Kiekkojen kasailu, vinkit sun muut hässäkät

Epäilit aiemmin kuitenkin pinnoja inasen lyhyiksi, niin kuinka syvällä on riittävän syvällä?

On ne pinnojen päät aikalailla tasassa nippelin kannan yläreunan kanssa nyt kun kävin läpi. Tästä voisi päätellä, että pituus ei olisi ongelma, vaan kenties vaan huonosti kasattu setti. Siinä oli jotain säätöä, kun tuota alunperin kasasin. Muistaakseni aluksi liian lyhyet pinnat, jotka korvasin pidemmillä, mutta oli kai jo mennyt epäbalanssiin jo silloin ekoilla pituuksilla. Muiden kasausteni kanssa ei vastaavaa ole sattunut. Kai mä tuohon uuden kehän hommaan ja uusiksi kasattava samoilla pinnoilla.

Ihan en nyt ymmärrä. Nippeli räjähtää ja aattelet, että kehä pitää vaihtaa? Meinaatko, että siinä nippelinreiässä on joku vika, joka on tuottanut nippeliin jonkun pistekuorman?

Ei, vaan epäilen yksinkertaisesti, että tossa on jännitteet jotenkin todella epätasapainossa, jotta noin ylipäänsä tapahtuu. Tai voi kai sitä olla jotain maanantaikappaleita noissa nippeleissäkin. Eipä ole vaan ennen sattunut kohdalle ja vieläpä siten, että rengas ei ole edes ajossa.

1 Like

No eikö siihen sit riittäis, että purat jännitteet pikku hiljaa koko kiekosta? Jos kehä on suurin piirtein suora ilman jännitteitä, ni sit vaan uudelleenkiristys tasasilla jännitteillä?

Aattelin yrittää sitä vielä joo. Katsotaan kuinka käy

1 Like

No niin, löysäilin kaikki pinnat ja näytti melko hyvältä suoruus :slight_smile: Aloin sitten rihtailla ja sain jo melko kireäksikin. Olin jo voitokkaana, että ehkä se tästä, kunnes sitten yht’äkkiä taas sama homma, murtunut nippeli puski ulos kehästä. Koitin tutkailla fikkarin kanssa kehän alapohjaan ja jotenkin vaikuttaisi, että tuosta ongelmallisesta reiästä on eyelet kulunut hassusti kehän sisäpuolelta. Ulkopuolelta kaikki näyttää olevan kunnossa. Mavic Open Pro UST Disc onpi kehä ja näitä ollut mulla kyllä useampi ilman tätä ongelmaa. Ei tuota varmaan parane alkaa fiksaamaan mitenkään, oletan.

1 Like

Mä oon niin pihi, että varmaan reklamoisin, tai koittasin laittaa jotain prikkaa nippelin alle.

Mut joo, en varmaan mihinkään endurance-kisaan enää lähtis sillä kehällä.

1 Like

Onkohan joku muu syy kuin halpuus/laiskuus että Shimanon centelock-levyjarru-dynamonapakiekkoni ei oo dishattu keskelle vaan on sivussa linjasta? Lokarin asennettuani aina/välillä pistää ajaessa silmään kun rengas ei oo keskellä sitä.

Kasaaja / kasauskone on kasannu sen sivuun tai ei ole jaksanut / muistanut keskittää. Ei siinä muuta syytä tarvii.

Keskitys pitäs tehä mielellään jo sillon kun pinnat on vielä melko löysällä ja nippelit pyörii herkästi.

3 Likes