Le Jeune

Vähitellen näyttää löytyvän sellaiset osat, joita mä oon alunperin tähän suunnitellut. Ohjainlaakeri ei ole vielä paikallaan, mutta nyt löytyi kauan etsityt kammet ja eturatas. 93-setti pääsi lepäämään hyllyyn ja tilalle tuli Stronglight 107 Pista kammet Aero Delta rattaalla…

http://www.saunalahti.fi/squire64/Yksivaihde/ratas1.jpg

http://www.saunalahti.fi/squire64/Yksivaihde/ratas2.jpg

No voi ny jumalauta :slight_smile:

Nyt ne tankoteipit vielä. Ja sellakkaa päälle?

Jotkut ruskeesivuiset kumit vois olla siistit. Vaikka tällaiset? Vaikka ne nimestään huolimatta ovat japanialaiset. Paitsi niidenhän pitäis tietty olla tuubit, tyhmä minä.

Ihan järjettömän hienot kammet/ratas! Mutta kyllä ne tässä pyörässä on hieman hukassa. Vaatisi vanhaa pursuittia/aika-ajotötteröä kaverikseen! :slight_smile:

-Olli

Ompa matalan näköinen kun keskiö laahustaa maata, tää on varmaan aika nopee

^mut turun velolle ei tarttekaan manchester-speksejä:

^onhan tossa man chestejä kaksin kappalein?

ChopperOlli - 20:34, 1.10.2011 » Ihan järjettömän hienot kammet/ratas! Mutta kyllä ne tässä pyörässä on hieman hukassa. Vaatisi vanhaa pursuittia/aika-ajotötteröä kaverikseen! :) -Olli
Näen asian samaan tapaan.

Onhan se noinkin… Toisaalta ei se ole missään sanottu, että noi viettää loppuikänsä tässä rungossa. Nyt mulla joka tapauksessa on tuollaiset.

Mutta mä näen asian myös niin, että kivampi kun noi hienot osat on nyt käytössä ja nähtävillä, kuin että mä hilloaisin niitä jossain hyllyssä odottamassa sitä mahdollisesti joskus löytyvää aitoa pursuittia, josta puuttuu just tollaset kammet ja ratas…

Ja hukassa jonkun mielestä tai ei, niin mä tykkään noista tossakin pyörässä!

Se on taivahan totuus, että nopeet osat saa pyörän kuin pyörän kulkemaan kovempaa, kuin hitaat osat.

Sekkarit käyntiin!

Hiukan edistystä tapahtunut tämänkin kanssa. Pyörä on purettu aivan osiksi ja runko on tällä hetkellä hiomavärissä. Kunhan saa sen hiottua, tulee pintaan candy ja jäähelmiäinen.

Ja koska en tänään jaksanut hioa, askartelin tangon kanssa.

http://www.saunalahti.fi/squire64/Yksivaihde/kangasteippi.jpg

Mitä tälle projektille kuuluu?

Tuo ohjaustanko on sellakoitu ja valmis. Siitäkin voisi laittaa kuvan tänne, on hiukan erilainen kuin suurin osa noista.
Runko on edelleen hiomavärivaiheessa, muutamaan kertaan jo hiottu, ja saanee värin ylleen ensi kuussa. Sitten vaan kesäksi nippuun ja ajoon.

Muutama kuva valmiista stongasta. Sellakkaa on sopivasti…

Mä inhoan kaiken maailman muoviteippejä. Tankonauhojen sisäpäät varmistin siis kiertämällä kalastajanlankaa nauhan ympärille…

Tangon päissä asustavat tutut Brooklynin korkit…

kiinnostaa tuo sellakka käsittely minkälainen pinta siitä jää? ajatko hanskoilla vai ilman?

Katos perhana, mullakin Brooklynit varattu tangon päihin. Onkos tämä joku yleinenkin kikka? Ite sattumalta huomasin, että on melko passelin kokonen. Hyvältä näyttää!

Sellakkapinta on luistamaton, mutta ei satu käsiin. Useimmiten ajan ilman hanskoja.

Sellakka tekee puuvillagripistä hieman karheahkon ja kovan, se on ihan kiva pinta ja minusta pitää paremmin kuin käsittelemätön grippi. Esteettinen pääoma kasvaa kun köyttää puuvillagrippiä tankoon ja suljaa sellakkaa päälle.

Kuinka kauan sellakka kestää käytössä, eli muuttuuko pinta ajan mittaan kuinka sileäksi/liukkaaksi vai säilyykö karheus? Entä pääseekö samaan lopputulokseen lakalla?

Kalastuslanka loistava idea! Käytitkö langan aloituksessa jotain erityisniksiä, tyyliin ompelua, vai kiersitkö sitä vaan pokkana nauhan aloituksen päälle?

Kyllä se ajan myötä hiukan muuttuu sileämmäksi, mutta se ei ole ongelma. Sellakkaa vaan lisää vanhan päälle, ja taas se on entisellään…

Aloitin langan viimeisen teippikierroksen alta, jolloin päätä ei näy. Loppupään vedin kiinni pienellä solmulla. Sellakka sitoo tuon niin, ettei alkupää pääse irtoamaan.

Tässä hyvä video langan sitomiseen:

Rivendell