvastoin. Ja sama on autoteollisuudessakin käynyt, ABSit, SIPSit yms ja nopeus nousee ja onnettomuuksien seuraukset pahenee, näin se vaan menee. Saa siinä sitten kehitellä pehmeitä puskureita yms mukamuka-juttuja että saataisin autoilijolle hyvämieli sekä muillekkin mukaturvallisuutta lisää. Sittenhän sitä vaan katotaan et hei, 5kymppiä kun tösäyttää suojatielle ja jengi jää alle, ei niille käy mitenkään, nostetaan kaupunkinopudet 7kymppiin. K[b]unnon sanktiot päälleajajille eikä vakuutuksista mitään korvauksia, siitä se lähtee, vastuu- ja vastuunkantokysymys. Paitsi jos oot kännissä, sitte ei lasketa...[/b]
kai tossa on jotain mitä en ymmärrä, kun kerta kaikki muutkin on painanu ns. villasella ton känni kommentin, mut siis rattijuoppous on ihan vitun paska aihe vitsailla! Kuuluvat ihan yhtä alhaiseen helvetin kastiin kuin pedofiilit!

lol

Tossa näytin tänään yhelle työkaverille (kuuskymppinen, Saksasta 10 v. sitten Suomeen muuttanut) sitä airbag-kypärävideota, ja tyyppi vain kommentoi, että kypärät pyöräilijöillä antavat väärää turvallisuudentunnetta - autoilijoille. Ajatuksena tossa on kai: “Ei mun tartta varoo noit pyöräilijöit ku onha niil kypärätki.” Hänen mukaansa kypäröistä vouhottamisen sijaan pitäisi muuttaa liikennesäännöt (oikeammin -asenne) sellaisiksi, että “mitä kevyempi - sitä kuninkaampi”. Auto väistäisi AINA pyöräilijää, pyöräilijä AINA jalakulkijaa jne.

En tosin tiedä miten tuo toimisi suomalaisessa asenneilmapiirissä, jonka Hesarin tämänpäiväinen kolumnisti aika hyvin tiivisti.