Kuulokkeet

Näistä tuli puhetta YV Twitterissä ja olin juuri vastaamassa sinne kunnes tajusin alottaa tän. Tiedän jo ihan Turun skenestä, että täällä häärää pari DJ:tä ja Mjuusic-lankakin käy kuumana. Hipsterit (joo en tiiä keitä ovat ja onko täällä ollenkaan?!) lienee musiikkiporukkaa.

Nii eli millä kuuntelette musaa ja erityisen kiintoisaa ois tietää sankakuulokkeista, jotka toimisivat myös kypärän alla. Toistaiseksi ei oo tullu vastaan muita malleja, kuin Koss PortaPro… menny jo kahdet rikki - piuhat nirhaantuu ja katkeilee :confused:

nappeina ollu vaikka mitä ja kaikki aina hajoo. Ostin sit maxellin napit tarjoustalosta hintaan ~6€. Toiminu ja toimii vieläkin. Lappuina käytän kossin porta proita ja kotona kuunnellessa käytän mun pioneerin se-30 kuulokkeita. Samoja myös bassoa soitellessa kotosalla. Ostin kirpparilta vitosella ja voin sanoa etten parempaa löytöä ole koskaan tehnyt. Jos löydätte samanlaiset niin ostakaa.

Ajaessa en tykkää kuunnella musaa kun se vie keskittymisen ajamisesta.

Jep, kyselin Twitter langassa nappikuuloke-suositusten perään kun vanhat hajos. Ohjattiin tänne.

Niin, onko suosituksia edullisista ja jopa hyvistä arkinapeista? Hifistely ei kiinnosta ja muutamaa kymppiä enempää en viittis napeista maksaa, kun on kuitenkin kunnon kuulokket musahommiin.

“Laatumerkkejäkin” saa näköjään muutamalla kympillä, onkohan noissa edullisissa napeissa juurikaan eroja?

Kossin sparkplugit on hyvät kuulokkeet mut itellä tuppas hajoomaan suht nopeasti. Johdot poikkes mikä saattaa kyllä johtua käyttäjän “väkivaltaisesta” käytöstä ja säilyksestä.

Täältä ääni sparkplugeille kans.

Joo, jotkut sellaset vois hankkia. Kulutustavaraahan noi napit on, kunnon kuulokkeet sit erikseen. Kosseja mulla ei oo koskaan ollutkaan, toi nimi tuo hymyn huulille kai se on hyvä asia.

Mä en spark plugeista erityisemmin oo tykännyt. Ääni on bassovoittoinen ja tunkkainen. Korviin asettelu on aika tarkkaa puuhaa, jotta ääni kuuluisi edes samanlaisena kumpaankin korvaan. Hyvää noissa on halpa hinta ja se, että ne eristää ulkoa tulevan melun tehokkaasti. En kyllä omista parempiakaan nappeja/tulppia.

Sennheiserin korvan tukkivat napit on parhaat koskaan mutta hintakin on jotai 75 e

Spark Plugit on mielestäni ihan kamalat. En ole millään tavalla hifisti, mutta kuten Grouchokin tuossa yllä mainitsi, niin onhan noissa ihan tajuttoman tunkkainen ääni.

Aikaisemmat Klipchin S4:t oli lähestulkoon päivittäisessä käytössä ~kolmisen vuotta. Kuukausi sitten vaihdoin Klipchin S4 II:een ja täytyy sanoa että tykkään tosi paljon näistäkin. Toimistokäytössäkin toimii mukavasti kun vaimentavat ympäristön mölyä aika hyvin. Kaukosäätimestä myös plussaa. Ei ehkä ihan suoraan “muutaman kympin” budjettiin mene mutta suosittelen.

En oo mikään kauheen innokas kuulokekuuntelija joten kalliimmat nappikuulokkeet jätän suosiolla kauppaan. Musahommiin mulla on kuitenkin Sennheiserin HD250:t. Sennheiserien piuhat ei oo ihan vakuuttaneet, toka piuha menossa ja sekin prakaa. Onhan noi kuulokkeet toki olleet aika monessa mukana ja niitä on pitänyt hieman fiksatakin, jesarilla tietenkin.

Sennheisrilla on jotain halvempiakin malleja mutta ehkä jonkun muun merkkiset välillä…

Mulla on ollu arviolta 5 vuotta nyt käytössä Sennheiser HD485 kuulokkeet. Todella kestävät, ei voi muuta sanoa. Johto on mukavan paksu ja vielä vaihdettava. Oon nukkunu näitten päällä miljoona kertaa ja säätäkin on saaneet välillä kestää. Ei vieläkään mitään vikaa. Äänenlaatukin on erittäin hyvä, todella selkeä ääni ja laaja ääniskaala. En voi kuin suositella.
http://www.reviewby.com/wp-content/uploads/2010/04/sennheiser-hd-485-.png

^Noissa on näköjään paksumman/paremman näköinen piuha vaikka onkin kai huomattavasti halvemmat…go figure, kumpiakaan ei kai enää tehdä. Seuraaviks studio-kuullokkeiksi hankin ehkä AKG:t.

AKG K500
http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/image/91/image1128407020_k500_scan43421fecc34f2.JPG

'nuff said.

Kuulloke:

Olen täällä koko viikon. Kokeilkaa vasikkaa.

tollaset Logitech: langattomat hiiret, näppäimistöt, kuulokemikrofonit ja videoneuvottelujärjestelmät löytyy käytöstä ja äänenlaatu on kyllä erittäin hyvä,eristää hyvin taustamelun pois.

Itsellä koss portaprot ollu viimeset 7 vuotta käytössä, oiskohan nyt ollut 3 jotka meni rikki ja kyllästyin aina ostamaan uusia. Kaveri sitten vinkkas että kokeile reklamoida tuolta http://www.myportapro.com/ linkin kautta ja sain muutaman päivän päästä 2 paria nuita korjaus settejä. Ei voi muutakuin kehua kyseisiä kuulokkeita, hyvä hinta-laatu suhde.

PortaProt on maksaneet joskus satasen ja ne on laskettu lähes hifiksi. Nyt lähtee alta kolmen kybän. Hinta-laatu -suhde on ihan lyömätön!

Ketjun voi pistää kiinni. Senkun HD 25-SP II toimii kotona, klubilla ja julkisissa. Jokainen osa on vaihdettavissa.

http://i.testfreaks.co.uk/images/products/600x400/6/sennheiser-hd-25-sp.23513862.jpg

Itelläkin nuo Sparkplugit tuppasi hajoilemaan. Johdot on tosi ohkasia, ja kstkee helposti tai rupee ääni pätkimään. Joku elinikäinen takuuhan niissä ainakin joskus oli, tuli reklamoitua aika monta kertaa.