Kierrättääkö jengi vanhoja pinnoja?

Miten on? Mulla on tuolla joku 10 nippuu pinnoja purettu jostain vanhoista kiekoista, osa varmaan ihan hyvälaatusia ja ok kuntoisia. En osaa arvioida tuleeko tarvetta myöhemmin enkä oo viittiny heittää veke. Kokeneemmat vois kertoa että onko vanhoista pinnoista mihinkään vai kannattaako suosiolla kiekkoja kasatessa jättää kaappiin tai roskiin?

kiitous

Minä ainakin olen käyttänyt vanhoja pinnoja.
Uusilla puolaaminen on tietysti helpompaa mutta kyllä se kierrätystavarallakin onnistuu.

Riippuu mun mielestä aika paljon puolien laadusta. Jos ne on rosterii tai jopa kromattuja ja hyvässä kunnossa niin kandee säästää ainakin omia projekteja varten. Tietyt merkit saattaa jopa olla hieman haluttuja joten kannattaa olla tarkkana ennen kun heittää vanhat puolat roskiin tai katkoo ne pihdeillä.

Ja vaikkei tuntuisi löytyvänkään niille kiekonrakentajaa, voi metallikeräykseenkin viskaamista hetken harkita, koska ne ovat hyvää materiaalia monessa, kuten vaikkapa viiksilankana jolla ripustaa jotakin varsin painavaakin. Nippelillä saa jopa kaksi yhteen taivuttamatta.

Koira - 4:14, 29.4.2010 » Miten on? Mulla on tuolla joku 10 nippuu pinnoja purettu jostain vanhoista kiekoista, osa varmaan ihan hyvälaatusia ja ok kuntoisia. En osaa arvioida tuleeko tarvetta myöhemmin enkä oo viittiny heittää veke. Kokeneemmat vois kertoa että onko vanhoista pinnoista mihinkään vai kannattaako suosiolla kiekkoja kasatessa jättää kaappiin tai roskiin? kiitous
Joo, miksipä ei?

meikkä on tehnyt rataskukkasia vanhoista pinnoista ja muita asioita tietty… kiekkoon en ikuisen vanhoja pinnoja en ole laittanut.

^ niin toki, järjenkäyttö on sallittua… ei varmaan kannata ihan paskoja kierrättää uusissa kiekoissa.

Jos ajan hammas on muuttanut pinnan rautalangaksi josta kimmoisuus on kadonnut niin en käytä muutoin kyllä. Vähänkin tuoreemman oloiset, rosteriset käyvät oikein hyvin.

juuri tällaista info kaipasinkin, kiitos!

nippeleitä sen sijaan ei kannata uudelleenkäyttää, väitti mulle eräs kokenut mekaanikko. niille tapahtuu kuulemma jotain outoa kiristäessä eivätkä tahdo kestää enää uutta käyttöä.

Rataskukkaset oli mainio idea. Äitienpäiväkin on kohta.