Lokasuojat

Mistä pidempi aisa taakse Pelagon lokariin?

Riittäisikö pelkkä sellainen SKS ym muutaman sentin aisan jatke keppi lokarin välissä tilanteita varten?

Oltiinkin jo yhteydessä, mutta valitettavasti aikataulut ei natsanneet tällä kertaa

En ihan tiedä mitä tarkoitetaan, mutta tosiaan, ei tarttisi olla kuin sentin, 1,5 pidemmät per puoli.

• Suitable for a strut diameter of 4.5 mm

Hmm… Mistäs näitä saa ja millä termillä onnistuu googlaus?

Vaikka täältä: SKS Spare Parts Set ESC buy online - bike-components Mahdollisesti toki myös palvelevasta pyöräliikkeestä lähelläsi.

SKS ja ESC oli omat hakutermini.

PDW Safety Tabs For Full Metal Fenders

Gillesin 50mm ja 40mm kumi, eilen nuoskalumi pakkaantui huolella etulokarin alle, ja etenkin siihen lokarin kärkeen. Gillesin sisärännit lunta pakkaavia? En muista että perus SKS:n muovit olisivat menneet noin helposti tukkoon koskaan.

Mulla oli toi sama ongelma kun lokari jatkui liikaa renkaan alle ja muodosti hyllyn mistä märkä lumi ei valunut pois. Pyöräytin sen verran eteenpäin, että lokarin kärki osoittaa takana melkein kohtisuoraan alas.

Ei oo ollu mulla tollasta, mutta onkin noin pari senttiä tilaa siinä välissä, 60 mm lokari 42 mm renkaalla.
Oon laittanut tollaset 50 mm Berthoudit yhteen pyörään jossa tapaa olla 35-37 mm renkaat enkä niihin isompaa laittais, menee ahtaaksi ja voi tulla esimerkiksi tollasia ongelmia. Ahtaasti asennettu 45 mm SKS tukkeutui ja turputteli sekin 35 mm renkaalla. YMMV jne.

50 mm GB ja 44 mm kumi, ei ongelmaa tänään. Mut mä asennankin lokarit epämuodikkaasti niin että valo paistaa komiasti kumin ja lokarin välistä.

Kieltämättä, vaikka se 40mm pyörii hyvin siellä 50mm:n alla, niin omaan runkoon (AC Machoman) ei edes ilman lokareita suositella kuin sitä 38mm rengasta, eli ehkäpä toi 40mm/50mm on liian tiukka yhdistelmä lumen kanssa, veden kanssa kuitenkin toimii… no onneks omat nastarenkaat on 35mm.

Onko tämän ilmiön takana liian alhaalla oleva lokari? Kumi on Re-fuse 2" ja lokari 56mm leveä.

Sanoisin, että tämän ilmiön takana on kallellaan oleva planeetan pyörimisakseli, joka saa pohjoisen ja eteläisen pallonpuoliskon ilmaston lämpenemään ja kylmenemään säännöllisesti, kun planeetta kiertää aurinkoa.

22 Likes

Näemmä jos sulla on 53mm levee lokari ja nappularengas joka olikin todellisuudessa 54mm niin lopputulos on että rengas kun nappaa maasta loskaa/lunta niin lokarin aisat sit rapsuttaa sen irti ja roiskii kintuille pahemmin kun ei olis lokaria ollenkaan. :cowboy_hat_face:

Noh, se piti kuitenkin vaihtaa leveempään kun olihan se turhan nafti fitti muutenkin.

Lumessakin on eroja, nyt on hesulissa sellainen liimaloskakeli vähänkin suolatuilla osuuksilla, rengas kerää aivan tasan kaiken ja vähän vielä siihen päälle. Veikkaan että vaikka loksu ois viiden sentin päässä renkaasta, sinne kliistrautuisi lopulta riittävän paksu kerros lunta väliin tällä kelillä.

Ihan mahollista kyl! Puhtaalla tuoreella pakkaslumella loskan roiskuminen loppu melkein kokonaan, mut luulen et asiaan auttaa kuitenkin jos on ees vähä enemmän hengitystilaa renkaan ja lokarin välissä.

Taakse kuitenkin vaihdoin 60mm lokarin kun ei kapeempi mahtunu ollenkaan uusien renkaiden kans, eikä sieltä roiskutellu samalla tavalla mitä ajaessa katoin. Edessä vaan tuo kapeampi lokari ku sain sen siinä pelittää ja olihan se vähä smuutimman näkönen napakalla fitillä, heh.