Kyseenalaiset kauppakumppanit – Yleinen peräänhuuteluketju

Terve,

Kuuluisiko kenenkään tuttavapiiriin Galaxy-nimimerkillä täällä kulkeva kaveri/Juha Helo? Tavarat pakattuna valmiiksi ja kaupat sovittu mutta miestä ei ole palstoilla näkynyt. Jos joku viitsii niin laittaa vaikka puh. nroa privalla niin saadaan kaveriin yhteys. Iso kiitos jo etukäteen.

Meikänkin piti hierasta Galaxyn kanssa kaupat pari viikkoa sitten. Viimeks kun oltiin puheissa, niin hän lupas muistaakseni laittaa sähköpostia viikon 33 alussa. Sunnuntaina 22. päivä ja vissiin viime tiistaina eli 24. pv koitin soitella, mutta numeroon ei saanut yhteyttä.

Huono kaupankävijä. Perui kaupat viikon/yli viikon odotuksen jälkeen.

Kun palstan käyttäjämäärä on kasvanut melkoisen isoksi ja täällä tehdään aika paljon kauppaa, olisko paikallaan jokin yleinen kauppakumppanien arviointithreadi. Voisi vähentää ohareiden määrää.

^ olisi paikallaan, kiinteänä

Otsikko on muutettu ja sijoitetty tuonne yksivaihde.net -osioon ja stickytetty sinne.

En tiedä onko tämä varsinaisesti oikea ketju, mutta äkkiseltään en sopivampaakaan löytänyt joten antaapa nyt mennä.

Viime tiistaina löin kaupat lukkoon foorumilla myynnissä olevasta pyörästä ja siirsin myyjän (jonka nimimerkkiä en ainakaan toistaiseksi halua paljastaa) tilille sovitun kauppasumman ja kuljetuskustannukset sillä puheella, että myyjä laittaa pyörän tulemaan mulle matkahuollolla “loppu viikosta”. Odottelin rauhassa viikonlopun yli ja kun maanantaina rupesin kyselemään lähetysnumeron perään selvisi, että myyjä ei ollut toimittanut pyörää matkahuoltoon. Hän sanoi maanantaina lähettävänsä pyörän tiistaina, mutta kuinka ollakaan ilmoitti keskiviikkona ettei vieläkään ollut lähettänyt pyörää ja sanoi hoitavansa asian torstaina eli tänään, sen jälkeen kun olin painokkaasti teroittanut että mulla alkaa pikku hiljaa huumorintaju loppua tämän homman kanssa. Samassa rytäkässä selvisi myös, että pyörä ei ole edes myyjän hallussa vaan useamman sadan kilometrin päässä toisella paikkakunnalla säilöttynä kaverin varastoon ja kyseinen kaveri on syypää siihen että pyörä ei vielä ole mun hallussa sillä hän ei ole toimittanut pyörää matkahuoltoon vaikka myyjä on omien sanojensa mukaan näin hänen kanssaan sopinut ja patistellut hoitamaan asian.

Tänään ois pitänyt siis pyörän vihdoin ja viimein lähteä tulemaan mulle päin, mutta kuinka ollakaan myyjä ilmoitti hetki sitten epämääräisten selitysten kera, ettei kaveri ollut saanut tänäänkään pyörää lähetettyä ja ilmeisesti yrittää huomenna uudestaan.

Kuinka kauan te kestäisitte tällaista välinpitämättömyyttä myyjältä? Onko mulla vaan lyhyt pinna kun alkaa oleen jo mitta totaalisen täynnä? Vaikka en jaksa uskoa joutuneeni varsinaisen huijauksen kohteeksi tilanne alkaa aiheuttaa aika suurissa määrin ylimääräistä stressiä ja ärtymystä, sillä ko. pyörällä olisi pitänyt päästä kulkemaan jo tällä viikolla töihin eikä varsinaisesti oo varaakaan leputtaa isoja summia rahaa vastikkeetta jonkun toisen pankkitilillä.

Sen sijaan, että kohta alkaa tipahdella kuittailuja tyyliin “mitäs menit maksamaan pyörän etukäteen”, joku samanlaisessa tilanteessa ollut vois jakaa viisauttaan jotta saisin tilanteen ratkeemaan fiksusti ja nopeasti. Vahinkohan tässä on jo tapahtunut, sillä pyörä on jo nyt yli viikon myöhässä ja vaikka se huomenna jollain ihmeen konstilla löytäis tiensä matkahuoltoon, menee pitkälle ensi viikkoon ennenkuin se on mulla. Hyviä vinkkejä miten saan potkittua vauhtia myyjään otetaan vastaan vai onko joku sitä mieltä että kannattias vaan myöntää tappionsa ja ilmottaa että, kauppa on purettu, palauta rahat ja käydä hakeen uus pyörä vaikka jostain paikallisesta liikkeestä?

Paljonkos meni rahaa jos saa kysyy?

