Levyjarrun huolto

25 euroa / jarru voi varautua maksamaan.

Jos nesteet on lentänyt paloille niin uudet palat voi lisätä laskuun.

White 2fat pro ja Shimano M355 jarrut. Veljen pyörässä etujarru ulisee ihan hulluna ja omassani ei mitään ongelmaa. Takajarrut molemmissa äänettömät. En muista auttoiko palat kun niitä koitettiin vaihtaa.

Lumikko - 10:52, 10.3.2015 » 25 euroa / jarru voi varautua maksamaan.
Kyseiset budjetti luokan Shimano M355 uutena 25-30€ koko setti sisältäen palat. Vähä niin ja näin kannattaako halvimpia huoltaa.

mulla ulisi takajarru sen verta paljon ettei kehdannu enää käyttää. Eilen hinkkasin vessanpesuaineella ja pikkasen hiekkapaperilla, ja keskitin jarrun (hayes cx5 painaa vaan yhdestä suunnasta) ja ulina katos.

aikain googlailin et mistä kyse. Näinkö se menee?

joo en tiiä, mun shimanon palat olivat lasittuneet, hioin puhtaaksi niin hiljenivät.

oon käyttänyt varmaan väärin jarruja.

mites niitä muuten käytetään oikein?

joku jarrun sisällä räpättää levyn reikiin kun kuuluu semmonen hassu räpättävä ääni. keskitin ja säädin ja ääni jatkuu silti. olkoot. viimeks oli lujempi ääni kun jarrutin niin loppuun palat että lopulta palojen jousi taittui silleen hassusti räpättämään levyä vasten. mutta jarrutehoja oli silti eli ei mitään hätää.

Moi, olen Chribbe ja mullakin on levyjarrut.

Luulin jo että mulla on kuusiokoloavain väärässä kädessä kun en millään saannut säädettyä mun jarrut niin että eivät pidä ääntä. Eka talvi takana fillarilla jossa levyjarrut ja tuo pirun ääni ollut koko ajan murhe.

Pyöränjarrut vinkuu mullakin, enkä oo onnistunu vinkunaa poistamaan. Ei saanu värkättyä palojen ulkopintaan semmosia ulinanpoistoläpyköitä. Koitin auton vanhoista askarrella, mutta hätäilin ja väänty niin mutkalle väärästä kohtaa, ettei onnistunu.
Autoon vaihoin uudet jarrupalat enkä ensin oivaltanu lisäläpyköitten funktiota. Jarrut alko vinkumaan niin kaameasti. Ihmettelin asiaa ääneen yhdelle kaverille, joka neuvo laittamaan vinkupellit palojen ja männän/jarrusatulan väliin. Tein niin ja vinkuna loppu siihen paikkaan. Miksi niin kävi? En osaa sanoa. Pyörässä vielä kokeilematta, kun ei ekalla onnistunu.

uhka vai mahdollisuus? periaatteessa jos skarppais niin huomenna vois hakea tommoset ja voin luukuttaa sit esim puolet materiaalista eteenpäin kun 4kpl 120x170 taitaa olla vähän yläkanttiin fillarin jarruihin…

ei taida mahtua uusien palojen kans

Voisikohan sitä levyn värinää vähentää asentamalla jotakin tuommoista demppaavaa materiaalia itse levyyn jarrutuskohdan sisäpuolelle?

Joskus 70-luvulla neuvottiin vinkuvia auton levyjarruja hoitamaan siten, että sahataan palan keskelle pystyura. Tavallaan liittyisi tuohon äänilevyanalogiaan, eli sotketaan värinätaajuuksia. Auton paloihin on tosin aika paljon helpompaa saada merkitsevä ura…

tyhjan yks magura tuottaa niin voimakasta korkeaa taajuutta että koirat kusis varmasti alleen jos kohdalla jarruttais. magee ääni mielestäni

uljaa - 14:40, 10.3.2015 » Autoon vaihoin uudet jarrupalat enkä ensin oivaltanu lisäläpyköitten funktiota. Jarrut alko vinkumaan niin kaameasti. Ihmettelin asiaa ääneen yhdelle kaverille, joka neuvo laittamaan vinkupellit palojen ja männän/jarrusatulan väliin. Tein niin ja vinkuna loppu siihen paikkaan. Miksi niin kävi? En osaa sanoa.
Tässä on sama ilmiö kuin vannejarrujen aurauskulman kanssa: palan etuosa koskee jarrupintaan ensin. Mulla on prätkässä samanlaiset ja tarkoitus askarrella fillarin levareihin kans vaikka alumiinitölkistä leikkaamalla.

hehheh, huolsin lokarit ja nyt muistin mikä täyspitkissä on vähän ikävä levareiden kanssa: iso kasa kuravettä kerääntyy lokarin kärkeen siihen sivuun ja sopivassa sivutuulessa se tippuu suoraan levyn päälle. oikein kilahdus kuuluu ja sit muuten rohisee jos ei viitsi polkea suoralla jarrutellen hetken aikaa.

toisaalta ei muuten vinkunut pätkääkään kun oli kilo hiekkaa välissä. takana sama jarru ja sama levy ja vinkui, ei ollut hiekkaa ainakaan kauheasti välissä.

saattaa se savikiekko vähän formatoitua jos hiekkaa raidaa siellä välissä eli voi toimia

bilteman liimattava vaimennuslevy näyttäisi olevan noin 0,6mm paksu kun suojapaperi on vielä paikoillaan. eli ei taida mahtua bb7:aan tuota molemmille puolille uusien palojen kanssa. taitaa tarkoittaa yli puolenkymmentä naksausta per puoli säädöissä.

mutta tulkaa saksien kanssa kylään jos tahdotte tuota testiin.

mahtuu ainakin kuluneen levyn kanssa uudet palat ja tuota mattoa molemmille puolille. pieni zing kuuluu kun levy ei ihan sadasosan tarkkuudella ole suora luonnollisesti mutta ei hankaa eli just hyvä. nyt odotetaan sit seuraavat loskakelit niin näkee että kannattiko vai onko yhtä tyhjän kanssa.

ei tehnyt ihmeitä nuo vaimentimet, ehkä marginaalisesti vähemmän vinkuu tietyissä tilanteissa mutta märkänä kyllä kiekuu ihan niinkuin ennenkin. seuraavaks vois vielä testata että liimaa noi jarrupaloihin eikä satuloihin. jos sillä lailla sais järkevän helpoksi asentamisen niin vois ehkä viitsiä marginaalisen hyödyn takia käyttää.