Kävin vähän tyhmäilemässä ja etulokari bashaks, ja ajattelin jotta 2 lokarinpätkää limittäin ja niiteillä kiinni niin pysyisi kasassa. Niinq ennen muinon konsanaan.
Mutta mitä ne niitit, joilla tollaiset bilteema-tyyppiset lokarit on kiinni, ovat? Ja vaatiiko ne jotain muuta työkaluja kuin kumivasaran?
Ja mistäköhän niitä kannattaisi käydä Turun seudulla metsästämässä? Jotenkin tuntuu että B- tai K- rautakaupoista saattaa vetää vesiperän, ja liikkuminnen pitää ens viikolla suunnitella huolella alhaisten lämpötilojen takia.
Luulisin, että ihan pop-niitit käy lokareiden liittämiseen. Eli niittipihdit ja niittejä. Löytynee esim biltemasta kohtis edullisesti. Tai jos sattuu olemaan työkaludivari lähellä, niin sellisesta kandee käydä hakemassa.
kyttyra - 18:39, 13.12.2009 »
Jaa...kiitti :)
Mulla oli jotenkin sellainen kuvitelma että siitä popniitistä jää törröttämään joku varsi...mä taidan olla jonkinmoinen tekniikkarajoitteishenkilö.
Pop-niiteistä jää aina vähän sitä niitin kärkeä sille “kääntöpuolelle”, eli jos tahdot nitoa lokareita, niin kannattaa vetää niitit lokarin sisäpuolelta, jolloin nappularenkaille ei jää haukattavaa. Ne ulkopuolelle näkyvät muhkuraiset kärjet voi vaikka viilata (ei tietenkään ihan tasaiseksi).
Kiitokset informatsioonista. Pikku röpelöisyydet ei haitanne, kun Tricrossi ei oo muutenkaan mikään muotovalio. Nyt kun vielä sais ruotoon sen verran jäntevyyttä että tohtis lähtee hakemaan niittimasiinaa. Hyvänä puolena, ei rapa ainakaan roisku ni voi vetää ilman etulokaria
Mikäli kyseessä on kovin hauraat muovilokarit, niin pienet prikat, kenties jopa muoviset prikat niitin ja muovin väliin voisi olla tarpeen. Itse saattaisin kokeilla myös laittaa kuumaliimaa tai sisärenkaan suikaleen sinne lokarin kappaleiden väliin juuri ennen niittausta. Toimimaan, niinku, vaimentimena tai silleen, sano.