Kumpi(kaan) ensimmäiseksi sinkulaksi?

Tsau, kokemuksia yleisesti mallista tai vinkkejä onko näillä Bombtrackin Arise malleilla eroa sen verran että tällainen ensipyörän ostaja huomaa mitään? Harkinnassa tämän vuoden malleista Arise 1 sekä 2. Arise 1 Arise 2

Bonuskyssärinä, onko kukaan tilannut bike-mailorder.com:sta?

Ensiostajana tuossa houkuttelee ulkonäkö, minun silmiin suht laadukkaat osat ja tuo mahdollisuus up(down)gradeta 11-vaihteiseksi jos preferenssit muuttuu. Ja tietty completessa se että pääsee mahdollisimman helposti ajelemaan heti.

Arise kakkosessa on levyjarrut. Levyjarrujen kivoin ominaisuus on se että ei tarvitse sorvata kiekkoja pilalle vannejarruilla. Kiekot on usein pyörän kallein osa. Itse ottaisin mielummin kakkosen.

Nettikaupat topikissa on muistaakseni ollut jotain mainintaa bike-mailorderin epäluotettavuudesta. Ehkä joku osaa kohta kertoa lisää.

https://www.yksivaihde.net/old/11256

Helppo valinta, Arise 2. Varmana hyvä peruspyörä.

-läpiakselit on tukevammat
-levyjarrut toimii märällä paremmin
-slider-haarukanpäillä on helpompi säätää ketjun kireys
-keula on paremman näköinen

Bike-mailorder on ihan kelpo kauppa, tilattu on.

Thanks ununu, pitää selailla tuota.

Jos viime vuoden 2-malli löytyisi jostain mustana niin varmaan tilaisin sen, toisaalta oon vähän tykästyny tohon gradient-oranssiin noissa kuvissa jo.

Tilaisin Arse 2:sen

Ilmeisesti kaikkien mielestä tuon 200€:n lisähinnan arvoinen, ostohousut on kyllä jalassa aika ylhäällä jo ja tekis mieli painaa ‘order’ nappulaa.

Ite fiilistelen sinistä, tämä on jotenkin kivan klassinen ja ajattomampi. Mut tilaat sen mistä tykkäät eniten.

Sanoisin kyllä tähän väliin omana kokemuksenani, että maantiekahvoilla vedeltävät mekaaniset levarit on aika paskoja. Mut YMMV, I guess.

Komppaan muita: osta ehdottomasti noista levariversio. Toi Arise 2 oli mulla vakavasti lipasimella aikanaan.

Mekaanisten maantiekahvoilla käskytettävien levarien teho paranee minusta merkittävästi vaihtamalla niihin jäykät vaijerinkuoret.

Sininen (vai sinivihreäkö tuo) on hieno. Ja vaikka toki vaijerivetoiset levyjarrut on mitä on, kyllä nekin toimii.

Mulla toi vihreä kakkonen, muuten hyvä ja nätti mutta kammet jotenki ihan kierot, ketjut todella kireellä tai meinaa tippua.

tutam - 12:14, 17.5.2020 » Komppaan muita: osta ehdottomasti noista levariversio. Toi Arise 2 oli mulla vakavasti lipasimella aikanaan. Mekaanisten maantiekahvoilla käskytettävien levarien teho paranee minusta merkittävästi vaihtamalla niihin jäykät vaijerinkuoret.
En omista pyörää, jossa ois nestelevarit, mutta tosiaan Veijo Yokozunan kuorien fanboy musta on tullut.
azure - 13:30, 17.5.2020 » Mekaanisten maantiekahvoilla käskytettävien levarien teho paranee minusta merkittävästi vaihtamalla niihin jäykät vaijerinkuoret.
En omista pyörää, jossa ois nestelevarit, mutta tosiaan Veijo Yokozunan kuorien fanboy musta on tullut.

Mulla on CdF:ssä sellaiset neste & vaijeri -levarit ja muuten ollut mekaanisia levareita Yokozunan kuorilla (BB7, Spyre). Ja se vähä mitä olen testannut maantiekahvanestelevareita, niin normiajossa ero ei minusta ole valtava, vaan aivan hyvin ja hyvällä tuntumalla pyörä pysähtyy mekaanisillakin. Mutta ero normikuoren ja tuon Yokozunan välillä on minusta huomattava ja Yokozunat kyllä joka pennin arvoiset. (Eivätkä edes kauhean kalliit lopulta.)

Mun kokemukset perustuu yhdistelmiin joku käppähalpajarru + Jagwiren lineaarikuori ja Spyre + sama kuori. Kahvana molemmissa Ramin S500. Oli mun mielestä luvattoman huonot molemmat. Spyret myin eteenpäin, kun en kokenut mitään ero niin pro-jotain-halpiksiin. Ero nesteisiin satafemmoihin on ero maailmojen välillä. Ehkä mä tein noiden kanssa jotain väärin, en tiiä.

Nyt on ultegran kahvat, yokozumat ja juin tecin 4-mukiset gravelissa. Ei vielä mitään pahaa sanottavaa. Toki en ole ajanut vielä kuravellissä, enkä räntäkelillä.

Mä en toki puhu noista vaijerivetoisista hydrosatuloista tässä ollenkaan.

Hmmm… Mites se hydro tehokkuuteen vaikuttaa?

Lakimies84 - 14:03, 17.5.2020 » Hmmm... Mites se hydro tehokkuuteen vaikuttaa?
Kerro mulle? Mulla on kokemusta vain noista täysmekaanisista, ja ne kokemukset on huonoja.