Lastenpyörät

jarkko - 12:37, 11.5.2012 » Islat on sen verran hyviä hinta/laatusuhteeltaan, että ehkä sellaista kannattaa venata tovi. FFoorumin Islabikes-ketjuun voi ehkä heittää hienovaraisen ostokyselyn. Niitä on tullut sitä kautta maahan aika paljon.
Ei pysty odottamaan kahta kuukautta. Isoveljellä jä äidillä on Islabiket ja pitäis päästä yhdessä retkeilemään.

Oisko Mogoosen 20" BMX mitään?

Eiks noissa bemakseissa ole vähän huono geometria skideille? Etenkin jos vähän pidempää lenkkiä meinaa heittää?

Muutamia pyöriä on tullut jälkikasvulle hankittua. Tähän mennessä tuntuu että Spessun pyörät on todella yes.
Tosta Hotrockista on kokemusta vaan 24-tuumaisesta, mutta samaa kamaa pitäis olla rungot pienemmissäkin.

Tuommoinen Trekin vanhempi malli on nyt toisella käyttäjällä eikä mitään sanomista myöskään ole ollut. Spessu kuitenkin kevyemmän oloinen.

cube okalta 360€
lsla ois ohennettua putkea 8.8kg / 10.5kg^
Islabikes ois posteineen 348€, mutku ei oo!
Koitan väijyy hetken käytettyä Islaa.

jarkko - 12:37, 11.5.2012 » FFoorumin Islabikes-ketjuun voi ehkä heittää hienovaraisen ostokyselyn. Niitä on tullut sitä kautta maahan aika paljon.
Olinkin jo kerennyt laittaa viestin ja tänään hain pyörän lainaan pariksi vuodeksi joltain fillarifoorimilaiselta. Vieläpä punaisen mitä poika ei olisi suostunut tilaamaan. Tilanteen tuntien hän oli nyt aivan haltioissaan pyörästä. No se vanha olikin todella huono.

Perheen keskimmäinen lapsi ei vielä jaksa polkea itse kovin pitkiä matkoja ja peräkärryssä istuminen on ymmärrettävästi aika tylsää. Aloin katselemaan peräpyöriä ongelman ratkaisemiseksi. Periaatteessa kuitenkin karsastin välinettä, jolla on vain yksi käyttötarkoitus ja varsin rajallinen käyttöperiodi. Eivät myöskään ole erityisen halpoja. Inteerneetissä harhaillessani löysin kuitenkin vähän toisenlaisen ratkaisun, jolle löytyi jopa kotimainen jälleenmyyjä.

Tuorein logistiikkahankinta: TrailGator, aikuisen ja lapsen pyörän yhdistävä mekanismi, joka tekee normipyörästä tarvittaessa peräpyörän. Maahantuoja on Tampereella ja paikallisena välittäjänä toimii Fillarikellari. Uutena kustansi 95e, mikä on vajaa puolet halvimpien peräpyörien hinnoista.

Tähänastiset kokemukset on todella positiivisia, mitä nyt juniori välillä jarruttaa ylämäessä. Saapahan iskä ainakin enempi reeniä.

https://lh5.googleusercontent.com/-2AVU_rtdNnM/Ueqy8BEKdUI/AAAAAAAAA6s/pi96Y5drTz0/s640/20130720_185344.jpg

Konan lastencrossari ei ole muuten hassumpi…

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=95379

Konan lastencrossari ei ole muuten hassumpi…

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=95379

Poika (5v) on nyt vuoden verran painellut Islabikesin Cnoc 16:sta ja on kyllä ollut hyvä ostos. Aikamoinen ero jos vaikka painoa vertaa useimpiin muihin lastenpyöriin. Samoin jarrut + muut komponentit ovat sellaisia että ajaminen on helppoa. Aluksi pelkät käsijarrut epäilyttivät mutta niihin tottumiseen taisi pojalta mennä n. 5min. Purppuran värisenä menee tyttärelle kun käy pojalle pieneksi. Hintansa väärti mun mielestä helposti ja luulisin että Islabikesilta tulee seuraavakin fillari. Näytti toimivan bmx radallakin mainiosti kun tänään Kivikossa käytiin koittamassa.

