Kuvia omista pyöristä, joille ei ole omia topsuja

Nyt on kova.

1 Like

vääri tobik lol

edit ei ollukkaan lol (cargotila puuttuu) silti upee!

1 Like

En muista onko tää ollu aiemmin, mutta laitetaan nyt kun tuli tehtyä vähän isompi päivitys.

Kyseessä siis taiwanilainen tusinarunko jota saa vaikka millä merkillä. Ostin tän taannoin 20-vuotishääpäiväksemme joltain aussilta joka oli tämän sieltä muuttokuormassa uittanut. Alunperin tää oli 622 kiekoilla ja koko homma lähti siltä että halusin vähän muhkumpaa kumia. Kasailin uudet välikoon kiekot (XT+Andra 321+Sapim strong) ja nyt menee kaksituumaiset lokareilla ja ilman vaikka mitä.

Alkuperäiset BB5 jarrut oli lähinnä symboliset, eikä korvaajaksi vaihtamani halvat Magurat olleet juuri sen paremmat. Nyt laitoin hinnat alkaen Shimanon nelipyttyset ja tuntuis jo heti paremmalta. Ja sit kun kerran pyörä oli palasina, niin 3x8 Ramin X4/5 vaihteetkin sai lähteä ja tilalla on nyt SLX 46x11-46.

Tarkoitus olis vielä juottaa uusi kekke johon tartsille ja lowridereille kunnolliset kiinnikkeet, mutta se saa ehkä odottaa ensi talveen. Jotain pientä säätöä vielä vailla, mutta kyllä tää nyt tuntuu niin paljon paremmalta.

22 Likes


Uus ohjain, himmeet fiilikset!

62 Likes

Tuossa näyttäisi olevan potentiaalia pituuseroisillekin. Millaisille pituuksille tuossa on sopivuutta?

Rungon tarrassa lukee 178-188cm. Mä olen 185. Lämppärin paikka on tossa säädetty reilu 165cm henkilölle eikä siihen ihan hirveästi pidempi mahdu ilman stemmin vaihtoa tai bullista. Lyhennysvaraa on takana sitten kyllä ihan reippaasti. Joku 155 pitkä siinä on mukavasti polkenut eikä oltu vielä edes ihan rajoilla. Sais tosiaan meille olla pikkusen isompikin, mutta tällä nyt mennään.

Olen laiskasti kyttäillyt pidempään n. 190 cm ja n. 160 cm parille sopivaa tandemia. Ei ole vielä tullut niin hyvää vastaan edullisesti, että olisin kokeilemaan lähtenyt.

Tandemeissa aina isompi edessä, miksi pikkuhenkilöiden maisemat rajoitetaan persvakoon?

2 Likes

Hyvä huomio! Fiksumpaahan ois että pitempi olis takana niin molemmat näkis jotain.

1 Like

Ei voi ku Duratecille tilausta laittaa.

E: mut siis tätähän saa kyllä tulla kokeilemaan jos haluaa kokoa mallittaa tai muuten vaan tandemointia testata.

Onneksi on Hase Pino

Tai siis oispa.

Miten pitkä vaakaputki stokerilla on?

Olikohan toi 73cm ja stemmin min on about 190mm. Lyhyemmän stemmin teko on kanssa listalla, mutta koska 29.8 kipparin satulatolppa, niin toikin vaatii viitsimistä.

Aika perus joo. Mua tulee ikuisesti harmittamaan sen oman tandemin 72cm vaaka kun olis hyvin voinut tehdä 76cm+. Mahtuis 180cm pitkä stokeri paremmin. Kyllä siihen nyttenkin mahtuu mutta ajoasento jää vähän lyhyeksi ettei lääpi kapteenia.
Alarajaa en sit taas keksi ellei kato vaan vaakaputken korkeutta. 150cm alkaen varmaan ja lisää pituutta stemmiin.

Mulla on 30,0mm tasan satulaputki kapteenilla. Siihen on shimmattu 28,6mm tolppa niin että normi 9/8" stemmi menee shimmittä.
Kato jos löydät 0,6mm seinämävahvuuden shimmin niin menee normistemmit. Tuntuu helpommalta kuin .058" seinämävahvuutta olevan tuumajavartin cromoputken speksaaminen vain tuota tarkoitusta varten. Kun et sä silti jaksa tehdä sellasta teleskooppistemmiä ja ajoasentoa joutuu silti aina hiomaan :wink:

20 Likes

24 Likes

45 Likes

22 Likes

NONIIN

8 Likes

19 Likes