Löytöjä Interwebistä

Parkerilla on ankeesti nuo pinnat 20 kappaleen paketeissa, joten niitä pitäis tilata 4, jotta saa kaks kiekkoo, jos reikiä on sen 32 tai 36/pää.

Siltä varalta että on muitakin maantiehiilikuidun ystäviä… PedalForce 2009 Group Buy:

eli reilusti alle Sram Red-palikkasetin hinnalla (tai about DA tai record-kilkkeiden hinnalla) kuiturunko ja -keula mukaan pakettiin.

Itse “säästin” itselleni lentojen hinnan ja vähän matkarahaakin kun tilasin tuolta pyörän osat ja kävin itse rapakon takaa noutamassa.
Harmi ettei taala ole enää yhtä halpa kuin viime keväänä.

Täältä yksi puoltoääni Starbike:n kimpalle. Tarvetta on ainakin yhdelle 650c vanteelle, kun tuntuu muualla olevan nihkeästi noita tarjolla. Tässä samalla voisin kysyä, että mikä on paras ja varmin tapa selvittää minkä mittaiset pinnat tarvitsee? DT Swiss:n laskuria olen kokeillut, mutta monia napoja ei ole valmiina listassa, ja tarvittavien tietojen kaivaminen on enemmän kuin hankalaa. Edessä on kuitenkin ensimmäisien kiekkojen kasaus, niin kaikkien osien ja työkalujen tulisi olla just ei melkein oikeat.

spocalc.xls taulukko… tiedoston nimellä googlettamalla varmaan löytyy.

se + työntömitta + dt laskuri + tarvittaessa vähän omaa päättelyä ja laskurien tarjoamien pinnapituuksien alaspäin pyöristämistä niin pitäis mennä riittävän lähelle. Ei se mitään rakettitiedettä ole eikä just millin tarkkaa… melkein oikea on just hyvä.

ja jos on vähän liian melkein niin sitten vaan 2mm pidemmät nippelit.

Haluan olla mukana Starbike ja Parker Intl. kimppatilauksissa jos joku järkkää. Itsellä ei ole luottokorttia niin en voi järkätä.

omaan toistaiseksi varsin vähän kokemusta kiekkojen kasaamisesta mutta kuten ChainThug yllä toteaa niin spocalc on loppujen antanut oikeat mitat, DT:n laskuri taas on ollut ihan perseestä, mahdollisesti sen takia että en osannut käyttää sitä ‘oikein’ tms. mutta itse en enää aio luottaa siihen.

Kehien ERD-mitta yleensä löytyy googlaamalla jostain jollei itse jaksa alkaa mittaamaan sheldonin ohjeiden mukaan, navat voi tosiaan sitten suht. vaivatta mittailla itse ellei mukana tule valmistajan speksejä.

ja kuten jo sanoin niin voin organisoida kuun lopussa tai ens kuun alussa tilauksen starbikeen josta löytyy hyvään hintaan mm. DT:n pinnoja.

Mulla räjähtää pää tuon Parkerin kanssa. PS3 meni luottokortille, joten kimppaan olisin minäkin tulossa. Tai sit neuvotellaan avokin kanssa.

Mulle on just tulossa about 1000 punnalla tavaraa tuolta Parkerilta. Toiminta ollut jämptiä, vaikkakaan ei salamannopeaa. Ilmeisesti tavaraa ei aivan valtavasti ole varastossa, vaan joutuvat tilaamaan, eli tilauksen jättämisen ja lähettämisen välillä vierähtänee vajaa viikko. Sähköposteihin vastaavat nopeasti.

Plussaa tulee siitäkin, että VISAa laskutettiin vasta siinä vaiheessa, kun paketti lähetettiin, eikä heti tilauksen jättämisen jälkeen. Vähentää ahdistusta ja lisää luottamusta tämmöinenkin.

Meikän paketti lähti perjantaina ja tällä viikolla pitäisi kai tulla. Tracking code toimitettiin, eli sen kanssa voi Parcel Forcen sivuilta seurata paketin etenemistä. Mikäli paketti sisältää sitä, mitä tilattiinkin, niin täyden kympin nettikauppa. Palaan asiaan.

Paitsi että punnan kurssi on nousussa niin kaveria joka tilas tossa kitaran ainaki kuumotteli että mihin asti se hinta ehtii nousta ennenku postittavat :slight_smile:

Totta tuokin. Kävi samalla tavalla, sillä ostohetkellä kurssi oli about 1,08 ja laskutettu kurssi oli 1,14. Onhan tuossa se pari sadasosaa luottokunnan osuuttakin, mutta silti.

luottokunnan vaihtokurssi on kyllä yleensä loppujen aika hyvä, mistä sitten johtuukaan.

itse tilasin kitaravahvistimen tarjouksesta briteistä heti tammikuun alussa ja maksoin sen heti vaikka skobea ei ollut varastossa ja sitä saa odotella kuun loppuun mutta parempi näin.

Loppuvuodesta oli tosiaan kurssi kohdillaan. Taisin yhden CRC:n paketin saada kurssilla 1,05. Noin alas ei taideta enää mennä.

Teemu - 2 hours ago » Sähköposteihin vastaavat nopeasti.
Määrittele nopea (mun asteikolla raja "nopean" ja "vastataan kun keritään" välillä on näes jo ylitetty).
asb - 3 minutes ago » Määrittele nopea (mun asteikolla raja "nopean" ja "vastataan kun keritään" välillä on näes jo ylitetty).
Vuorokauden sisällä on vastaukset tullu. Paitti viikonloppuna.

http://www.good.is.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2009/01/lightlane_copyright.jpg

Jos olet koskaan miettinyt että kuinka pitkä lenkki tulikaan ajeltua niin tuolla voi piirtää reitin kartalle ja automaagisesti interweb sen sinulle kertoo. Tietysti jos keskareiden jälkeen muistikuvat reitistä on hatarat niin sit pitää jo olla GPS-palikka mukana.

Tällä voi kans näppäristi piirtää ja mitata lenkin: http://www.gmap-pedometer.com/

Toi pedometer vaikutti ihan asialliselta laitteelta. Jotenki se vaan arvas just ne mun reitit, vaikka pistin vaan yhen pisteen sinne ja toisen tänne. On se ihmellistä tuo tietotekniikka.

Naurunappula ei tykkää hotlinkkauksesta, joten tässä perinteinen linkki.

George Carlin talks about bicycles:

jootube/watch?v=r6zj5nhASk0

-Olli