Moro
Onko kellää kokemusta tai käsitystä Fixie Inc Floaterista?
Kannattaako hankkia? Tarkoitus ois hommata valmist fixi/sinkula suht edullisesti.
Moro
Onko kellää kokemusta tai käsitystä Fixie Inc Floaterista?
Kannattaako hankkia? Tarkoitus ois hommata valmist fixi/sinkula suht edullisesti.
MrHat - 15:57, 23.8.2010 » Joku perustaa joka viikko tänne uuden "aloittelijalle sinkulaa," "Olen ostamassa ekaa fiksiä" tai "kinteät kiinnostaa, mistä alkaisin?" ketjuja. Onko vanhojen kirjoitusten lukeminen ja forumin selaaminen niin vaikeata?Keskustelua esim: https://www.yksivaihde.net/old/11256/399751
E: asb is fast
Keskustelua ja ketjua asiasta löytyy, mutta lyhyesti:
Olen ajanut ko. laitteella hurjat kilometrin ja puolikkaan päälle
Tällä pyörällä ajaessa ei muuten tuu esim. ryöstetyks tai saa ns. pataan, toisin kun joillain muilla.
Erittäin hyvä pointti. Pyörä tulee valita siten, että se ei houkuttele narkkeja ryöstämään sua. Bikesterilla on myynnissä sellasiakin narkkimagneetteja.
Kiitos Munarkille kommenteista.
Kyllähän minä tuon keskustelun läpi kävin, mutta kysyin silti, jos vähän enempi tietoa irtoais.
Mitä muita hyviä vaihtoehtoja irtoais alle 500 €?
Eihän täällä uskolla kohta mittää kysyä ku aina vastataa, että eti vanhoista ketjuista…
Niis ketjuis on sellanen ominaisuus et niihi voi kommentoida ja kysyy sillee dyyd.
Lol, u dumb vai mitä? Vanhoihin ketjuihinko ei voi kirjottaa mitään?
No, ohan tässä tietty sekin, että on myös foorumeita, joilla saa niskaansa paskaa kun nostaa vanhan ketjun. Vaikka ymmärränkin halun kerätä yhteen aiheeseen liittyvät viestit samaan paikkaan, välillä tää “ketjut kortilla” -käytäntö on kyllä vähän hassu.
Voiskohan tämän liittää näppärästi vaikka ensifixi ketjuun?
Ymmärrän kommentit, koska jos joka pyörästä avataan oma lanka, niitä tulee aika pirusti.
Langan aloitus oli asiallinen, ja ehkei uudet tulokkaat ymmärrä “sääntöjä”.
Tuo on varmasti ihan kelpo ensiyksivaihde pyöräksi.
Sanonta “nälkä kasvaa syödessä”, pitää paikkansa kyllä näissäkin hommissa.
Toki ei ole mikään pakko päivittää parempaan jos on tyytyväinen.
Itse yhden halpisfixin omistaneena voin kertoa joitain mahdollisia huomioitavia seikkoja:
Takahaarukan dropoutit olivat uudessa rungossa vinot! Toinen oli eri kulmassa toiseen nähden.
Runko painoi enemmän mitä toivoi.
Geo ei ollut välttämättä kovin hyvä, hieman kankea.
Ketju meinasi hangata 18T rattaalla runkoon!
Ketjulinja voi olla vaikea saada suoraan.
Tarvitset ehkä hankkia uudet polkimet, ohjaintangon, satulan jne…
Nämä kommentit ei ole tuosta pyörästä, mutta vastaavan hintaluokan vehkeestä.
Kannattaa lukea kommentteja, ja jos mahdollista niin aja jonkun toisen vastaava pyörä.
Jos pyörää myydään paikallisessa liikkeessä koeaja ja osta sieltä.
Kaikki halvat ei oo paskoja, mutta joukkoon voi mahtua myös semmoisia, joista jonkun hetken päästä haluaa kuitenkin eroon.
Hinnallahan tuo ei oo pilattu.
olen ajannut floaterilla ehkä sen 100 km ja etunapa mennyt paskaks nyt…
Muuten tykkään pyörästä vaikka kyllää huomaa että se on “halppisfixie” (vanteen heittävät vähäsen jne.).
olen myös aloittelija
Duunikaveri osti floaterin. Thickslickit pitäis vaihtaa. Oisko kenelläkään tietoa kuinka isoo rengasta tuohon menee? Kiinalaisen kiekkotehtailijan nettisivujen mukaan vanne on sisäleveydeltään mukavat 19mm.
Tuliko missään vaiheessa mieleen mitata paljonko on tilaa sivusuunnassa vanteen reunan kohdalla ja korkeussuunnassa vanteen reunasta ulospäin takahaarukan ylä- ja alaputkien kohdalla sekä etuhaarukassa?
Eli sano sille duunikaverilles, että menee mittaamaan. Miksi vitussa tän foorumin pitäis kärsiä siitä, että se on tyhmä?