Kuvia omista pyöristä, joille ei ole omia topsuja

Ei näy.

Ohje

niq - 20:46, 12.11.2020 » Ei näy. [Ohje](https://www.dropboxforum.com/t5/Dropbox-files-folders/How-do-I-embed-images-with-a-direct-link-from-Dropbox/td-p/245432)
Kiitti infosta!

Perjantaina kadonneen tilalle partsbin build.

edit:
Jouduin mä takarattaan ja renkaat hakemaan.

1 Like

Tämmöinen tästä nyt tuli:
https://live.staticflickr.com/65535/50624667697_03e5bce378_c.jpg_20201120_154905 by richard räystäs, on Flickr

No sehän on tosi kiva/kova.

No niin,
todettuani Genesiksen CdF:n liian pitkäksi ja saatuani sen kiertoon hommasin Brotherin Keplerin, jonka 54 koko korkeudeltaan ja piitudeltaan hyvin lähellä itselleni erinomaisesti sopivia 53 Rolleria ja Sibboa. Tässä sykysn mittaan olen hiljalleen värkkäillyt tuon parissa ja eilen tuli valmista, kun sain viimeiset palikat kiinni (lokarit, takavalo, tartsi). Sen verran mitä olen nyt testannut, niin ensikasaus osui oikeastaan ihan nappiin. Näin pitkäälti siksi, että rolleriin ja sibboon vertailemalla sai aika hyvän käsityksen siitä minkä mittaista osaa pitäisi olla.

Sinä sanot ‘boomerstäkki’, minän sanon ‘täydellinen ajoasento itselleni’.

  • kiekot & renkaat: DT Swiss R460 -kehät, Shimano XT8010/UR705 navat, GravelKing 40 mm tubeless
  • voimansiirto: 38/11–36 välitys, AbsoluteBLACK nw eturatas, Deoren kymppipakka, Sugino Messenger -kammet, Shimpan joku perus nelikanttikeskiö ja ketju, polkimina Shimanon XT flätti/spd kombinaatioyhdistelmä, takavaihtaja Shimano GRX 10v
  • ohjaamo: Ritcheyn joku 440mm gravelstonga, Cane Creek EC34 -ohjainlaakeri, Deda Zero 70 mm stemmi, kahvat & jarrut: Shimano GRX
  • istumapaikat: Thomsonin inline, Salsan liplock ja C17 allweather reiällä

Ei ole kevyt, vaan säästöohennetun 4130 kromoteräksestä tehdyn pyörän painoinen, eli ei liian raskaskaan. Kammet, ohjainlaakeri, pakka tolppa ja satula käytettyä tai muista pyöristä torakoitua osaa, muuten uutta. Rungon läpiakselit pani tekemään kokonaan uudet kiekot, koska sopivia ei ollut. Ja koska mulla ei ollut vaihde- ja jarruosastostakaan oikein mitään palaa, niin Shimanon GRX-setti ratkaisi sen kysymyksen.

Kiitämme Velobiaa rungon esitöiden tekemisestä ja siitä, että löytyy osaa hyllystä. Nimim. TS opetti mulle nestelevarien asennuksen ja ilmauksen, mistä suurikiitos. Vaihteiden kanssa pelaamisessa auttoi jonkun leveää Irlannin englantia puhuvan mekaanikkoguben video.

edit. lamppuina B&M:n Luxos IQ2-u, koska siitä saa sähköä, ja B&M Secula, koska se on vähän kuten Matula: törkeän näköinen saksalainen perässä roikkuva ilmestys, ja siksi niin siisti.

Hyvin tehty. Ei muuta ku kilometrejä vyön alle!

Nyt on kunnollista!

Näyttää ihan tutamin polkupyörältä :smiley:

No myönnetään, että näyttäähän nämä siltä, että on ollut sama tyyppi kasaamassa :smiley:

Vitu kovii kaik

Ipetron - 15:38, 25.11.2020 » Vitu kovii kaik
Tutamin pyöristä tulee kyllä hyvä fiilis

Tossa Tutam-triossa on just ne ominaisuudet mitä itekki speksailen mielessäni. Ihan ajopyörien näkösii laitteita, joten miks toimivaa konseptia lähtis liian radikaalisti muuttamaan?

Paljon satulan kärjestä on tangon keskelle ja pudotusta satulasta tangolle?

Vaihtaisin pidemmät lokarit, esim (kirkkaat) pelagot ja kirkkaat kammet vois toimia myös. Tulevaisuudessa näkisin tässä jonkun artesaani/diy-stemmin ja -tarakan.

spacer - 18:47, 25.11.2020 » Vaihtaisin pidemmät lokarit.
Tämä. Saanko tulla puhumaan vapahtajistamme roiskeläpistä? Viimeinen 15 cm ratkaisee.

Tosimies vetää aina ekana perillä painepesurilla päästä varpaisiin.

Juu on se niin et

Mr.Auer - 19:55, 25.11.2020 » Tosimies
aina painepesurin omistaa. Eiku

Mut ei toimi laavulla.

Eikkäs joo, kiitoksia kommenteista. Noi kolme fillaria (fiksi, sinkula ja retkipyörä) ovat aika lailla ne, joilla kaikki ajot hoituvat. Kuorkki sitten tietty vielä pääle, eli neljä pyörää taitaa olla itselleni aika oikea määrä. (Tietty rollerista voisi olla identtinen kopio ihan vaan kaiken varalta.)

Kuraläpät ajattelinkin askarrella Kepleriin, kun nimim. azure siitä huomautti, ja koska painepesuria en omista.

https://i.ibb.co/cN7tpF5/20201127-223439.jpg

Yleensä mulla menee vuosi, että pyörä hioutuu muotoonsa. Tuntsan kanssa on mennyt viis vuotta, kun aina on tuntunut jotenkin väärältä. Viimein tuntuu että on kohdillaan

Laitetaas vielä lähtötilanne viiden vuoden takaa:
https://i.ibb.co/023TQbv/tunturi.jpg