En ite ainakaan jaksais lähteä kattelemaan minkäänlaista perseilyä ja laiskottelua kenenkään suunnalta kauppoja tekiessä mukaanlukien itseni.
Jos nyt on joku rare ja siisti raami kyseessä niin ens viikon omakohtaisesti saattasin vielä venailla, sit pyytäsin rahoja takaspäin ja lähtisin internetshoppailee.

Ei tuo korrektia toimintaa ole. Myyjä saisi hävetä.

On niitä paskoja ostajiakin… Nykyään cashit handuun tai tilisiirto paikanpäällä tai ennen kauppoja. Ikävää alkaa karhuamaan massejaan.
Mutta ^ hyi myyjä sua! Paas postiin.

Eikös tuo ole jo huijaustapaus? Poliisin sekaantuminen saa yleensä porukkaan vauhtia (jo pelkkä uhka riittää), vaikka voihan tuossa tarinassa osa totta ollakin. Tuollaisten juttujen takia sitä ostaa ja myy mieluummin kasvotusten. Tosin, taitaa olla tommoset myyjät harvassa. Toivottavasti.

Sitä ajattelee että palstalaisten kanssa diilaillessa on turvassa.

Kun nussii yhden meistä kanssa, nussii koko perheen kanssa.

Itse olen katsellut vähän koska rekisteröitynyt ja postaileeko usein jne jos viikko sitten rekisteröitynyt niin en todellakaan rupea edes hieromaan kauppoja.

Heitin vielä myyjälle mailia ja totesin, että homman nimi on se että jos pyörää ei huomenna toimiteta matkahuoltoon niin vaihtoehtoja on tasan kaksi: pyörä toimitetaan matkahuoltoon maanantaina ja myyjä kattaa lähetyskulutut korvaukseksi viivästyksestä tai kaupat puretaan, rahat palautetaan ja myyjä saa etsiä pyörälleen uuden ostajan. Vastaukseksi sain välinpitämättömän ja valjun viestin joka ei ottanut millään tavalla kantaa siihen mikä kolmesta edellä kuvatusta skenaariosta on todennäköisin, mutta jotenki en jaksa uskoa, että se pyörä huomennakaan löytää tietään matkahuoltoon kun se ei sinne asti ole päässyt reilussa viikossa.

Muutamiin vastauksiin viitaten, haluan edelleen uskoa että kyse on huonosta kauppatavasta eikä huijaustapauksesta ja jotta tää toistaiseksi avoin tapaus ei henkilöityisi kehenkään tyydytyn toteamaan että kyseessä ei ollut foorumin kauppapaikan mittakaavassa kallis pyörä, mutta ei kuitenkaan kaikista halvinkaan. Kyseessä ei ollut myöskään erityisen rare kampe, mutta sen verran hyvään hintaan pyörä mun mielestä liikkui, että en aivan älyttömän heppoisin perustein halunnu lähteä kauppoja purkamaan, varsinkin kun tarve uudelle pyörälle on akuutti ja rahojen takaisin saamisen jälkeen vierähtäis helposti taas se pari viikkoa ennenkuin saa hoidettua jonkin toisen vaihtoehdon tilalle. Toivotaan nyt, että se pyörä sieltä lähtee huomenna tulemaan tai että mahdollisessa rahojen palauttamisessa ei mene sitä paria viikkoa.

http://cannabisculture.com/v2/files/images/4815-4792-PeaceMiddleEast.jpg

Ikävä homma.

Jostain syystä yksityishenkilöiden väliset kaupat ei aina hoidu ihan yhtä kivuttomasti kuin muut nettikauppaostokset. Johtuiskohan liian hyvästä sosiaaliturvan tasosta, että myyjiltä puuttuu insentiivi tuloksen tekemiseen ja asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseen.

Nimi esiin. Julkinen nöyrytyys saa yleensä vauhtia asioihin.

…tai sitten et kuule hepusta enää ikinä mitään.

NIMIMERKKI esiin.

EDIT: Ja kauppatavara.

Moxi - 21:02, 6.6.2013 » Samassa rytäkässä selvisi myös, että pyörä ei ole edes myyjän hallussa vaan useamman sadan kilometrin päässä toisella paikkakunnalla säilöttynä kaverin varastoon ja kyseinen kaveri on syypää siihen että pyörä ei vielä ole mun hallussa sillä hän ei ole toimittanut pyörää matkahuoltoon vaikka myyjä on omien sanojensa mukaan näin hänen kanssaan sopinut ja patistellut hoitamaan asian.
Se, että tästä ei kerrottu heti alussa, viittaa vahvasti siihen, että sua ollaan kusemassa linssiin. Vaadit kaupan purkamista rahoja takaisin ASAP. Jos yhtään mitään kitinää tulee kaupan purkamisesta, niin poliisi mukaan kuvioon heti.

Nimi esiin ja osoite selville niin voidaan tilata sen kotiovelle pitsaa ja jehovia.