Kuinka voin ladata kuvia tänne muualta kuin netistä?

Nii kertokaas se…

et voi.

-laita kuva ensin nettiin, muuten ei onnaa.
-hurraa, kun kuva on näkyvillä.
e:piti lukea otsikko loppuun asti
http://www.schatroll.de/bilder/trolli.jpg

HURRAA!

Lahettamalla disketin osoitteeseen Lataamo, 90210 Yksivaihde.

Käykö floppi?

5 1/4" HD floppy kay kunhan on IBM PC -formatoitu.

Tai flipfloppi?

Anteeks vaan mutta aika monet täällä käyttää Macintosh ATK-laitteita!

Kirjekyyhkyin

Eikä tietenkään sovi unohtaa ATK-kuvankäsittelyä ennen kuin lataa kuvia tänne:

Sinut rekisteröidään kortistoon
minä tietokoneen nauha oon
nauha päätyy koneeseen
joka sinut tyydyttää

ei kai vaan lähteny lapasesta tämäkin?

-henri-

http://baseballsnatcher.mlblogs.com/Surprised%20dog.jpg

… ja mikä olikaan helpoin tapa karkottaa prospekti…?
Vastaus niille jotka ei tiedä: Suoraa ja säälimätöntä v…tuilua päin näköä…
hyvä pojat!

Vähän piilossa noi foorumin käyttöohjeet, mut sieltä löytyy: Yksivaihde.net sivuston käyttöohjeet - Sivusto - Yksivaihde.net

^ no katos, löytyhän ne käyttöohjeet… - ittekin joskus hakenut noita mut muutama päivä trial 'nd error-koulua ajaa saman asian.

Noniin, voin varmaan valaista asiaan niin ei mene liiaksi piikittelyn puolelle ja voidaan paneutua juuri tähän asiaan.

Koska tnts, kuten iso osa foorumilaisistakin, varmaan käyttää huomattavasti enenemmän rahaa fillareihin kuin tietotekniikkaan, sivuston palvelin tuskin on kovin kummonen.

Itelläni on sellanen käsitys että saitti käyttää perushyvää perusohjelmistoa Joka sisältää vain tekstiä. Eli palvelinkoneelta löytyy lähinnä tekstipohjaisia tietokantoja, verkko-ohjelmointikielillä kirjoitettuja tiedostoja, kuten html-asiakirjoja, css-tyylimuotoiluja ja php-skriptejä. Tietokantatiedostoja lukuunottamatta nämä kaikki vievät suhteellisen vähän tilaa, sanoisin että keskimäärin 50 kilotavua on yläkanttiin. Tämä mahdollistaa isonkin foorumin ylläpitämisen suhteellisen vähillä resursseilla.

Jotta voit jakaa kuvan verkossa, sen tulee olla verkossa. Ei pelkästään omalla koneellasi. Tämän takia on olemassa lukuisia kuvapalveluita, kuten flickr, imageshack, aijjaa, yfrog, tinyimage, dropbox, picasaweb jne. Itse kuitenkin suosittelen ehdottomasti flickriä, imageshackia ja picasawebiä. Mikä vaan käy. Muut eivät aina välttämättä toimi kuten olettaisi, tai kuten on hyvä.

Joka tapauksessa, foorumille postatessasi et voi ladata sivustolle kuvaa joka sitten näkyisi postauksessa. IMG-toiminnon avulla voit kuitenkin viitata linkillä johonkin yksittäiseen kuvatiedostoon (ei siis sivuun jolla kuva näkyy muun tavaran seassa), ja koneesi siten hakee tältä saitilta vaan sen tekstin, joka samalla kertoo koneellesi, mitä kuvia sen pitäisi hakea mihin kohtiin sivua. Sitten koneesi hakee kuvatiedostot toiselta palvelimelta.
Näin säästetään todella, todella paljon aikaa, rahaa ja vaivaa foorumin ylläpidosta.

Jos sivusto nyt tarjoaisi kuvapalvelun, se edellyttäisi oikeasti isoa kovalevyä. Jotkut jakavat jopa kuvia, joiden koko ylittää 2 megatavua, joka siis on 400 kertaa se 50 kilotavua. Tämän palvelun tarjotakseen palvelimella pitäisi olla järjettömän paljon kovalevytilaa, ja sitäkinenemmän kaistanleveyttä.

Eli lyhyesti.

  1. Lataa kuvasi verkkoon tämän, tämän tai vaikka tämän linkin kautta (viimeinen vaatii google-tilin).

  2. Kopioi talteen itse kuvatiedoston osoite. Paina kuvaa hiiren oikealla, valikosta valitset selaimesta riippuen jotakin “kopioi kuvan url-osoite” kaltaista, ja käytä tämän sivuston IMG-toimintoa, jolloin vain liität sen osoitteen näytölle tulleeseen pieneen ikkunaan. tai käytä mahdollista kuvapalvelun tarjoaman antamaa kuvakohtaista koodia jonka kopioit suoraan tähän.

  3. Lähetät, ja kuvan pitäisi näkyä. Mutta tosiaan, mielellään alle 600 pikselin levyisiä kuvia, kuten käyttöohjeissa sanotaan.

Toivottavasti auttoi, tämä nyt on todella pitkä kirjotus, mutta toisaalta, jotenkin kierosti tykkään vääntää tällä tavalla rautalangasta.

Kiitti vinkeistä ja kaikesta muustakin!;D Joo flickrit yms. on tuttuja, oli vaan epäselvää, et pystynkö siis tänne heittää kuvaa omalta koneelta…

Tässä on ollut porukalla vähän ongelmaa ladata kuvarastikuvia mobiilisti. Itse käytän iPhonella Picup-applikaatiota, josta saa suoraan kuvatiedoston osoitteen ja kuva vielä skaalautuu 800x600-kokoon. Suosittelen.

Joku vois suositella vastaavaa esim Androidille kans.

tnts - 12:39, 17.6.2012 » Tässä on ollut porukalla vähän ongelmaa ladata kuvarastikuvia mobiilisti. Itse käytän iPhonella [Picup](http://picupapp.com/)-applikaatiota, josta saa suoraan kuvatiedoston osoitteen ja kuva vielä skaalautuu 800x600-kokoon. Suosittelen. Joku vois suositella vastaavaa esim Androidille kans.
kiitos täst vinkist! oon pyöritelly samaa miten sais tien päält kuvan upattuu mut selkis!