Kuvia omista pyöristä, joille ei ole omia topsuja

Nastan näköinen peli!

katurataisa ohjaamomitoitus!
mitä toi painaa? keula vissiin alu?

en ole punninnut, kiinnostaisi itseäkin. Haarukka on alumiinia. 1,5" ruokoputkella. Vähän ehkä kiinnostais joskus kenties päivittää johonkin tapered tai 1 1/8, mutta en tiedä miten nuo redusoijaohjainlaakerit oikeen menevät.

Ohjaamo tosiaan tuntuu tulevan aika lähelle. Ajattelin nyt ainakin vaihtaa tuon tangon suoraan ja vähemmän nousevaan, sekä etsiä asentoa setbäktolpalla. Ehkä se 45mm thomson jää haaveeksi, kun tuo nykyinen taitaa olla 75mm.

L koko ja 45mm stemmi olis ollut varmaan paras ratkasu. Noh, oppirahoja. Ajaa tälläkin, on ainakin ketterämpi.

no punnitseppa jossain välis. sinkulamaasturi ei vältis ole metässä yhtään ketterä jos ohjaamossa ei ole tilaa jumpata. jos tuntuu liian pieneltä niin ei muuta kun kiertoon, menee varmaan kaupaks, kun tuntuu maastohommat olevan tällä foorumilla uus cyclocross.

Melko sopusuhtaiseltahan tuo nykyinen setuppi näyttää. Pitkä tolppa aina tasottaa menoa jonkun verran. Stemmillä ja stongalla voi testailla, ei se pitkä stemmi maastoajosta mahdotonta tee. Minä olen ajanut vähän liian lyhyellä rungolla jo pari vuotta.

Kannattaa muistaa että leveämpi stonga + entinen stemmi tekee asennosta vähän etukumaramman, mutta ei silti lisää tilaa.

EDIT: RASVAA EBB!

Onko temmi jotain 70mm? Koklaa 90mm.

Mummielestä tuo lyhytstemmi-hommelit on ihan höpöjä ja itsellänihän maasturissa on 100cm temmi.

edit: sitä paitsi sulla on suora tolppakin vielä tuossa. Siinähän on useita senttejä pelivaraa.

edit: kas virhe, en korjaa… kun sain hyvää muistutustakin.

Ehkä parin ekan lenkin pohjalta ei vielä kannata tehdä kovin raflaavia ratkaisuja. Aja tolla ja katso miltä tuntuu muutaman lenkin jälkeen. Oma edellinen 29 tuntui aluksi ahtaalta ja vaihdoin vähän leveämmän stongan ja pidemmän stemmin. Silloin arvoin niin ikään M ja L kokojen välillä päätyen M:ään. Säätelin spacereita ja koitin löytää passelia asentoa mutta ei vaan tuntunut hyvältä. Lopuksi kuitenkin miellyttävä ajoasento löytyi senttiä alkuperäistä lyhyemmästä stemmistä ja 5 cm leveämmästä stongasta. Taisin olla saman mittainen kuin sä (181) ja tuossa edellisessä efektiivinen vaakaputki oli 60 cm. Passeli set up löytyi 80mm stemmilla ja 73cm leveällä stongalla. Nykyään tosiaan 62cm vaakaan, 5cm stemmi ja 75 leveä stonga. Pyörän koko ei kyllä ollut syy vaihtamiseen.

Smurf - 21:55, 13.11.2012 »

Mummielestä tuo lyhytstemmi-hommelit on ihan höpöjä ja itsellänihän maasturissa on 100cm temmi.

Mummielestä sinkulajäykkäperämaasturissa saa olla tilaa reilusti koska putkelta kumminki ajetaan aika iso osa möykyistä. Kyllä pitäisin liioiteltuna silti tuota temmin pituutta

itse en myöskään yltäisi metrin pituisen stemmin päässä olevaan tankoon. viimeksi smurffin maastopyörän nähdessäni siinä oli noin 10% tuosta oleva stemuli.

Miks stemmin pitäis olla parin sentin nysä? Joku 60-110mm on mun mielestä maasturissa vallan sopiva.

tya - 23:50, 13.11.2012 » Miks stemmin pitäis olla parin sentin nysä? Joku 60-110mm on mun mielestä maasturissa vallan sopiva.
Ei varmaan minkään takia. Ennen jos xc-maasturissa tähdättiin sinne 10-13cm stemmiin, niin vaikka täällä nyt on stemmien lyhenemisestä puhuttu, niin ei tarvii heti vetää överejä. Jos nyt tähtää rungon kanssa jonnekkin 8cm stemmiin, niin jää vielä pari senttiä pelivaraa puolelleen ja ollaan vielä järkevällä toimialueella.


Syyspäivä, marraskuu.



laitetaas nyt nää loputkin kuvat, ihan kun ne tuli otettua

huomen vaihtuu 2.4" ja lukkikset varmaankin. Sain kans leveen tangon testiin. Jarrut vaihoin aika nopeasti oikein päin. Ei taida olla viel kuvissa.

^hieno! peukalohymiö

^^ joko on punnittu?

Jahas. Tartsipyörä tartsitta krossiohjaamolla. Ompa pehmee, tylsän näköinen ja hauska. Pakko oli laittaa hetkeksi tuollainen setuppi, ku nelsoni on metsässä niin saatanan liukas slikseineen. Juanitasta täytyy varmaan kasata 40mm nappuloilla ja aheadistemmillä maastophixy. Oh.

munakorva - 18:10, 21.11.2012 » Jahas. Tartsipyörä tartsitta [s]krossi[/s]riiseriohjaamolla.
krossi = droppi.

okei. Rossiohjaamo, eli levee riseri.

Mikäs toi oli? Oliko toi se Ollin duunama vai hä? tota

Joo. Nimim. Erik sen mulle möi. Oon vieläki muuten ko herralle bissen ainaki auki!

On tuo mulla ollut muutaman kuukauden kasassa niinks kuljetuspyöränä, mutta ei ol jaksanut amaa tehä