Meidän 6v poika on tämän kauden ajellut Islan Being 20 (large) -pyörällä. Viime vuonna opettely ajamaan 16" Tunturi Ponilla, joka painaa ehkä 2x enemmän. On kyllä ihan reilua, että lapsi pystyy oikeasti itse käsittelemään pyörää ilman suurempia vaikeuksia; edesauttaa varmasti innostusta pyöräilyyn. Poika jaksaa polkea minne vain mennään, mitä tuskin tapahtuisi ratakiskosta hitsatulla markettipyörällä.
Vähän harmitti tuohon pyörään laittaa hyvinkin painava runkolukko, mutta lukitsemattomanahan sitä ei voi pitää. Käsittääkseni sen verran haluttua tavaraa on IslaBikesit, että varmasti lähtevät ´kävelemään´.

Uu jee täällä on tällainenkin! Kertokaa mistä löydän pyörän (budjettirajoitteinen olen tietenkin) maantiesinkulan haluavalle alle 140cm pitkälle lapselle?
Pian 9-vuotias poika on jo tehny todennäköisyyslaskelmia miten kauan menee että kasvaa sopivaksi mun pyörälle ja perii sen :smiley:
Ja varmaan tilaa kohta jonkun itse koska on keväällä löytänyt funkedupfixiesin sivun ja värikoodaa siellä itelleen pyörää koko ajan.

Kauheen masentavaa ja samanlaista toi ns. poikien pyörien valikoima. BMX sillä on ja se toimii tarkoituksessaan, mutta sen lisäks olis tarvetta pyörälle millä voi ajaa pidempääkin matkaa kun sellaista jo ihan kivasti ajaa.

Halvimmat lasten juniorimaantiepyörät ei tietenkään ole ostamisen arvoisia?
Vaihteetonta ei ole olemassa?

^www.Islabikes.com ja siellä oli “kohtalaisen” edullisia maantiepyöriä lapsille. Kannattaa kysellä myös paikallisilta pyöräilyyn liittyviltä seuroilta onko heillä myynnissä moisia? Toki kaikilla paikkakunnilla ei moista ole.

Cycle Centerissä (Hki) myynnissä käytetty Giantin mini-maantiepyörä…

http://www.cyclecenter.fi/product/888/giant-ocr-campagnolo-mirage-koko-s

Paikallisilta (Turku) kyselin keväällä, sillon ei ollu mitään. Islabikesin maantiepyörien hinnat on kyllä siinä ja siinä kun jää kuitenkin suht pian pieneksi, vaikka suurin syy taitaa olla se että lapsi on jo iskostanut päähänsä jotain minkä ulkonäkö sitä miellyttää niin paljon enemmän…

Muttamutta ton Giantin meinasin jo tilata!! Vaan katoinkohan oikein että kyseinen S-koko on 51cm/535mm, eli taitaa olla ihan liian suuri vielä kun lapsi on noin 135 cm pitkä.

petshkin: Mä kyllä veikkaan että toi runko on joku lastenrunko kokoa S…ainakin kuvassa pyörä näyttää niin pieneltä ettei millään voi olla viisykkönen. Mulla on nelikasi runko itsellä joten silmä on aika harjaantunut näiden pienten pyörien arviointiin :slight_smile:

Mutta jos haluat olla varma, ota ihmeessä yhteyttä Cycle Centeriin, tossahan oli puhnro. tossa myynti-ilmoituksessa :slight_smile:

No niin mustakin näyttää, siks ihmettelinkin kun googlasin jonkun kokotaulukon mikä kertoi niin. Ja koitin soittaakin kuuden maissa :slight_smile: muttei vastattu, koitan huomenna uusiks.

^Ok, toivottavasti onnistaa. Mä olisin pakahtunut onnesta jos mutsi olis ostanut mulle tollasen pyörän kun olin lapsi :smiley:

Ei onnista eikä onnistu :frowning: Soitin, se on niin suuri mitä taulukko kertoo, eli olis itellenikin vähän liian iso.

Fujilla olisi näitä: http://www.bike-mailorder.de/Komplettbike/Classic-Track-26-Zoll-Singlespeed-Fixie-Komplettrad-2013-black.html