Kuvia omista pyöristä, joille ei ole omia topsuja

Operoin sen perusteella että jossain vaiheessa Teemu kysyi multa onnistuuko Rollerin seatstayn splittaus johon vastasin että kyllä. Homma jäi mutta myöhemmin näin kuvan Teemun Rollerista jossa splittiperä ja hihnaveto. Oletin että joku muu oli hoitanut homman. Voi hitsi kun menikin mönkään!

what is this sössöting

Melkein oikein.
Hihna-Rollerista innostuneena suunnittelin Krampuksen ja/tai KarateMonkeyn hihnoittamista ja siihen hommaan kyselin apuja. Homma jäi tosin lopulta kokonaan toteuttamatta.

Just niin :smiley:

No siis kavereitahan tässä kaikki ollaan ja väärässä ja mieltä saa ja kuuluu olla, tai noh helppohan se mun on puhua kun oon niin usein väärässä ja mieltä :joy: :hugs:

29 Likes


Wrum-wrum.

21 Likes


Tämmösellä hybridillä oon tässä kotvasen nyt ajellut ja tuntuu varsin raikkaalta talven ysärimaasturirytyytyksen jälkeen. Kaikki on vielä vähän vinksin vonksin mutta semmosta se on muutenkin hemmetti.

29 Likes

Pakko hehkuttaa, eilen eka lenkki maantiepyörällä tälle vuodelle. On se vaan namia. Viime kaudesta kiekot muuttuneet.

14 Likes

Pieniä muutoksia vielä tapahtui stavaan.
Pistin ne uudet 55mm pelagon lokarit, 44mm bywayt kesäkumeiks, 120mm stemmi ja ergonomiset gripit. On hyvä.

11 Likes

Menikö lokasuojat ilman suurempaa kikkailua? Noi 55m lokarit kuuluvat myös itseni suunnitelmiin.

Kyl ne ilman sen suurempia temppuja meni. Yhtään noita isompia lokareita tuskin sais mahtumaan.

Kun on kihnuttanut asfalttista työmatkaa 4-5 vuotta semiläskillä ni kelepaa ajalle tällaisella suomalaisella kapeerenkaisella nyt. Ajoasentokin aika paljon hyökkäävämpi tässä. Tällaisena sen sain ja mietitään juhannukseen asti tarviiko mitään vaihtaa. Jalka lähtee. Ja runkolukko, koska ei avaimia.

4 Likes

Onpas maistuva Nishiki. Mikä runko kyseessä? En näe pikseleistä.

Miellyttävän jyhkeä muotokieli Tunturissa kyllä. :+1:

Mikko Mäkipäästä mallia ottaisin.

3 Likes

Tulipa laitettua paikalleen tuo etusatulasysteemi, minkä tekemisestä oli lastenkuljetusketjussa kuvia.

Hyvin toimi ja kyytiläinen viihtyy.


Voi ottaa hamax-kiinnikkeen pois.

11 Likes

Kelekka.

Hyvin hiljaksiin päivitän kalustoa sopivamman kokoiseksi ja käyttöön sopivammaksi. Tällainen tuli ostettua käytettynä alkutalvesta. Trainerilla olen hakenut säädöt ja tänään vein ensimmäistä kertaa ulos.

Giant Propel Advanced 1 jostain 2010-luvun puolivälistä. Ultegraa paitsi jarrut. Kiinakuitukiekot ja GP5000 tubelessina. Maksoin 1500 ja mukana tuli varakiekot, uusi ketju vaikka entinenkin oli ok sekä pari stemmiä. Nyt koeajon jälkeen sanoisin että hyvä diili nykyisessä markkinatilanteessa.

Näyttäähän se markettipyörältä mutta olen oikeasti pitkään halunnut Giantin. Se tekee itse omat runkonsa ja lisäksi tykkään Marianne Vosin 2010-luvusta. Ajokäytös oli ihan sama kuin Kanariffan vuokrakuitupyörissä eli neutraali, ei mitään yllätyksiä eikä notkunut. Koko oli just hyvä. Airoahan tuossa rungossa ei nykymittapuulla ole, etenkään piuhoissa, mutta jos pidän ajopaidan vetskaria kiinni niin ero nykypyöriin kuittaantuu tutkimusten mukaan.

Mukavuus yllätti positiivisesti. Tärinää suodatti paremmin kuin kumpikaan omista teräsverrokeista (EAI Bareknuckle kuitukiekoilla & vintagemaantiepyörä ohuesta mutta kovasta huippulaatuputkesta alukiekoilla). Isommat iskut tulivat toki läpi mutta nätisti. Tämä ei tietenkään kerro runkomateriaaleista mitään vaan tubeless-teknologian ylivertaisuudesta.

Joo ja tiedän että satulan pitäisi olla valkoinen. Sen verran olen puristi että vaihdan kyllä joskus, luultavasti sitten kun tankonauha on harmaa.

20 Likes

Aikamoinen kelkka ja vannejarrutkin vielä!

Ajohenkilön pyörä niin monin tavoin.
Tussaisin etukiekon tai tarrapommittaisin takasen.