onko tässä joku ilmeinen virhe miksi ei uppoa hahloihin?
Sulla on adapteri väärin päin
kiitos paljon. joo. ilmeisesti olen huono tulkitsemaan nuolia tms. mutta tästä lähtien tulkitsen niitä aina päinvastaisesti.
Mitkä vaan Shimanon nestejarrut joissa on kunnon, eli yhden sormen kahva. Esim. bikediscountilta DEORE BR-M6100 setti 89.99e. Vaikea paremmaksi pistää tolla rahalla ja nelimäntäsiä tuskin tarvit.
jos vaihtoehdot on trp:n mekaaninen niin mikä tahansa noista shimpan nestejarruista on silloin varmasti parempi. esim. MT-200 47e.
Just näin mut sijottaisin tässä tilanteessa muutaman kympin ylimäärästä että sais vähintään ne deoret jo ihan kahvojen takia.
Maguralla saa mielestäni nykyään parhaiten rahalle vastinetta, esim:
Enempi tehoa kuin Shimanoissa ja mielestäni huomattavasti parempi tuntuma.
Magurat saa kyllä esteettiset pisteet, just tarpeeks lähellä överiä. Täytyy Deoreakin katsoa ihan tosissaan, mukava kyllä olisi selkeästi alle satasella pärjätä.
Ite ostin hiljattain CNC-Bikestä Shimanon hydrosetin ja en kyllä keksi parempaa bang for buckia. 45€ maksoi MT200 kaliiperit MT201 kahvoilla. Valmis setti letkuineen jne.
En ymmärrä miksi joku speksaisi uutena Spyrejä tai BBvitosia mut eipä meiän tarvii käydä tätä keskustelua taas.
e. Tulipa viestejä kun tuli paussi kirjoittamiseen.
Sen verran lisään että ite en tykkää noista 1-sormikahvoista. Varmaan ihan hyvät maastossa tai en tiiä mut tommonen rehti kahen-ja-puolen-sormen kahva just retro ja best.
Shimpan hydroille ääni myös täältä: mineraaliöljy nesteenä on ihanan vaivaton, oisko kaksi kertaa ilmattu viiden vuoden aikana, joista toinen siksi että halusin pidemmät letkut.
Shimanossa on kyl se hieno juttu, että jo nuo ihan hinnat alkaen mt200:t ovat todella käypää kampetta, eikä varsinaisesti paskaa tai vältettävää tuotetta taida olla koko voimassa olevassa katalogissa. Deore 6100 tai Magura olis ehkä oma valintani koska toi yhden sormen kahva on todella luxus kun on vetämisestä kyse. Jos retkimaasturia on laittamassa, niin ehkä sitten kallistuisin Maguraan, jonka kahvaan saa kulmaliittimiä joilla letku ei sojota tankopussukoiden sun muun roippeen tiellä.
Spyret kannattaa jättää kauppaan suosiolla. Maksaa saman verran per yksi satula kuin nuo em. magurat tai deoret. Mieluummin vaikka bb7, jossa on sentään indeksoitu jarrupalan etäisyyssäätö, kun spyressä koko paska on pelkän ruuvilukitteen varassa, joka särkyy siitä heti jos ruuviin koskee. Yst terv moisiin joskus haksahtanut.
Mä tykkään kanssa Shimanon jarruista, mutta jarruletkujen lähtö sojottaa vähän häiritsevästi. Maguralla ja Trickstuffilla letkut lähtevät vähän hienostuneemmin. Seuraavaksi on menossa testiin Maguran liitin Shimanon jarruun.
CNC:n Shimano-diilit on yleensä ihan ok hintaisia, nyt tuli Bike-Componentsilla vastaan MT200-jarrut 17 e per pääty.
Muistuttaisin. Mieluummin deoret.
Eniten on kyllä tullu vastaan viallisia shimanoita just mt200, mut huonoa tuuriahan se vaan on ja takuut pelaa. Magurat on muuten hyvät mutta ilmaus on ärsyttävämpää ja kahvoissa tosi muovinen tuntuma.
miten nää vialliset on ilmentynyt? mulla ollut aika paljon näitä simpan halppiksia ja aika paljon tuntumassa eroa. mulla on tapana prismassa sun muissa kaupoissa painella näitä jarruja ja joka toinen tuntuu erillaiuselta silloin kun ilmat on pois niin tosi kevyellä liikkeellä sormiin välittyy tuo jarrupalojen kontakti ja “napsuu” kivasti. nytkin tuossa ihan uusi mt200 ja en saa takajarrun tuntumaa samaksi kuin etujarrua. ehkä tuo käytetty lhm neste on hieman paksumpaa, pitäs ostaa simpan omaa nestettä ja kokeilla sillä mutta kun tuota on toista litraa tuossa.
Magurat muuten ihan hyvät, mutta se kahvan ilmausportin puoliksi muovia oleva ruuvi puolen newtonin momentilla on kyllä kunnon keskari kaikille jotka noiden kanssa joutuvat pelaamaan.
Oma kokemus on että Magurat huutaa märällä enemmän kuin muut jarrut.
Mulla oli yhessä maasturissa Magurat ja olin ajamassa märässä metsässä lenkkiä. En ollut hetkeen jarrutellut, joten en siinä hetkessä taas tajunnut millainen rääkäisy sieltä pääsee. Polku loppui metsäautotielle ja laskin sitä alamäkeen, kun mutkan takaa tuli vastaan hevonen ja kuski ravikärryissä. Äkkiä vauhti pois ja tiensivuun SKRIEEEEEKKKKKHHHHHHHHH jumalauta mä luulin kuolevani ku se heppa vauhkoontui aivan totaalisesti. Ajuri teki ihan tosissaan töitä että sai sen menemään ohi eikä ryntäävän mun päälleni. Tuli aika pahaa silmää. Mä ajoin kotio ja revin jarrut irti ja vaihdoin tilalle Shimanot.
Halp! Miksi mun Deore-jarrut (BR-M6100) ei asetu tarpeeksi lähelle levyä? PM-malli, edessä IS-PM-adapteri 0mm, takana PM suoraan rungossa. 160mm levyt molemmissa päissä. BB7:t ja Juin Techit istuu rungossa kuten pitää mutta nää jää 3-4mm liian kauas levystä. Kahdet eri levytkin kokeiltu varuiksi ja sama juttu molemmilla. Ei mitään spacereita tai muuta välissä mitä voisi enää ottaa pois. Onkohan tää Deore-ominaisuus vai mikä homma?
e: Vastaan itselleni, että ilmeisesti tää on joku wide vs. narrow -jarrupintakysymys, ja että joissain vaan on näin. Hyvin nuo tuntui pysäyttävän, eli eiköhän tää ole ok.