Oon yhden arvostelun lukenut, näyttää ja vaikuttaa tosi hyvältä ns. järkirungolta vaihdettavine haarukanpäineen ja lokari + tarakkaoptioineen.
Sattuisiko kellään foorumilaisista olla kokemusta kyseisestä pyörästä? Eritoten mua kiinnostaisi kuinka leveät renkaat tuohon mahtuisi. En oo netin syövereistä löytänyt sitä tietoa, kun ympärivuotiseen lenkkeilyynhän tuo tulis. Toinen vaihtoehto ois sit takuuvarma Steamroller…
Täälä on toinen arvostelu tosta vaihteilla kuorrutettuna. Tuola ei sanota kuin että mahtuisi ainakin paksumpi kuin 23mm, mutta valmistajan omilla sivuilla näyttäis olevan kuvia, joista tota voi koittaa hahmottaa. Aika ahtaalta näyttää talvikumeille.
Ihan lenkkeilyyn crossarikin vois olla toimiva. Siinä kun ei niin sitä ketteryyttäkään tarvita. Ja niissä ei olis toeoverlapiä, jos ei siitä tykkää. Eikä olis Kinesiksessäkään ainakaan suvigummeilla. 'jyrässä sitä on.
Kyllähän toi on tollanen maantiepyöräilyä harrastavan insinöörin ratkaisu. Keskiö on kuitenkin sen verran matalalla, ettei toi mistään ratapyörästä käy, mutta jos haluais kesällä vetää maantiellä ja talvella treenata pyöritystä fiksillä, toi olis varmaan ihan toimiva vaihtoehto.
Tai sit hommaa vaan sen vanhan teräksisen retkipyörän tai vanhemman maantiepyörän horisontaalidropeilla. Sitäkin voi ajaa sekä vaihteellisena että yksivaihteisena, saa läskimpää kumia alle ja lokarit ja tarakat kiinni. Täyspitkillä lokareilla flatin korjaaminenkin on kivempaa horisontaalidropeilla kuin ratadropeilla.
Joo onhan niitä varsin laadukkaitakin vanhoja retkipyöriä, mutta ovat kuitenkin raskaampia ja löysempiä, kuin nykyaikaiset. Eli niillä ajaessa menee voimaa hukkaankin → kovempi treeni.
Pöh! Tuohon kuulemma menee lokareiden kanssa just 23 milliset ja ilman lokareita maks 28 milliset renkaat. No jos tuon hankkisi ihan maantielenkkeilyyn sekä ihan pidemmille pyöräretkillekin. Paaljon enempi tuolla tulis ajettua muutenkin maantietä kuin ulkoilupolkuja, vaikka tuohon oiskin mahtunut leveämpää rengasta.
Onhan mulla sit Cressu 309 Competition -runko, jonka voisi rakennella cc -fiksiksi ehkäpä levyjarrukeulalla.
Hmm… Vai onkohan ratkaisu sittenkin tähän kaikkeen Steamrolleri? Se tosin häviäisi Kinesikselle ulkonäössä, keveydessä ja kiinnikkeettömyydessä. Vaikeeta on…
beataholic - 12:45, 26.11.2009 »
Vai onkohan ratkaisu sittenkin tähän kaikkeen Steamrolleri?
Vain jos pitäydyt yksivaihteisena. Vaihteiden säätäminen rolleriin voipi olla vähän työläämpää. Eli osta Cross-Check.
Ainii, ois jo pitäny aikaisemmin mainita, että Cross-Checki on mun makuun taas liian retkipyörämäinen. Kiitti vaan vinkeistä, mut kyl se vaan pitää ite yrittää pähkäillä ottaisko Steamrollerin, Kinesiksen vai pidänkö sittenkin Fujini..
Itse asiassa mulla on nyt ollut pyörienkarsimisoperaatio käynnissä. Vaihdecrossari sai just lähtee, maastopyöränikin melkein myin, mut ehkä kokeilen sitä viel täysjäykkänä sinkulana.